Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hallo,
@ realsteel, voorlopig houd ik alles voor mijn eigen collectie behalve een cilinderkop die ik beschadigd heb bij het demonteren, die is gratis
@Buick, heb jij dan die fladhead cilinderkoppen aan de kant van de weide er af gehaald?
wow das veel werk geweest buick52
ik heb van die 54 buick de radiator ,stuur en diverze motor onderdelen gehaald
ik wou ook de dynaflow nog hebben maar dat ging niet zonder materiaal
de flathead koppen die ik heb komen uit de kuil daar lag ook nog een los blok
Sorry dat ik je een verkeerde naam noemde Tigra.
Er schijnen heel veel mensen last van die kerel te hebben gehad terwijl ik 6 keer in de kuil ben geweest zonder enig probleem.
Ik heb er wel eens iemand gezien maar dan zwaaide ik vriendelijk en groette ze met BONJOUR , en dat vertrokken ze weer.
Hadden julie op de andere 2 lokaties meer geluk ?
Nou Buick 52 dat was een flinke operatie maar ge was goed voorbereid zie ik.
Ik zou het echt geweldig vinden om zo'n ex Châtillon motor weer tot leven te horen komen in een gerestaureerde auto .
Zelfs een hark om de draad hoog te houden ,Handig !!
Eerste keer: het grote bos -> geen problemen, niemand gezien of gehoord. Daarna wilden we ook eens naar de kuil, waar het dus misliep. Ik ben er wel efkens binnen geweest maar vond geen goeie doorgang. De plaats waar ik die drie foto's geschoten had was geen goeie (auto's stonden te dicht) en toen ik terug uit de kuil kwam stond mijn compagnon (Opelfreak) reeds bij die kerel. Wij hebben met gebrekkig Frans proberen uitleggen wat onze goeie bedoelingen waren, maar hij gromde alleen iets van of de eigenaar daar mee content was en "pas normal !"
Na onze eerste trip kregen we een tip binnen dat er nog een derde locatie was (aan het veld) daar wisten we de eerste keer niks van en daarom zijn we enkele maanden later nog eens wedergekeerd.
Tweede keer: naar het veld -> wederom geen problemen. Het grote bos zijn we niet geweest die dag (heb ik nu nog altijd spijt van) omdat we toen nog dachten dat we elk jaar wel een tripje naar Chatillon konden plannen, we dachten dat het nooit zou verdwijnen
Daarna zijn we nog eens naar de kuil geweest maar deze keer langs boven. Zo hebben we wel een beetje een zicht gehad maar we hadden er natuurlijk liever tussen gelopen. Geloof het of niet, het was toen putteke winter, maar diezelfde kerel (wij noemden hem de boer ) liep daar toen ook weeral rond
Daarna zijn we die dag ook nog naar Traction Sud geweest, herinner ik mij
Eerste keer: het grote bos -> geen problemen, niemand gezien of gehoord. Daarna wilden we ook eens naar de kuil, waar het dus misliep. Ik ben er wel efkens binnen geweest maar vond geen goeie doorgang. De plaats waar ik die drie foto's geschoten had was geen goeie (auto's stonden te dicht) en toen ik terug uit de kuil kwam stond mijn compagnon (Opelfreak) reeds bij die kerel. Wij hebben met gebrekkig Frans proberen uitleggen wat onze goeie bedoelingen waren, maar hij gromde alleen iets van of de eigenaar daar mee content was en "pas normal !"
Na onze eerste trip kregen we een tip binnen dat er nog een derde locatie was (aan het veld) daar wisten we de eerste keer niks van en daarom zijn we enkele maanden later nog eens wedergekeerd.
Tweede keer: naar het veld -> wederom geen problemen. Het grote bos zijn we niet geweest die dag (heb ik nu nog altijd spijt van) omdat we toen nog dachten dat we elk jaar wel een tripje naar Chatillon konden plannen, we dachten dat het nooit zou verdwijnen
Daarna zijn we nog eens naar de kuil geweest maar deze keer langs boven. Zo hebben we wel een beetje een zicht gehad maar we hadden er natuurlijk liever tussen gelopen. Geloof het of niet, het was toen putteke winter, maar diezelfde kerel (wij noemden hem de boer ) liep daar toen ook weeral rond
Daarna zijn we die dag ook nog naar Traction Sud geweest, herinner ik mij
Wij: 'Nous sommes des collectioneurs de voitures anciennes... C'est pour prendre des photos...
Die boerelul: 'Pas Normal' ...
En ook ik heb dik spijt dat we de 2de keer de hemel niet bezocht hebben
Wij hebben die man ook getroffen, maar " permission par veterinair Contant " was genoeg om hem terug naar huis te doen gaan. Wel hebben we richting het weiland een keer last gehad van de politie, maar omdat we Bernard hadden gevraagd kwam alles goed, de 2e keer opweg naar het bos toen de politie kwam, stoof Bernard zelf zelfs naar hen toe om te verklaren dat het goed was. Wij mochten van hem ook de wagen op de oprit bij hem zetten. Dat stelde hij zelfs zelf voor. Meestal waren we er eind van het jaar lekker in de miezerregen en bij temperaturen rond de 4 graden. Op zijn voorstel hebben we zelfs een datum gekregen dat we in de zomer konden komen. Want hij had het liefste dat we niet tussen de koeien zouden lopen.
Wij hebben ook steeds dingen uitgesteld om dat we ook dachten dat dit ons toekomstige vakantie stekje zou worden. Maar helaas was het niet zo. De eerste keer dat ik er kwam stond Bernard geheel verbaasd te kijken. Ik stond namelijk met mijn poot in het gips op 2 krukken daar voor de deur. Toen ik de foto's had laten zien die ik ooit gekregen had, en vertelde dat ik al ruim 20 jaar zocht naar die plek, vertelde hij lachend dat we echte "car nuts"Moesten zijn om niet wetende of sde wagens er nog waren daar naar toe te rijden. Hij is nog even wezen controleren de eerste keer of we alles netjes deden, en toen hij idd allee fototoestellen zag, toen vertelde hij dat er ook nog een derde plaats was, en dat we die vooral niet moesten vergeten. Op de een of andere manier had hij blijkbaar "iets" met de kuil, want anders had hij denkelijk ook de derde plaats wel verteld aan zijn voordeur.
Ik vind/vond het een geweldige man! Hij kon ook echt recht uit het hart vertellen over die plek. Wat toch een heerlijke herinneringen.......
Ik was trouwens WEL blij dat die mensen er liepen. Dit heeft iig nog wat aan rovers/automoordenaars/graffittie spuiters tegen gehouden.( Mensen die de spullen met respect behandelden en er voor betaalden heb ik geen probleem mee natuurlijk,was eenmaal een sloperij). Wij hebben zoals gezegd nooit problemen met die beruchte buurman van de kuil gehad omdat we er altijd rond dwaalden met toestemming van Bernard. Als we het koud hadden gingen we altijd een dorpje verder naar de kroeg. Die stonden de eerste keer heel vreemd naar die baggerige "ollanders" met gescheurde broeken te kijken. Maar vanaf toen werden we heel hartelijk ontvangen, en werd er zelfs gepoogt iets nederlands te zeggen: Quat koffee avec koekje? Bibberend met de kouwe knuisjes rond de mok koffie geklemd, zaten we dan even bij te komen, om vervolgens weer vol nieuwe moed de kouw in te gaan. Man man man, wat mis ik die tijden!
Daarna zijn we die dag ook nog naar T. S. geweest, herinner ik mij
Heb je daar toestemming gekregen???? Want ik wil er altijd nog een keer heen. Wij vroegen het, en een resoluut nee was het enige wat we kregen. En er sjouwde ook een man rond langs die plek die een niet al te vriendelijke Herdershond bij zich had.
Last edited by ; 28/09/2011, 12:31.
Reden: plaatsnaam verwijdert
Heb je daar toestemming gekregen???? Want ik wil er altijd nog een keer heen. Wij vroegen het, en een resoluut nee was het enige wat we kregen. En er sjouwde ook een man rond langs die plek die een niet al te vriendelijke Herdershond bij zich had.
Wij hadden een ingang gevonden, from behind zullen we maar zeggen.
Wij vragen nooit toestemming, goed kijken dat ze u niet te zien krijgen en gaan
@ Buick, De Dynaflow ter plaatse demonteren had zo goed als onmogelijk geweest omdat de motoren vast zitten.
@ Buick & Realsteel, We waren goed voorbereid maar zoiets is vooral veel inproviseren. Veel werk was het eigenlijk niet, omdat de vloeren van de auto's zo slecht waren konden we overal goed aan. We zijn er om 9.30u aangekomen en toen we gingen eten om 13u lagen er al 2 Buick motoren in de weide en dan hebben we in het begin nog een half uur met Bernard staan praten.
De achterassen demonteren was wel niet zo gemakkelijk.
Toen ik op een gegeven moment aan de kuil een flathead aan het opladen was kwam de overbuurman zeggen dat dat niet mocht. Toen ik hem vertelde dat ik die gekocht had van Bernard (de motor was het enig dat er nog lag de rest was toen al weg) ging hij weg. Toen Bernard er nadien terug kwam van een bevalling van een koe vertelde hij dat de overbuur hem toch nog opgebeld had haha. Over Bernard kan ik geen slecht woord zeggen hij is altijd correct en vriendelijk geweest, hij heeft zelfs een motor mee gedemonteerd.
Ik heb horen zeggen dat er daar nog ergens een kerkhof met legermateriaal zou zijn... ik heb het niet gevonden... weten jullie daar iets van? Wat is Traction Sud?
Ik heb horen zeggen dat er daar nog ergens een kerkhof met legermateriaal zou zijn... ik heb het niet gevonden... weten jullie daar iets van? Wat is Traction Sud?
Heerlijk die Amerikaanse Junkyard fotos , als ik de loterij nog n's win zou ik ook wel een keer een trip naar de states willen maken.
Maar als ik het dan toch voor het uitzoeken zou hebben zou ik eerst naar Australië en New Zealand willen , omdat daar autos voorkomen die je hier of in de states niet zult vinden.
De taal is ook geen probleem voor me , ik spreek prima Engels.
Dat in tegenstelling tot het frans waar ik helemaal niks van bak ,en mij er tot nu toe van weerhoud er heen te gaan.
Jammer want er is daar nog genoeg te fotograferen
Frans is bij mij ook al zo'n probleem. Bij Bernard was het ook altijd handen en voeten werk. Ik zeg het altijd maar zo:
Frans kent mij, maar ik ken Frans niet.
Comment