Wat kan de samensmelting van auto en natuur toch mooi zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Epaveart , Welcome on this forum .
I have seen some of your work before and that's very impressive.
Looks like that dashboard fragment is from a Chevy Styleline , but could be another GM product as well.
@ Lord of the Scoot : De Taunus coupé is een 12M uit de P4 serie .
Het vreemde is wel met Fords uit de M serie dat de nummeraanduiding niet altijd gelijk stond aan de inhoud van de motor.
Bij de P4 werd alleen de naam 12M gebruikt maar je kon deze met zowel een 1.2 als een 1.5 motor kopen.
En in de series P6 en P7 hebben ze er helemaal een warboel van gemaakt , Zo had de 15M RS een 1.7 motor . En wat dacht je van een 20M met 2.3 liter motor ?
Foto 2 , dat groene lampje is een beetje een raadsel . Zou het een parkeerlamp zijn ?
Of een markeerlampje dat werd gebruikt om in militaire colonne te rijden ?
Foto 3 . De Rode is de B Rekord Coupe en die ernaast de Humber Hawk MK5.
En Jan nee , die Amerikanen ben ik (helaas) niet tegengekomen .
Maar ja Zweden is ook 11 maal zo groot als Nederland .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ard Bekijk BerichtenWat kan de samensmelting van auto en natuur toch mooi zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
@ Lord of the Scoot : De Taunus coupé is een 12M uit de P4 serie .
Het vreemde is wel met Fords uit de M serie dat de nummeraanduiding niet altijd gelijk stond aan de inhoud van de motor.
Bij de P4 werd alleen de naam 12M gebruikt maar je kon deze met zowel een 1.2 als een 1.5 motor kopen.
En in de series P6 en P7 hebben ze er helemaal een warboel van gemaakt , Zo had de 15M RS een 1.7 motor . En wat dacht je van een 20M met 2.3 liter motor ?
Van wie is die motorkap ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten1958 ford
vermoedelijk de stationwagen in de kuil
tellers
Comment
-
Op verzoek van sloperijfreak (Hans):
HALLO VRIENDEN VAN CHATILLON
Hier zijn dan eindelijk ,volgens mij dan de oudste foto met auto's gekocht bij Contant in 1972.
Op de oprijwagen staan: chevrolet the two- then 4 doors sedan uit 1954
dodge 4 doors sedan 1946
chrysler new yorker 1948
De auto's zijn gekocht door iemand die ik ken en woont in de buurt van Hilversum.
Zoals jullie al hebben gezien zit er op de chevrolet een plaatje met DK er op,het verhaal hier achter is dat de man uit Denemarken in de chevrolet naar Contant is gereden voor onderdelen.
Daar eenmaal aangekomen vond hij de partscar mooier dan zijn eigen auto hij kocht hem en ruilde zijn auto in .Daarna reed hij weer vrolijk terug naar Denemarken.
De Buick op de foto's komt ook daar uit de buurt van Chatillon vandaan hij wist niet meer precies waar dat was, maar had het over de weg bij Chatillon naast een tankstation ???
Zo te zijn is het een Buick le sabre uit 1965 dacht ik.
Groet Hans
Comment
-
@ Lord /Michel:
Ja de motorkap op de eerste foto is inderdaad van een Mercury Monterey uit 1954 , sterker nog ze staat gewoon tegen de wagen aan waar ze op hoort.
Foto 2 is wat moeilijk te zien maar is denk ik het dashboard van de Ford uit 1953.
En de derde foto is een Chevrolet Styleline uit 1951 of 1952
HANS heeeeeeerlijk die oude foto uit 72 , wat zou ik Châtillon graag willen zien in die tijd .
De tijd dat er nog geen keuring bestond en je met een auto van de sloop zonder zorgen zomaar van België naar Denemarken kon rijden .
WAAAAAAAH Ik wil een tijdmachine , heeft iemand soms het adres van prof. Barabas voor me ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtengeweldig die chatillon survivors zouden ze er nog zijn ???
ergens in een stoffige garage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenOch wie weet hoe vaak je ze misschien wel tegen bent gekomen. Ik neem aan dat ze niet op reis zijn gegaan om in een schuur te eindigen.
ik zat wat te dagdromen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenja arco je zal wel gelijk hebben
ik zat wat te dagdromen
Comment
-
Voor een auto heb ik nog kunnen achterhalen, waar deze gebleven is.
Niet de Chevrolet, maar een van de andere 2 was verkocht aan een winkelier op de Kalverstraat in Amsterdam.
Hij heeft de auto in de lengte geheel laten doorzagen en in zijn etalage gezet.
Daar worden wij alsnog natuurlijk niet vrolijk van.
Hans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sloperij freak Bekijk BerichtenVoor een auto heb ik nog kunnen achterhalen, waar deze gebleven is.
Niet de Chevrolet, maar een van de andere 2 was verkocht aan een winkelier op de Kalverstraat in Amsterdam.
Hij heeft de auto in de lengte geheel laten doorzagen en in zijn etalage gezet.
Daar worden wij alsnog natuurlijk niet vrolijk van.
Hansquote=buick;4748527]geweldig die chatillon survivors zouden ze er nog zijn ???
ergens in een stoffige garage
getverdemme wat een akelig bericht
ik heb er gewoon kippevel van
Comment
Comment