Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• volgens mij ook een foto van de jaren 90.
    Het zijn bijna allemaal auto's van die periode. De Polo onder de Fiat, de witte volvo 7 serie (achter de vrachtwagen) en de vrachtwagen zelf zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
      De Polo onder de Fiat
      Seat.

Comment

• men excuses

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
          Dit is neem ik aan tijdens de ruiming?

Hallo Arco,

Is inderdaad van de laatste dag van de kuil, maar de wagens zelf heb ik er wel altijd zo weten bijliggen hoor.

Is niet het werk van de unimog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door minorke Bekijk Berichten
            Idd. nooit gedacht dat ik dit anno nu nog zou zien!

Comment

• @ B&V & Gangstertje
              Heb die foto op het net gevonden maar het maakt toch niet uit van welk jaar die foto is
              maar die gast die de zo een mooie classic car naar de sloperij doet met nog zo mooi chroom er nog op en nog vele andere onderdelen die nu zeldzaam zijn die verdiend toch de hel eh is het niet?

Comment

@ B&V & Gangstertje
                Heb die foto op het net gevonden maar het maakt toch niet uit van welk jaar die foto is
                maar die gast die de zo een mooie classic car naar de sloperij doet met nog zo mooi chroom er nog op en nog vele andere onderdelen die nu zeldzaam zijn die verdiend toch de hel eh is het niet?
                Moet toch zijn dat de oud ijzer handelaar er ook geen winst in zag , zou hem anders toch zo niet toetakelen .

Comment

• Citroen Dyane

Simca

Citroen Dyane

Comment

• Ha Michel .
                    De ?? van je laatste fotos uit het bos is een Chrysler Windsor uit 1949.
                    Mijn modem is een beetje erg ziek dus daarom ben ik er niet zo vaak tot ik het euvel gevonden heb

Comment

• Comment

• Michel , je hebt daar echt een mooi wrakparadijsje gevonden en heel mooie fotos geschoten

Comment

• Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Nog even ter herinnering:

Vanaf Zaterdag 29 Oktober is het boek "Bijzondere Autokerkhoven" te koop a 29,90.

In dit boek worden onder andere Chatillon en Kaufdorf behandeld, maar ook nog 2 bestaande sloperijen. Enkele forumleden hebben voor de nodige informatie hun archieven voor opengesteld. Nu krijgen deze plekken eindelijk de aandacht die zij zo verdienen.

De schrijvers Ard en Arnoud op de Weegh zijn reeds bekend van het boek "Het lot van de slapende schoonheden" De meesten van ons zullen het boek ook in hun bezit hebben en kennen de kwaliteit er van. Dit beloofd dus veel goeds!

BESCHRIJVING (van internet)

Als men over autokerkhoven spreekt dan denken de meeste mensen aan de “sloop”. Plaatsen waar afgedankte auto’s bij elkaar staan, gesloopt worden en waar bezitters van oudere auto’s reserveonderdelen voor hun oude bolide kunnen krijgen. Autokerkhoven zijn echter vrijplaatsen waar rustende, roestige schoonheden hun laatste rustplaats vinden en geduldig wachten op hun onafwendbare einde. Deze lustoorden geven een prachtige en onvoorspelbare symbiose te zien van het spel, dat de natuur met de auto’s in verval en ontbinding doet. Het zijn prachtige vrijplaatsen geworden, waar een schat aan autohistorie ligt opgeslagen. Het zijn zeker plaatsen, die de moeite waard zijn om ze te bezoeken.
                            Tot voor enige jaren werden deze plaatsen met rust gelaten, totdat milieufanatici bedachten, dat deze plaatsen wel eens belastend voor het milieu zouden kunnen zijn. Gevolg was, dat het ene na het andere oudere autokerkhof geruimd moest worden, voordat er überhaupt bewezen was, dat deze vrijplaatsen echt milieubelastend waren. Dit boek tracht hier een antwoord op te geven en tevens wil dit boek de schoonheid van de nog bestaande autokerkhoven laten zien.
                            Vader en zoon Op de Weegh – auteurs van het succesvol in Nederlands, Engels en Frans uitgegeven 'het “lot van de slapende schoonheden'” over de mysterieuze autocollectie van Michel Dovaz – hebben lang geaarzeld of ze de opdracht tot het samenstellen van een boek over bedreigde en al geruimde monumentale autokerkhoven moesten aanvaarden. Maar ze zijn er aan begonnen en nu laaiend enthousiast. Het is een prachtig boek geworden met maar één boodschap: “Redt de laatste nog overgebleven monumentale autokerkhoven in Europa”.

Isbn nummer: ISBN-13 9789060132432

Last edited by ; 27/10/2011, 01:20. Reden: foto toegevoegd

Comment

• ik denk dat ik vrijdag nacht voor de deur van de boekenwinkel ga liggen

Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                                    ik denk dat ik vrijdag nacht voor de deur van de boekenwinkel ga liggen
                                    Breng ik mijn slaapzak ook gelijk mee. en wat hout voor een kampvuurtje!

Comment

@ B&V & Gangstertje
                                      Natuurlijk al gelijk uit welk jaartal die foto komt, nu zou het enkel nog erger zijn om dat anno 2011 nog mee te maken, in de jaren 90 (toch 20J terug) waren deze taferelen nog redelijk normaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                        Michel , je hebt daar echt een mooi wrakparadijsje gevonden en heel mooie fotos geschoten
                                        Bedankt !
                                        Weet je soms wat dit is ?

Comment

• 1949 chrysler windsor

dat zie je toch meteen
                                          Last edited by ; 24/10/2011, 23:59.

Comment

Working...
                                          X