Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenDie reactie ken ik. Bij mij hangt een traction bumper uit Chatillon aan de muur, 2 fotolijsten en er staat een minineus binnen. De een vind het geweldig, en de volgende is geheel overdonderd en snapt er niks van wat ik met die rotzooi moet......
Ik zal ze maar niet vertellen dat ik dankzij Jan er nu ook een grill en wieldop bij ga hangen
her en der kleine chatillon museumpjes...
ook hier in tongeren
Comment
-
Als autoliefhebber kijk ik altijd wel eens rond of er niks staat dat de moeite is.
Maar tot nu nog niet echt iets gevonden dat de moeite waard was.
Tot ik hiernet op 100m van mijn deur deze zag staan.
Meer info heb ik niet want in het huis dat ernaast stond was niemand thuis.
Ik zal morgen nogeens aan de deur gaan bellen om te vragen wat ze ermee van zin zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mrwhite Bekijk BerichtenEn deze stond wat verder in het bos.
Ook hier geen idee wat het zou kunnen zijn.
Dichter geraakte ik niet..
dat is met zekerheid een Simca 1100, altijd leuk om nog eens tegen te komen
Comment
-
Ik hoop dat het geen "grote kuis" is (bouwproject ofzo), want wat naast de bus ligt, lijkt me toch sterk dat dit "bijeengeveegd" is uit een bos...
Voor de bus zijn er altijd liefhebbers hier, al ist maar voor een deurknop te redden.
Hopelijk morgen nog meer goed nieuws!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk BerichtenVan wie is die, of waar staat die? Ik zou er nl nog stukken van kunnen gebruiken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenda buske is wel knap! Zelfs al is't maar als tuinversiering :-p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
Nog even terug komen op de foto. Deze foto is op vrijdag 28 oktober ontstaan tijdens een speciaal dagje uit voor een aantal van de Chatillon besmette forumgenoten. Het was in het Louwman museum, en we waren er vanwege de boek uitreiking van het boek "bijzondere autokerkhoven" Het reeds genoemde boek dat vanaf afgelopen zaterdag in de winkel te verkrijgen is. Wij wisten namelijk al een tijdje van het op stapel staan van het boek af. Ik ben namelijk een tijdje geleden door een de schrijvers benaderd om een bijdrage te leveren aan het boek. Mijn deel bestond uit het vergaren van foto's en verhaal van Chatillon.Helaas waren mijn foto's niet van een dergelijke hoge kwaliteit dat ze bruikbaar zijn voor in een boek, daar heb ik uiteindelijk Buick en Jos voor benaderd. De foto's van Jos bleken uiteindelijk het uitzonderlijk hoge pixel nivo te hebben dat beter geschikt was voor het boek. Ook zijn de door onze grote professor Realsteel gemaakte plattegronden per ommegaande op de post gegaan. En 1 er van heeft ook daadwerkelijk het boek gehaald. Helaas kon ik hem niet eens om toestemming vragen, want hij zat op zijn knie voor zijn aanstaande echtgenote in de bagger op Bastnas. Er is toen vanwege de tijdsdruk besloten om ze toch in te sturen. Ze waren immers makkelijker te verwijderen, dan achteraf toe te voegen, en we hadden slechts drie dagen om de spullen bij de schrijvers te krijgen. Gelukkig had hij er geen enkel probleem mee, en hoefde er niet verder naar om gekeken te worden door ons. (realsteel bedankt!) Tijdens het proces van doorsturen en regelen van alle zaken bleek Caligula ook aan het werk te zijn voor het boek. Er is daarna veel gemaild tussen ons vijven onderling en de schrijvers. De samenwerking liep als de spreekwoordelijke "gesmeerde bliksem". We werden op een gegeven moment zelfs omgedoopt tot "de Chatillon boys" door de schrijver. Daarna volgde een periode van afwachten en dagelijks naar de brievenbus rennen om te kijken of de uitnodiging voor de boekuitreiking er al was. De 28e konden we dan eindelijk naar Den Haag. Hier zouden we als cluppie Chatillon gekken elkaar treffen. Wel spannend hoor, eindelijk zien welke gezichten bij wie hoorde. De meeste kende we wel, maar niet iedereen natuurlijk. Voor mij was Caligula een nieuw gezicht. ( Leuk kennis te maken trouwens! Ik hoop je nog vaker tegen te komen. )
Tijdens de presentatie werden de Chatillon boys zelfs nog genoemd vanwege hun bijdragen. Na de presentatie kregen we een borrel en hapjes aangeboden. Daar konden we ook meteen ons exemplaar gaan ophalen van het boek. Uiteraard hebben we de schrijvers gelijk ook laten tekenen, rembrandt tekende zijn werken immers ook.. Zij namen ondanks alle drukte uitgebreid de tijd om eens lekker met ons te kletsen. (Ard en Arnoud, bedankt voor alles!) Na nog een borreltje en een snelle blik door het boek, werd het langzaam aan al weer tijd om te gaan. Maar we zijn uiteraard niet weg gegaan voor we langs de "kofferbak verkoop" waren geweest, Jan en ik hebben namelijk wat onderdelen die uit Chatillon kwamen met elkaar geruild.
Daarna weer de wagen in en aan de lange rit naar huis begonnen. Heel de weg naar limburg hebben Jos en ik zitten kleppen over de afgelopen dag. Mijn bed zag ik pas diep in de nacht terug. Want het "nog even in het boek kijken"liep uit op het van kaft tot kaft lezen en bekijken van het boek.
Wat ons betreft was het een geweldige dag, en het boek is prachtig geworden! Ik heb meteen een 2e exemplaar gekocht, zodat mijn getekende exemplaar nieuw blijft.
Mensen wat was het trouwens moeilijk om al die tijd niets te zeggen over het aanstaande boek. Want ik had al weken een voor opzet in huis van het Chatillon hoofdstuk.
Ik denk dat ik namens ons allemaal spreek als ik zeg: Ren naar de winkel, en haal dat boek. Het is echt de moeite waard!
De pers heeft het boek goed ontvangen. Wie weet hebben we met z'n allen nu historische autokerkhoven goed op de kaart gezet, zodat er ook nog eens naar verstandige mensen i.p.v. milieufanaten geluisterd wordt.
Nogmaals bedankt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichtenprachtig toch;
her en der kleine chatillon museumpjes...
ook hier in tongeren
Ja er hangt ergens een voorfront aan een schutting van de renault op het boerderijveld. En ik heb het meter deel van het dashboard er van. Het lampje van de grootlicht aanduiding doet het na al die jaren nog. Ik hoop alleen dat nu niet het grootlicht van dat front aan staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ard Bekijk BerichtenIk ben blij, dat jullie de dag als prettig ervaren hebben Ik vond het geweldig jullie te ontmoeten. Jullie hebben veel aan het boek bijgedragen. Keep up doing the good work.
De pers heeft het boek goed ontvangen. Wie weet hebben we met z'n allen nu historische autokerkhoven goed op de kaart gezet, zodat er ook nog eens naar verstandige mensen i.p.v. milieufanaten geluisterd wordt.
Nogmaals bedankt!
goed te horen dat Chatillon in het boek voorkomt
ik zal het boek vanavond nog bestellen want als iedereen als Arco er een tweede bij koopt, is het gauw uitverkocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ard Bekijk BerichtenIk ben blij, dat jullie de dag als prettig ervaren hebben Ik vond het geweldig jullie te ontmoeten. Jullie hebben veel aan het boek bijgedragen. Keep up doing the good work.
Nogmaals bedankt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ard Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenda buske is wel knap! Zelfs al is't maar als tuinversiering :-p
Comment
Comment