Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mooi project Arco!
ik kan me voorstellen dat je er bewust regen en andere natte troep overeen wilt gooien...
doodzonde dat Chatillon weg is ... klote politici ....
hoe kom je aan die 1:18 auto's ....koop je ze picobello en takel je ze vervolgens hard toe ?
koop je dan de modellen en types van Chatillon ...of eender wat ?
gister het boek bijzondere autokerkhoven van Ard en Arnoud gehaald...zeer mooie foto's...
de hele tristesse van Chatillon komt weer boven...gauw wegleggen dat boek
De wagens koop ik deels nieuw via marktplaats, en deels ook oudjes. Ik heb niet echt specifiek Chatillon modellen, maar gewoon wagens die me bevallen. Hier in heeft een Chatillon model uiteraard wel de voorkeur. Water er overheen gooien heeft helaas geen enkel effect op de wagens. Het is allemaal geduldwerk met verf etc. Alleen al om de goede mix te krijgen voor een goed roest effect is een heel werk. En dan de roestgaten. Vergeet niet dat de dikte van het plaatwerk van een echte auto tussen de 0,6 en 1,2 mm dik is voor daken en spatborden. In de modellen word giet metaal gebruikt dat al dikker is dan het feitelijke 1:1 plaatwerk! Dat wordt gedaan dat kinderhandjes niet het geheel indrukken. Dit moet dus allemaal met een dremel dunner gemaakt worden. Ook moet alles redelijk kloppen met wat er in een echt bos gebeurd met zo'n wagen. Dus daar gaan echt heel veel uren in zitten.
Daar naast krijg je dan de aankleding zoals losse motorblokken, planten ondergrond en nog veel meer. Dus erg leuk maar ook erg veel werk.
leuk die Panhard in die watermolen trouwens ...)
toch zeer bijzonder die wagen....
blijf hem volgen....
Ja die wagens staat er al een halve eeuwigheid. Ergens 1980/81 heeft de eigenaar hem gekocht. Hij wil hem gaan restaureren, maar vind er maar geen tijd voor. In de hoek staat een volledig nieuwe motor in krat klaar voor de wagen. Maar gezien het feit dat die er al even lang staat, ga ik er van uit dat die ook gereviseerd mag gaan worden voor het gebruik.
Ik heb al diverse pogingen gedaan het beestje te kopen. Maar ze doen hem niet weg. Maar vergeten doe ik hem idd niet.
De wagens koop ik deels nieuw via marktplaats, en deels ook oudjes. Ik heb niet echt specifiek Chatillon modellen, maar gewoon wagens die me bevallen. Hier in heeft een Chatillon model uiteraard wel de voorkeur. Water er overheen gooien heeft helaas geen enkel effect op de wagens. Het is allemaal geduldwerk met verf etc. Alleen al om de goede mix te krijgen voor een goed roest effect is een heel werk. En dan de roestgaten. Vergeet niet dat de dikte van het plaatwerk van een echte auto tussen de 0,6 en 1,2 mm dik is voor daken en spatborden. In de modellen word giet metaal gebruikt dat al dikker is dan het feitelijke 1:1 plaatwerk! Dat wordt gedaan dat kinderhandjes niet het geheel indrukken. Dit moet dus allemaal met een dremel dunner gemaakt worden. Ook moet alles redelijk kloppen met wat er in een echt bos gebeurd met zo'n wagen. Dus daar gaan echt heel veel uren in zitten.
Daar naast krijg je dan de aankleding zoals losse motorblokken, planten ondergrond en nog veel meer. Dus erg leuk maar ook erg veel werk.
Ow ja, er liggen idd 4 Chatilloneske modellen op mijn sloop. Waar onder de voorste modelauto die in de heg ligt. Dat is de Ford Custom 2 deurs uit 1949-50 die aan het midden pad van het bos lag in Chatillon.
vandaag weer nieuw bezoek gehad in het museum
sloperijfreak is geweest samen met realsteel en zijn vrouwtje
het was weer een gezellige dag
er komt nu een artikel in het amk met vermelding van het museum
jullie horen nog welke dit wordt
julie hebben de groeten van leeroy (zoon van buick)
vandaag weer nieuw bezoek gehad in het museum
sloperijfreak is geweest samen met realsteel en zijn vrouwtje
het was weer een gezellige dag
er komt nu een artikel in het amk met vermelding van het museum
jullie horen nog welke dit wordt
julie hebben de groeten van leeroy (zoon van buick)
Heel mooi! Ik was helaas verhindert. Anders was ik ook nog wel even de pelgrimstocht. aan gegaan.
Ik heb in de tijd rond 1999-2000 ook nog wat fotos gemaakt bij van Lingen in Houthalen-Helchteren. De foto's zijn echt van belabberde kwaliteit over het algemeen, maar het was ook een heel andere tijd qua foto toestellen toen. Ik had een heel slechte, en het weer dat meestal ook niet bepaald mee werkte zoals op deze mistige vochtige morgen. Maar goed. Je ziet er weinig foto's van, dus ik dacht laat ik ze toch maar te gaan posten
Overigens onlangs gelezen dat het ganse bedrijf op punt staat te verdwijnen. In kader van infrastructuurwerken zou de overheid tot onteigening willen overgaan.
Vermits iedereen hier de laatste dagen "zijn" vw-bus hiet post, kan ik niet onderdoen,hé
Dus deze namiddag es teruggeweest naar "mijn" T2, die het nog altijd volhoudt dankzij een stapel hout binnenin...
Heb verleden week in Lot een Range Rover ( ) zien staan, volledig overgroeid met gras. Als ik er deze week passer zal ik trachten een foto te nemen.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Krijg nou wat. Das een bekende Volkswagenbus! Dat is de t2a waar altijd het dak afwaaide. Als het goed is heeft er een 2e naast gestaan tot een jaar of tien geleden. Ook een witte. Ik ben er al zeker een jaar of 8 a 9 niet meer geweest. Leuk om hem terug te zien. Thanks Gangstertje!
We wandelen nog even verder bij van Lingen. Het aantal vw kevers en busjes was echt groot daar. Zelfs een aantal spijlbussen, waar onder een ex ambulance en een blauwe panel met schuifdeur!
De blauwe bus op de vorige foto's was natuurlijk geen vw, ik dacht dat het een fiat was. 1 straaltje zon was genoeg om van mijn "my first playdo camera" iets te maken dat acceptabele foto's maakte. Helaas was de zon snel weer verdwenen.
De zee aan auto's bij het bedrijf was ongekend. Volgens eigen zeggen van Carlo zo'n 3000 stuks. En ja, dat zijn het correct aantal nullen!!!
Het kleine autotje in ongeveer het midden van de foto met het blauwe dafje er achter was een suzuki fronte, met de originele lichtmetalen velgen. Een ware zeldzaamheid in Europa. Verder veeeeel simca 1000 rally 1 en 2 versies en wat al niet meer aan zeldzaamheden.
Helaas waren de auto's erg slecht. Want de gehele winter stonden ze in het water. Soms tot ver voorbij de dorpels. Ik heb een maal een dorpsgenoot mee gehad die spullen zocht voor zijn taunus tci 1 , hier staat hij in beeld.
Hier de suzuki fronte van schuin voor in het al eerder genoemde jaarlijkse bad. Plaatselijk tot wel 50 cm diep. Ik weet het helaas zeker, ik heb al eens een "cruise"gemaakt in het moeraswater daar.
Comment