Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoekje met "de jongere garde

Later in de zelfde winter: Schaats festijn bij van Lingen. Helaas ontbrak de koek en sopie stand nog, anders was het echt af geweest. Nu was het verplaatsen over het terrein een makkie. Een aanloop op het verharde gedeelte en vervolgens volle vaart glijdend het ijs op , hopende dat je zou eindigen naast de beoogde auto. Helaas vergde dat wel wat oefening, en was het daarna vaak een eind terug glibberen naar het foto object.

Comment

• Comment

• Op het voorste deel van het terrein werd natuurlijk nog gewoon gewerkt. Langzaam aan begon ook echter de ruiming al. De meeste wrakken konden het niet waarderen als ze werden opgepakt. Zie als voorbeeld deze auto en de kever uit de vorige post. Later meer foto's van het terrein. nog enkele te gaan. voor de volgende keer. Helaas heb ik er niet te veel gemaakt toen. Helaas nog geen digitaal werk toen der tijd. dus was je spaarzaam met het schieten van foto's als studentje.

Comment

• Arco: wow wat een foto's/locatie!!

Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
          En tot slot heb ik natuurlijk ook een persoonlijk vw busje dat in een bos staat te verpieteren. net als enkele collega's hier op het forum. Deze wordt als bloempotten opslag gebruikt. De eigenaresse heeft hem na een vakantie in augustus 1983 daar geparkeerd, en door dat haar man overleed is de auto daarna niet meer gebruikt. Zij durft er niet in te rijden namelijk. Ik moet er nog meer foto's van hebben. Van voor dat hij zo erg ingegroeid is geraakt. Je kunt nu niet eens dichter dan 5 meter er bij in de buurt geraken.
          maw, ze hebbe die volledig laten verloedere???

Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
          Jawadde, daar staan heel wat mooie klassiekerkes bij elkaar!
          ik wil da buske (of die Beemer, das ook goe )

Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
          Nog even een updat van het 1/18 "chatillon" dat ik aan het bouwen ben.
          cool!!

Comment

• @ Arco; P-R-A-C-H-T-I-G !

Comment

• Mooie reportage, idd. Is alles nu verdwenen of zijn er een paar fosielen die het overleefd hebben, goed verstopt??
              De witte T2 heb ik altijd weten alleen staan, heb je foto van allebei?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                Mooie reportage, idd. Is alles nu verdwenen of zijn er een paar fosielen die het overleefd hebben, goed verstopt??
                De witte T2 heb ik altijd weten alleen staan, heb je foto van allebei?
                Ik zal eens gaan zoeken. Ze hebben zelfs eens in de auto motor klassiek gestaan. De andere was nog veel erger er aan toe dan die er nu nog staat. Die is bij elkaar geraapt en weg gegaan.

Comment

• [quote=B&V;4770459]Arco: wow wat een foto's/locatie!!

maw, ze hebbe die volledig laten verloedere??? /quote]

Ja dat busje is geeindigd als goede wagen en is in de loop der jaren hard achteruit gegaan. Ooit stond hij geheel vrij. Nu kunt ge er niet meer aan.

Comment

• We schaatsen weer verder rond de auto's. weer eeen tien tal foto's, en dan morgen o.i.d. de laatste.

Terug in 1 van de vele bussen rijen, maar nu met wat beter licht. Rechts voor aan in beeld de spijlbus ex ambulance

Comment

• Een aantal Opels ala Chatillon. Vele types waren er te vinden. Hier bijvoorbeeld rekords en een p1 etc. Te veel om op te noemen.

Comment

• jaloers da ik het ni kunnen zien heb

Die Trabant (dat rood wrak) laat me aan een smiley denken

EDIT: stonde blijkbaar ook nog opleggers bij (groene, op de 2de foto in bovenstaande post)

Comment

• Een herhaal foto. Hier staat het Kadetje echter te genieten in de zon, voorzien van een maagdelijk wit laagje rijp.

Comment

• Prachtige foto's van Carlo Van Lingen! Ik ben er spijtig genoeg nooit geweest

Daar stond écht wel veel bij elkaar!

Comment

• Nog meer historisch opel materiaal. Op kerkhof van Lingen lag de boven toon qua auto's juist op de "working class heroes". Terwijl die beestjes op Chatillon zwaar in de miderheid waren.

Hoogst waarschijnlijk zet ik straks of morgen het laatste setje op het forum. Dan zijn we er helaas doorheen. Het was echt een geweldige plek, die helaas niet al te veel mensen hebben gezien. En wat betreft de eerdere vraag of er nog iets verstopt staat..... Nee sorry. Het terrein is geruimd en geëgaliseerd. Nu staan er met name jonge wagens en vrachtwagens. Het is heel mooi te zien op googlearth. Dan krijg je ook een idee hoe gigantisch het terrein was. Een fractie er van is nu nog in gebruik voor de "jonkies"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                jaloers da ik het ni kunnen zien heb

Die Trabant (dat rood wrak) laat me aan een smiley denken

EDIT: stonde blijkbaar ook nog opleggers bij (groene, op de 2de foto in bovenstaande post)
                                Die opleggers zijn gestripte leger vrachtwagens. Daar had hij er zeker een stuk of 30 a 40 van. Buiten het bedrijf langs de weg stonden er ook 9.

En ik denk dat je met de "rode trabant" de onderstaande zult bedoelen. Das een Volkswagen type 3 met korte neus. Maar hij heeft wat weg van een smilie idd.

Comment

• oops :s ik volg het topic wel, maar oudere modelle, daar ben ik helemaal ni goed in maar het was dus idd deze ja

Comment

• kan gebeuren toch

Comment

• Behalve wat lezingen hadden Arnoud en ik ons voorgenomen om het eens een periode rustig aan te doen en ons boek over de affaire Schlumpf af te maken. Vanmorgen krijg ik uit zeer betrouwbare bron een serieuse tip, dat er in een verlaten kazerne ergens in Frankrijk - de plaats noem ik uiteraard niet - 75 auto's van tussen 1910 en 1930 staan, waar de eigenaar - die kortgeleden overleden is - reeds tientallen jaren niets mee gedaan heeft. En juist wij kregen de uitnodiging om hier foto's en film van te maken. Natuurlijk gaan we dat doen. Eerst nog even een tijdschrift vinden, dat voor de foto's en een artikel ons de onkosten wil vergoeden. Niets geen rust dus.

Comment

• als ge ne chauffeur van doen hebt ik offer mij vrijwillig op :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ard Bekijk Berichten
                                          Behalve wat lezingen hadden Arnoud en ik ons voorgenomen om het eens een periode rustig aan te doen en ons boek over de affaire Schlumpf af te maken. Vanmorgen krijg ik uit zeer betrouwbare bron een serieuse tip, dat er in een verlaten kazerne ergens in Frankrijk - de plaats noem ik uiteraard niet - 75 auto's van tussen 1910 en 1930 staan, waar de eigenaar - die kortgeleden overleden is - reeds tientallen jaren niets mee gedaan heeft. En juist wij kregen de uitnodiging om hier foto's en film van te maken. Natuurlijk gaan we dat doen. Eerst nog even een tijdschrift vinden, dat voor de foto's en een artikel ons de onkosten wil vergoeden. Niets geen rust dus.
                                          noem alstublieft die naam niet ook niet via pm er komt alleen elende van

ik kan niet wachten op de foto's

Comment

Working...
                                          X