Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke auto en toch GSM aan oor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    gaat enkel maar meer gebeuren met

1) trajectcontroles
    2) zelfremmende snelheidsbegrenzing / adaptive cruise control op zen engels
    3) rijstrookcontrole / lane assist
    ...
    Geen enkele van wat je hier op noemt is bijvoorbeeld in een drukke stad echt van veel nut en je moet eens opletten hoeveel er daar nog kunnen bellen en rijden...
    en snelheidsbegrenzing is niet hetzelfde als cruise control
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
      Geen enkele van wat je hier op noemt is bijvoorbeeld in een drukke stad echt van veel nut en je moet eens opletten hoeveel er daar nog kunnen bellen en rijden...
      en snelheidsbegrenzing is niet hetzelfde als cruise control
      Boetes kunnen helpen, maar de rijke mensen hebben daar toch geen last van
      Misschien kan het fins systeem helpen, namelijk boetes bepaald op jaarlijks inkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
        Ik snap dat toch niet. Ik laat altijd mijn bluetooth aan op mijn gsm en elke keer als ik in de auto ben dan verbindt die toch van zelf? Moet je toch een "kiwi" zijn om nog altijd met gsm in je hand te bellen. Sms'n in de file vind ik nog erger
        Bluetooth altijd aan zuipt de batterij leeg.
        Gaat bij mij alleen aan als ik het nodig heb.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Bij mij staat die altijd aan en moet maar om de 9 dagen herladen.

Comment

Verbruik van BT valt echt mee, WiFi en 4G(data) verbruiken een stuk meer . Het wat meer batterijverbruik van BT zou geen belemmering mogen zijn, schakel dan even je mobiele data/wifi uit en je kunt weer een paar uur verder met je BT hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
              Bij mij staat die altijd aan en moet maar om de 9 dagen herladen.
              Dus als het uit zou staan zou je zo'n 3 dagen langer kunnen zonder herladen.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

En mocht je je GSM nooit gebruiken zou je er nog 3 dagen langer kunnen mee doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Verbruik van BT valt echt mee, WiFi en 4G(data) verbruiken een stuk meer . Het wat meer batterijverbruik van BT zou geen belemmering mogen zijn, schakel dan even je mobiele data/wifi uit en je kunt weer een paar uur verder met je BT hoor.
                  Wi-Fi en BT zijn aan mekaar gewaagd als het op verbruik aankomt (wanneer ze op staan, maar niet in gebruik zijn)
                  Data (mobiele data verbinding) verbruikt enkel extra wanneer je er ook daadwerkelijk van gebruik maak, anders niet.

Comment

Zou kunnen nooit getest. Maar als ik dat afzet ga ik dat terug vergeten op te zetten in de auto. En 9 dagen is al niet slecht. Als ik dan kijk naar de smartphone-rommel van mijn vrouw. Na 1 dag is dat ding plat om op een scherm te kijken dat nauwelijks groter is als bij mij.

Comment

• Daar hebt ge gelijk in, 9 dagen is helemaal niet slecht.
                      Dat haal ik ook nog met mijn gewone gsm die ik gebruik voor het werk.
                      Met mijn smartphone haal ik ook wel 5 dagen als ik die enkel gebruik zoals de andere gsm, maar het is te verleidelijk om de extra snufjes te gebruiken.

Comment

• En on topic, als ik in de auto bel dan is het altijd met BT oortje.

Comment

• Gisteren nog achter een 7 serie gereden die af en toe de pechstrook nodig had. Gepasseerd en dan gezien dat hij aan het bellen was zonder BT. Optie vergeten aan te vinken?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Lol, ik moet m'n smartphone elke dag opladen. 's avonds is die helemaal plat.
                            In de auto bel ik altijd met Bluetooth.

Op een bepaald moment kwam ik een vriend tegen en stond buiten de auto met hem te praten. Kreeg telefoon, nam op en iedereen kon meeluisteren gezien het door m'n auto speakers galmde. Snel dan maar Bluetooth uitschakelen.

Comment

• Bluetooth verbruikt bijna niks als je een vrij moderne GSM hebt, grootste verbruikers zijn het scherm en dataverbindingen bij slechte ontvangst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                Ik snap dat toch niet. Ik laat altijd mijn bluetooth aan op mijn gsm en elke keer als ik in de auto ben dan verbindt die toch van zelf? Moet je toch een "kiwi" zijn om nog altijd met gsm in je hand te bellen.
                                idem dito
                                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                  Bluetooth verbruikt bijna niks als je een vrij moderne GSM hebt, grootste verbruikers zijn het scherm en dataverbindingen bij slechte ontvangst.
                                  klopt, wifi verbruikt niet zoveel als je goed binnen bereik van één netwerk blijft, het steeds zoeken en opnieuw verbinden als je aan het rijden, lopen, ... bent dat kost veel energie

Comment

• een oplader op het werk, eentje in de auto, en eentje thuis.
                                    Ik hoop dat project Ara een succes gaat worden, modulaire smartphone, waar ik dan hopelijk een extra batterij in kan steken

Comment

• Gewoon opladen via inductie in elke wagen klaar.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Gewoon opladen via inductie in elke wagen klaar.
                                        Dan zal je de stralingsfreaks nogal horen klagen, ze klagen nu al van wifi op de tram! Maar thuis vergeten ze wel de microgolf of eigen wifi netwerk
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Heb de optie, maar ik moet zo hard brullen/herhalen omdat ze me anders niet verstaan, dat handsfree bellen gewoon frustreren is. Dus ik bel gewoon niet.
                                          Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                                          #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                                          #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                                          #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                                          #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                                          #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                                          #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Working...
                                          X