Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke auto en toch GSM aan oor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Qua zelfoverschatting kan deze wel tellen

Dat er in 2009 nog mensen hierin geloven is voor mij even schokkend als het feit dat de helft van Amerika in het scheppingsverhaal gelooft en niet in de evolutietheorie!

Dan zou ik graag hebben dat je geen radio meer opzet in de wagen

Comment

Ik bel niet graag en sms'en nog veel minder.
      Rijden daarentegen doe ik wel graag.
      Beide samen zijn dus incompatibel.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Mijn ergernis nr 1 in het verkeer:

Mensen die met de GSM in de hand telefoneren. Sommigen doen dit zelfs op drukke kruispunten.
        Helemaal ergerlijk wordt het wanneer de persoon in kwestie met een dure auto rijdt en dan toch doodleuk met de GSM in de hand belt.
        Vandaag o.a. een BMW 6-reeks en een Range Rover Sport, toevallig telkens een madam achter het stuur.
        Je zou toch denken dat bij zo'n autobudget bluetooth er toch wel bij kan.
        GSM in de hand is niet enkel verboden, maar ook veel onveiliger dan handsfree bellen.
        LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL !!!!!!!!!!!

Bellen in de auto is tijdswinst! Wij hebben ook een 'dikke' X5 maar er was geen geld meer voor bleutooth! Erg hé!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
          LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL !!!!!!!!!!!

Bellen in de auto is tijdswinst! Wij hebben ook een 'dikke' X5 maar er was geen geld meer voor bleutooth! Erg hé!
          Schaam op jou Maxime S.

In mijn leaseding zit ook geen bluetooth. En telefoons voor 't werk, neem ik dan ook (meestal) niet op in de auto...
          1991 BMW E30 318is

Comment

Ik weet niet of iemand het al heeft aangehaald in dit topic (had geen zin om het hele topic te lezen) maar volgens recente studies zou niet zozeer het "handen gebruiken voor iets anders dan te rijden" aanleiding geven tot gevaarlijke situaties maar veeleer het feit van het bellen zelf. Het bellen leidt af en maakt het rijden risicovol, niet het feit dat je je handen niet kan gebruiken.

Waarschijnlijk zal met je handen bellen nog wel wat gevaarlijker zijn dan handsfree bellen maar het grote risico zou voornamelijk liggen bij het mentaal afgeleid zijn.

De vraag is dan natuurlijk : waar trek je de grens ? Wordt vrouwen dan ook verboden om nog te zagen in de auto ("Schat, rijdt eens niet zo hard. Straks hebben we iets voor. Of wordt je weeral geflitst. Da's nu altijd hetzelfde als jij rijdt en je bent gehaast. ...") Mmmmhhh, misschien nog geen slecht idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
              De vraag is dan natuurlijk : waar trek je de grens ? Wordt vrouwen dan ook verboden om nog te zagen in de auto ("Schat, rijdt eens niet zo hard. Straks hebben we iets voor. Of wordt je weeral geflitst. Da's nu altijd hetzelfde als jij rijdt en je bent gehaast. ...") Mmmmhhh, misschien nog geen slecht idee.

EEN DROOM!
              1991 BMW E30 318is

Comment

Quiz: wat is dit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                  Quiz: wat is dit?

"Put a sock in it ?"

Comment

een zaagkous!

Comment

een zaagkous!
                      Proficiat u hebt een van de mogelijkheden gevonden!
                      U wint een gratis pay and go card!

Comment

vet! Wanneer breng je ze?

Comment

vet! Wanneer breng je ze?

Mrgen middag om 12.30u

Comment

Mrgen middag om 12.30u
                            Cava, kzal maken dak thuis ben. 't Is wel aan mijn kot hé... zie dat ge u weer vergist!

Comment

Een van 5 of een van 50 euro
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bah ... laten we wat kakken op mensen die zich een "dikke" wagen kunnen veroorloven ... typisch voorbeeld van de verzuring van onze maatschappij.
                                Wat ik echt gevaarlijk vind, zijn al die nozems die zonodig niet op de weg letten maar wel op de medeweggebruikers. Meestal verzuurde types die nooit of te nooit hun gsm pakken achter het stuur.
                                Wij hebben trouwens wel een bluetooth systeem dat perfect en automatisch werkt in onze A5, alleen is de geluidskwaliteit enkel goed als je een wat groter persoon bent die daarom dichter bij de microfoon zit (geïntegreerd in het dak). Dus als mijn vrouwtje rijdt pakt die gewoon de telefoon vast.
                                Etron > Q8

Comment

Dat er in 2009 nog mensen hierin geloven is voor mij even schokkend als het feit dat de helft van Amerika in het scheppingsverhaal gelooft en niet in de evolutietheorie!
                                  Awel, josenjef dat is nu eens goe gesproken .

Comment

Ik gebruik mijn rijtijd (ca. 3u per dag) om al mijn telefoons te doen. Spaart me effectief drie uur de tijd uit.

In 99% van de gevallen bel ik handsfree, met een oortje; maar da's niet altijd ideaal want je belpartner verstaat je niet altijd optimaal. Dan schakel ik over naar gewoon rijdend bellen, zonder oortje.

Veel verschil zie ik niet in de 2 methodes; ik denk wel dat ik het correct inschat als ik zeg dat mijn reactietijden e.d. niet veranderen.

SMS'en e.d. vind ik wel gevaarlijk. Bellen ... valt mee. Er zijn ergere dingen
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

²²²²²
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                                        Bah ... laten we wat kakken op mensen die zich een "dikke" wagen kunnen veroorloven ... typisch voorbeeld van de verzuring van onze maatschappij.
                                        Wat ik echt gevaarlijk vind, zijn al die nozems die zonodig niet op de weg letten maar wel op de medeweggebruikers. Meestal verzuurde types die nooit of te nooit hun gsm pakken achter het stuur.
                                        Wij hebben trouwens wel een bluetooth systeem dat perfect en automatisch werkt in onze A5, alleen is de geluidskwaliteit enkel goed als je een wat groter persoon bent die daarom dichter bij de microfoon zit (geïntegreerd in het dak). Dus als mijn vrouwtje rijdt pakt die gewoon de telefoon vast.
                                        Lees al mijn posts in dit topic, niet enkel de titel, en dan zal je zien dat het niet gaat over verzuring, of mensen een dikke auto misgunnen, maar over het feit dat er geen enkele goede reden is om geen bluetooth te nemen, tenzij omdat het te duur voor je is.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door paul_ulrix Bekijk Berichten
                                          Vind het allemaal dikke zever, ik bel, drink, eet en bedien mijn gps achter het stuur, dat zijn allemaal automatismen geworden en daar is niks gevaarlijk aan, oefening baart kunst he

.
                                          Ja, gij zijt nu eenmaal een talent he

Comment

Working...
                                          X