Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke auto en toch GSM aan oor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Ook een van mijn punten, vaak doen mensen die niet handsfree bellen ook eigenaardige dingen zoals zwalpen, plots vertragen, pinker niet gebruiken etc.
    Daarvoor hoeven ze niet eens te bellen, d'r zijn er die dat zo ook doen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik bel nooit achter het stuur, ik heb geen handenvrij, dus wanneer ik in de wagen zit zet ik mijn gsm vaak gewoon uit, en als hij toch aan staat en d'r belt iemand dat kunnen ze een bericht achter laten en dan bel ik wel terug als ik kan, zo simpel is dat.
      Idem! Als het dringend is, dat ze maar een bericht achterlaten en ik zal terugbellen wanneer ik tijd heb...

Comment

Als uw gsm op speaker staat, is dat dan ook handsfree bellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Als je hem niet vast hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Ik zou zeggen, als ge hem niet in u handen hebt is het handsfree
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Als ik op een rustige weg rij en mijn gsm zit niet in mijn broekzak neem ik wel op, maar dan hou ik het altijd kort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Ik bel nooit achter het stuur, ik heb geen handenvrij, dus wanneer ik in de wagen zit zet ik mijn gsm vaak gewoon uit, en als hij toch aan staat en d'r belt iemand dat kunnen ze een bericht achter laten en dan bel ik wel terug als ik kan, zo simpel is dat.
                Dan ben jij een van de weinigen die deze ingesteldheid heeft. Chapeau

Comment

Kunnen ze hier iets van zeggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
                    Dan ben jij een van de weinigen die deze ingesteldheid heeft. Chapeau
                    Altijd al zo geweest, vind het gewoon gevaarlijk.
                    Net als roken, drinken of eten achter het stuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                      Kunnen ze hier iets van zeggen?

Nee, veel moslima's doen dat met hun hoofddoek.

In Nederland is het wel zo dat ge uw telefoon niet moogt aanraken als ge aan het rijden zijt, dan zou ge al moeten opnemen voor ge vertrekt. Hoe het hier zit weet ik niet precies, denk hetzelfde zeker?

Comment

Afgelopen week nog een SLR-bestuurder gespot op de E313 ergens in de buurt van Herentals met GSM in zijn handen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          Mijn ergernis nr 1 in het verkeer:

Mensen die met de GSM in de hand telefoneren. Sommigen doen dit zelfs op drukke kruispunten.
                          Helemaal ergerlijk wordt het wanneer de persoon in kwestie met een dure auto rijdt en dan toch doodleuk met de GSM in de hand belt.
                          Vandaag o.a. een BMW 6-reeks en een Range Rover Sport, toevallig telkens een madam achter het stuur.
                          Je zou toch denken dat bij zo'n autobudget bluetooth er toch wel bij kan.
                          GSM in de hand is niet enkel verboden, maar ook veel onveiliger dan handsfree bellen.
                          Misschien zijn er veel van die dikke bakken van mensen met enige functie en zijn het dus bedrijfswagens ?!

Het zal dan net niet in het budget gepast hebben dat ze kregen van de grote baas? En opgepast... Want die bluetooth kon er echt niet af of ze zouden 8,25€ per maand uit hun eigen zak moeten betalen...!

Ik bel nooit achter het stuur... Ze moeten mij maar terug bellen of iets inspreken. Soms pak ik wel eens op. Maar da's enkel als er iemand belt dat van belang is voor mij. Ik bel eigenlijk gewoon niet echt graag.

Comment

die 'dikke bakken' hebben vaak een automatische versnellingsbak. Wat is het verschil dan met iemand die manueel aan het rijden is en belt via handsfree?

Comment

Ik vind het bluetooth systeem handig, ik stap in, kontakt aan en de gsm is al herkend.
                              Zelfs met spraakopdrachten kan ik makkelijk beginnen bellen, werkt prima. (mb C W204)
                              Enig nadeel is als je met meer in de auto zit, dan heb je een ongewild conferentiegesprek.
                              Als de auto bluetooth heeft begrijp ik dus niet waarom sommige het niet gebruiken.

Jammer ook dat bv bij bmw je ondanks je gps neemt, nog is apart bluetooth moet aanvinken op de optielijst. Audi ook dacht ik, bij MB zit dit bij de radio.
                              Bij Golf 6 zelfs niet te krijgen vanuit fabriek, vorsprung durch technik noemen ze dat.
                              Eigenlijk moest dit in deze GSM tijd standaard aan boord zijn, veel belangrijker dan al die kerstverlichting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                                Ik bel toch 90% via bluetooth, anders zet ik me aan de kant, bellen achter het stuur kost te veel.
                                Met een automaat is de verleiding wel veel groter.

Smsen achter het stuur doe ik niet.
                                al gedacht hoe relaxerend het zou zijn te rijden met je GSM gewoon uit ?
                                dan bent je op het verkeer geconcentreerd
                                de meeste gesprekken kunnen wachten tot het einde van de rit, maar men begint in de wagen te bellen uit verveling (dezelfden doen dat blijkbaar ook thuis...)
                                zo worden de GSM-providers slapend rijk !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  Afgelopen week nog een SLR-bestuurder gespot op de E313 ergens in de buurt van Herentals met GSM in zijn handen
                                  Das 'de Jo', hij heeft zowel een zilvere coupé als een blauw-grijze roadster..
                                  (Naast zijn Vogue, continental flying spur en Brooklands!)

Je kan zijn ook prachtige parkeermoves elke vrijdag en zaterdag aanschouwen op de markt van Geel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                    Ik vind dit ook heel vervelend, maar om het nu erger te maken naar gelang de prijs van iemand zijn auto vind ik gewoon belachelijk.
                                    Ik denk dat het punt van charlesvdw is dat een bluetooth carkit van 300 euro peanuts is op karren van 75000 euro en meer, en een bluetooth carkit is zo handig waarom dan nog met de gsm in de hand bellen?

Comment

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Vorige week van in de file iemand opgebeld, maar wel heel kort. Gewoon om te zien of ik eens kon langskomen.
                                        Normaalgezien bel ik nooit in de wagen. En als iemand mij opbelt terwijl ik rijd, neem ik simpelweg niet op. Het is niet dat ik zo'n veelrijder ben, dus moeten ze me maar op een ander moment terugbellen. Ik ben nu eenmaal niet het type dat telkenmake koste wat het kost wil opnemen als de telefoon gaat. Het is niet omdat je een GSM hebt, dat je koste wat het kost bereikbaar moet zijn, vind ik.
                                        Sms-en achter het stuur, doe ik uiteraard ook niet.
                                        Een apart topic hieromtrent was evenwel niet nodig geweest.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                          Enig nadeel is als je met meer in de auto zit, dan heb je een ongewild conferentiegesprek.
                                          idd, zeer vervelend als je passagiers hebt.. ik wil niet dat zij meeluisteren of weten met wie ik bel

Comment

Working...
                                          X