ik doe dat ook,k vergeet altijd mn telefoon eraan te koppelen als k instap
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dikke auto en toch GSM aan oor
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichtendie 'dikke bakken' hebben vaak een automatische versnellingsbak. Wat is het verschil dan met iemand die manueel aan het rijden is en belt via handsfree?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenMijn ergernis nr 1 in het verkeer:
Mensen die met de GSM in de hand telefoneren. Sommigen doen dit zelfs op drukke kruispunten.
Helemaal ergerlijk wordt het wanneer de persoon in kwestie met een dure auto rijdt en dan toch doodleuk met de GSM in de hand belt.
Vandaag o.a. een BMW 6-reeks en een Range Rover Sport, toevallig telkens een madam achter het stuur.
Je zou toch denken dat bij zo'n autobudget bluetooth er toch wel bij kan.
GSM in de hand is niet enkel verboden, maar ook veel onveiliger dan handsfree bellen.
Want ik mijn 6 heb ik ook geen blauwe tand.
Comment
-
bluetooth bellen is via een oortje - moet je aan en uit zetten en in je oor steken - of via de auto zelf. maar dat moet je nog eens configureren en doen. weet heel goed dat vrouwen niet zo compatibel zijn met al die techno-dingen. gewoon je gsm zelf vasthouden, da's toch zoooo makkelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenGSM in de hand is niet enkel verboden, maar ook veel onveiliger dan handsfree bellen.
Uit onderzoek blijkt zelfs dat niet handsfree bellen achter in sommige gevallen zelfs gevaarlijker is dan (licht) dronken rijden, smsen is zelfs nog gevaarlijker tenzij je blind kan smsen.
De "dikte" van een wagen heeft er inderdaad totaal niets mee te maken. Niet omdat dat belachelijk is maar wel omdat de wagen in wezen niets te maken heeft met de persoon die ermee rijd, het is niet omdat je veel geld hebt of je je zo voordoet dat je het verstand hebt om handsfree te bellen of om niet te smsen achter het stuur.
Naar mijn mening zouden de politiediensten hier veel meer op moeten controleren in plaats van op snelheid want het is denk ik veel onveiliger dan snel rijden maar nee, het is te veel werk en rustig in een auto met een flitscamera zitten is veel gemakkelijker dan kijken of er iemand zit te bellen achter het stuur.
Comment
-
In de bestelwagen voor mijn werk heb ik een Parrot-kit. Deze maakt automatisch verbinding als ik start. BT moet op de GSM wél opstaan dan.
In mijn eigen auto heb ik een BT oortje liggen, hiermee maak ik ook altijd verbinding (laat dit altijd opstaan) door gewoon even op de knop te drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichtendie 'dikke bakken' hebben vaak een automatische versnellingsbak. Wat is het verschil dan met iemand die manueel aan het rijden is en belt via handsfree?Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvind dit ook, al draai je niet even soepel met je hoofd met een hand tegen je oor
Schakelen is telkens maar eventjes en dan je beide handen weer aan het stuur (in theorie toch), als je zit te bellen is dat langere tijd met die gsm in een hand.
Ook is schakelen een automatisme, je denkt daar niet bij na, je bent daardoor niet afgeleid. Bellen is dat niet, je raakt afgeleid tijdens het gesprek.Last edited by knight-rider; 23/08/2009, 18:23.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenidd, zeer vervelend als je passagiers hebt.. ik wil niet dat zij meeluisteren of weten met wie ik bel
Wil je in de wagen met volk er bij toch dat ze niet zo goed kunnen meeluisteren er zijn van die oortjes he!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RamesDat zeg ik tegen die van ons ook altijd
Anywho, ik heb geen carkit.
Heb wel van die idiote oortjes, maar ik gebruik ze niet.
Ik zet mijn gsm gewoon op luidspreker en leg die dan tussen mijn benen.
Schande eigenlijk.
Note to myself: buy carkitOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenMisschien zijn er veel van die dikke bakken van mensen met enige functie en zijn het dus bedrijfswagens ?!
Het zal dan net niet in het budget gepast hebben dat ze kregen van de grote baas? En opgepast... Want die bluetooth kon er echt niet af of ze zouden 8,25€ per maand uit hun eigen zak moeten betalen...!
Naast airco (als die niet standaard is) is dat de enige verplichte optie die ge moet nemen.
En men ma heeft direct als de wagen er was een nieuwe gsm met bluetooth gekocht omdat ze ook dikwijls met die wagen onderweg is. Ze bestaan nog, verantwoordelijke mensen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichtenhet is denk ik veel onveiliger dan snel rijden maar nee, het is te veel werk en rustig in een auto met een flitscamera zitten is veel gemakkelijker dan kijken of er iemand zit te bellen achter het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenBij mijn vader op het werk is Bluetooth in de bedrijfswagens verplicht
Naast airco (als die niet standaard is) is dat de enige verplichte optie die ge moet nemen.
En men ma heeft direct als de wagen er was een nieuwe gsm met bluetooth gekocht omdat ze ook dikwijls met die wagen onderweg is. Ze bestaan nog, verantwoordelijke mensen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenverantwoordelijke mensen beseffen dat rijden en tegelijkertijd bellen niet safe is, en ze doen dat gewoon niet : in 99% van de gevallen verantwoordt de dringendheid van de boodschap een instantelijke reaktie niet. Een paar minuten later rustig terugbellen van in een stilstaande wagen, dat is pas verantwoord, en men heeft nog geen 5 minuutjes verlorenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk BerichtenIk bel toch 90% via bluetooth, anders zet ik me aan de kant, bellen achter het stuur kost te veel.
Met een automaat is de verleiding wel veel groter.
Smsen achter het stuur doe ik niet.
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDat is minstens even erg.
De bluetooth moet maar 1 x geactiveerd zijn voor je GSM, en nadien heb je automatisch verbinding elke keer je in de auto stapt. Kan niet gemakkelijker.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAltijd al zo geweest, vind het gewoon gevaarlijk.
Net als roken, drinken of eten achter het stuur.
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenAfgelopen week nog een SLR-bestuurder gespot op de E313 ergens in de buurt van Herentals met GSM in zijn handen
AAN DE SCHANDPAAL ERMEE!
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenUit onderzoek blijkt zelfs dat niet handsfree bellen achter in sommige gevallen zelfs gevaarlijker is dan (licht) dronken rijden, smsen is zelfs nog gevaarlijker tenzij je blind kan smsen.
De "dikte" van een wagen heeft er inderdaad totaal niets mee te maken. Niet omdat dat belachelijk is maar wel omdat de wagen in wezen niets te maken heeft met de persoon die ermee rijd, het is niet omdat je veel geld hebt of je je zo voordoet dat je het verstand hebt om handsfree te bellen of om niet te smsen achter het stuur.
Naar mijn mening zouden de politiediensten hier veel meer op moeten controleren in plaats van op snelheid want het is denk ik veel onveiliger dan snel rijden maar nee, het is te veel werk en rustig in een auto met een flitscamera zitten is veel gemakkelijker dan kijken of er iemand zit te bellen achter het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenverantwoordelijke mensen beseffen dat rijden en tegelijkertijd bellen niet safe is, en ze doen dat gewoon niet : in 99% van de gevallen verantwoordt de dringendheid van de boodschap een instantelijke reaktie niet. Een paar minuten later rustig terugbellen van in een stilstaande wagen, dat is pas verantwoord, en men heeft nog geen 5 minuutjes verloren
Mijn nieuwe wagen is uitgerust met B.T. en dat is echt handig en je hoeft daar geen technisch wonder voor te zijn om dit in te stellen en te gebruiken. Het gaat hier om veiligheid en dat belangt ons allen aan!!!
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand die erg véél geld aan een wagen uit geeft, geen geld wil geven aan hands-free. Misschien willen die (sorry als iemand zich geviseerd voelt) omhoog gevallen kl**tzakken andere mensen moedwillig ergeren door te doen of zij boven de wet staan of willen zeggen ik heb geld zat om boetes te betalen.
Dit is dus zeker geen flauw of belachelijk topic, nee ik ben het hier helemaal eens met charlesvdw.Last edited by V-zesserke; 23/08/2009, 22:03.
Comment
Comment