Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
die 'dikke bakken' hebben vaak een automatische versnellingsbak. Wat is het verschil dan met iemand die manueel aan het rijden is en belt via handsfree?
vind dit ook, al draai je niet even soepel met je hoofd met een hand tegen je oor
Mensen die met de GSM in de hand telefoneren. Sommigen doen dit zelfs op drukke kruispunten.
Helemaal ergerlijk wordt het wanneer de persoon in kwestie met een dure auto rijdt en dan toch doodleuk met de GSM in de hand belt.
Vandaag o.a. een BMW 6-reeks en een Range Rover Sport, toevallig telkens een madam achter het stuur.
Je zou toch denken dat bij zo'n autobudget bluetooth er toch wel bij kan.
GSM in de hand is niet enkel verboden, maar ook veel onveiliger dan handsfree bellen.
Ik hoop dat je mij nooit tegen komt, Charel.
Want ik mijn 6 heb ik ook geen blauwe tand.
Er zijn ook mensen die het zich niet kunnen veroorloven onbereikbaar te zijn....
Ik heb zelf een bluetooth en die werkt prima....
Ik kan er alleen van dromen mijn GSM uit te zetten of niet op te nemen...
bluetooth bellen is via een oortje - moet je aan en uit zetten en in je oor steken - of via de auto zelf. maar dat moet je nog eens configureren en doen. weet heel goed dat vrouwen niet zo compatibel zijn met al die techno-dingen. gewoon je gsm zelf vasthouden, da's toch zoooo makkelijk.
GSM in de hand is niet enkel verboden, maar ook veel onveiliger dan handsfree bellen.
Uit onderzoek blijkt zelfs dat niet handsfree bellen achter in sommige gevallen zelfs gevaarlijker is dan (licht) dronken rijden, smsen is zelfs nog gevaarlijker tenzij je blind kan smsen.
De "dikte" van een wagen heeft er inderdaad totaal niets mee te maken. Niet omdat dat belachelijk is maar wel omdat de wagen in wezen niets te maken heeft met de persoon die ermee rijd, het is niet omdat je veel geld hebt of je je zo voordoet dat je het verstand hebt om handsfree te bellen of om niet te smsen achter het stuur.
Naar mijn mening zouden de politiediensten hier veel meer op moeten controleren in plaats van op snelheid want het is denk ik veel onveiliger dan snel rijden maar nee, het is te veel werk en rustig in een auto met een flitscamera zitten is veel gemakkelijker dan kijken of er iemand zit te bellen achter het stuur.
In de bestelwagen voor mijn werk heb ik een Parrot-kit. Deze maakt automatisch verbinding als ik start. BT moet op de GSM wél opstaan dan.
In mijn eigen auto heb ik een BT oortje liggen, hiermee maak ik ook altijd verbinding (laat dit altijd opstaan) door gewoon even op de knop te drukken.
die 'dikke bakken' hebben vaak een automatische versnellingsbak. Wat is het verschil dan met iemand die manueel aan het rijden is en belt via handsfree?
vind dit ook, al draai je niet even soepel met je hoofd met een hand tegen je oor
Groot verschil!
Schakelen is telkens maar eventjes en dan je beide handen weer aan het stuur (in theorie toch), als je zit te bellen is dat langere tijd met die gsm in een hand.
Ook is schakelen een automatisme, je denkt daar niet bij na, je bent daardoor niet afgeleid. Bellen is dat niet, je raakt afgeleid tijdens het gesprek.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
idd, zeer vervelend als je passagiers hebt.. ik wil niet dat zij meeluisteren of weten met wie ik bel
Wanneer je met passagiers in de auto belt luisteren die altijd wel wat mee he, net als ergens zitten te bellen terwijl er volk rond je staat.
Wil je in de wagen met volk er bij toch dat ze niet zo goed kunnen meeluisteren er zijn van die oortjes he!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Anywho, ik heb geen carkit.
Heb wel van die idiote oortjes, maar ik gebruik ze niet.
Ik zet mijn gsm gewoon op luidspreker en leg die dan tussen mijn benen.
Schande eigenlijk.
Note to myself: buy carkit
Zou ik ook doen als ik jou was, want dat is slecht voor u zaad
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Misschien zijn er veel van die dikke bakken van mensen met enige functie en zijn het dus bedrijfswagens ?!
Het zal dan net niet in het budget gepast hebben dat ze kregen van de grote baas? En opgepast... Want die bluetooth kon er echt niet af of ze zouden 8,25€ per maand uit hun eigen zak moeten betalen...!
Bij mijn vader op het werk is Bluetooth in de bedrijfswagens verplicht
Naast airco (als die niet standaard is) is dat de enige verplichte optie die ge moet nemen.
En men ma heeft direct als de wagen er was een nieuwe gsm met bluetooth gekocht omdat ze ook dikwijls met die wagen onderweg is. Ze bestaan nog, verantwoordelijke mensen
het is denk ik veel onveiliger dan snel rijden maar nee, het is te veel werk en rustig in een auto met een flitscamera zitten is veel gemakkelijker dan kijken of er iemand zit te bellen achter het stuur.
juist ! 180km/u rijden met volle aandacht op de weg is minder gevaarlijk dan tegen 50km/u zitten knoeien met een hand te schakelen en met de andere zijn GSM te houden (quid dan met het stuurwiel ? met de knie, natuurlijk !)
Bij mijn vader op het werk is Bluetooth in de bedrijfswagens verplicht
Naast airco (als die niet standaard is) is dat de enige verplichte optie die ge moet nemen.
En men ma heeft direct als de wagen er was een nieuwe gsm met bluetooth gekocht omdat ze ook dikwijls met die wagen onderweg is. Ze bestaan nog, verantwoordelijke mensen
verantwoordelijke mensen beseffen dat rijden en tegelijkertijd bellen niet safe is, en ze doen dat gewoon niet : in 99% van de gevallen verantwoordt de dringendheid van de boodschap een instantelijke reaktie niet. Een paar minuten later rustig terugbellen van in een stilstaande wagen, dat is pas verantwoord, en men heeft nog geen 5 minuutjes verloren
verantwoordelijke mensen beseffen dat rijden en tegelijkertijd bellen niet safe is, en ze doen dat gewoon niet : in 99% van de gevallen verantwoordt de dringendheid van de boodschap een instantelijke reaktie niet. Een paar minuten later rustig terugbellen van in een stilstaande wagen, dat is pas verantwoord, en men heeft nog geen 5 minuutjes verloren
Ja, maar de meeste van die gierigaards redeneren dat ze dan zelf moeten betalen he als ze terug bellen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
De bluetooth moet maar 1 x geactiveerd zijn voor je GSM, en nadien heb je automatisch verbinding elke keer je in de auto stapt. Kan niet gemakkelijker.
Uit onderzoek blijkt zelfs dat niet handsfree bellen achter in sommige gevallen zelfs gevaarlijker is dan (licht) dronken rijden, smsen is zelfs nog gevaarlijker tenzij je blind kan smsen.
De "dikte" van een wagen heeft er inderdaad totaal niets mee te maken. Niet omdat dat belachelijk is maar wel omdat de wagen in wezen niets te maken heeft met de persoon die ermee rijd, het is niet omdat je veel geld hebt of je je zo voordoet dat je het verstand hebt om handsfree te bellen of om niet te smsen achter het stuur.
Naar mijn mening zouden de politiediensten hier veel meer op moeten controleren in plaats van op snelheid want het is denk ik veel onveiliger dan snel rijden maar nee, het is te veel werk en rustig in een auto met een flitscamera zitten is veel gemakkelijker dan kijken of er iemand zit te bellen achter het stuur.
verantwoordelijke mensen beseffen dat rijden en tegelijkertijd bellen niet safe is, en ze doen dat gewoon niet : in 99% van de gevallen verantwoordt de dringendheid van de boodschap een instantelijke reaktie niet. Een paar minuten later rustig terugbellen van in een stilstaande wagen, dat is pas verantwoord, en men heeft nog geen 5 minuutjes verloren
Oef, toen ik dit topic begon te lezen, dacht ik even wat een bende idioten en wat een flauwe belachelijke reacties . Maar er zijn gelukkig ook héél wat mensen met gezond verstand, zo blijkt toch uit reacties als bovenstaande van guyguy, Mini, Sega, Diabolic, knight-rider en nog vele anderen . Er zijn er hier die beweren dat ze beter rijden met de telefoon aan hun oor dan anderen zonder telefoon, mooi voorbeeld van zelfgenoegzaamheid, proficiat hoor .
Mijn nieuwe wagen is uitgerust met B.T. en dat is echt handig en je hoeft daar geen technisch wonder voor te zijn om dit in te stellen en te gebruiken. Het gaat hier om veiligheid en dat belangt ons allen aan!!!
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand die erg véél geld aan een wagen uit geeft, geen geld wil geven aan hands-free. Misschien willen die (sorry als iemand zich geviseerd voelt) omhoog gevallen kl**tzakken andere mensen moedwillig ergeren door te doen of zij boven de wet staan of willen zeggen ik heb geld zat om boetes te betalen.
Dit is dus zeker geen flauw of belachelijk topic, nee ik ben het hier helemaal eens met charlesvdw.
Comment