Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke auto en toch GSM aan oor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

M'n Becker heeft bleutooth. Beter kan niet, gsm blijft gewoon in broekzak zitten. Gesprek aannemen en afsluiten gewoon via knopje op radio.
    Werkt perfect. Ik hoor mijn contactpersoon helder en vica versa.
    Probleem is wel dat die bluetooth-funcie mijn gsm-batterij leegzuigt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
      M'n Becker heeft bleutooth. Beter kan niet, gsm blijft gewoon in broekzak zitten. Gesprek aannemen en afsluiten gewoon via knopje op radio.
      Werkt perfect. Ik hoor mijn contactpersoon helder en vica versa.
      Probleem is wel dat die bluetooth-funcie mijn gsm-batterij leegzuigt...
      Das altijd zo met bleutooth he, ik merk dat als ik mijne gsm via bleutooth aan mijne laptop verbind.
      Zowel bij de laptop als bij de gsm ziet ge de energie wegstromen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik bel eigenlijk ook altijd achter het stuur en ik zie niet in wat ik daarmee verkeerd doe ...

als je bv met 4 man ( of vrouw/kids ) in de auto zit en je constant aan het babbelen bent zal je veel minder geconcentreerd achter het stuur zitten dan dat je met uw gsm aan uw oor zit hoor

ik weet wel niet of ik mij nu bij de groep van dikke auto en gsm aan het oor moet rekenen ????

vanaf hoeveel PK is het een dikke auto ?
        Last edited by ; 23/08/2009, 22:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
          ik bel eigenlijk ook altijd achter het stuur en ik zie niet in wat ik daarmee verkeerd doe ...

als je bv met 4 man ( of vrouw/kids ) in de auto zit en je constant aan het babbelen bent zal je veel minder geconcentreerd achter het stuur zitten dan dat je met uw gsm aan uw oor zit hoor

ik weet wel niet of ik mij nu bij de groep van dikke auto en gsm aan het oor moet rekenen ????

vanaf hoeveel PK is het een dikke auto ?
          Het gaat om de gsm aan het oor waardoor je slechts 1 hand ter beschikking hebt om te rijden en dat is duidelijk onvolvoende...
          Zulk een BMW en niet eens een handsfree, ik snap dat niet...

Comment

Rijdend GSM'en, roken en GPS prullen verbieden/bestraffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Daar ben ik nog niet zo zeker van, het gaat hier trouwens niet alleen over het gesprek zelf maar ook over het bekijken van je GSM-scherm, raadplegen van je telefoonboek, berichtenlijsten, bedienen van je toetsenbord en noem maar op!!! Tot en met SMSsen en daar zit het gevaar.
              Het is inderdaad wel waar dat ook een bende joelende kinderen of een babbelende passagier eveneens kan afleiden, maar imo toch minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                Rijdend GSM'en, roken en GPS prullen verbieden/bestraffen.
                Eten en drinken niet vergeten he.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  Zulk een BMW en niet eens een handsfree, ik snap dat niet...
                  met een okkasie zijn er altijd opties die er niet op zitten die een mens graag zou hebben he

Comment

een gesprek met passagiers is niet hetzelfde als bellen, kwa afleiding
                    koters op de achterbank die het uithangen dan weer wel

Comment

Dat ding uit uw zak halen en kijken wie het is ook al een hele afleiding, als er net dan ff iets gebeurt op de weg zijt ge te laat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                        Het is inderdaad wel waar dat ook een bende joelende kinderen of een babbelende passagier eveneens kan afleiden, maar imo toch minder.

minder afleiden ???
                        moet je mijn kids eens meehebben in uwen auto als ze zich beginnen te vervelen EN ruzie beginnen te maken ?
                        dan is bellen met een gsm toch veel rustiger hoor

Comment

Vooral sms'en is écht gevaarlijk, nog meer dan bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                            Vooral sms'en is écht gevaarlijk, nog meer dan bellen.

het gaat hier over bellen he , niet over sms'en want dat doe ik niet achter het stuur

Comment

Vind het allemaal dikke zever, ik bel, drink, eet en bedien mijn gps achter het stuur, dat zijn allemaal automatismen geworden en daar is niks gevaarlijk aan, oefening baart kunst he

uw kinderen al rijdend in bedwang houden lijkt me idd nog moeilijker.

wat gaan ze nog allemaal verbieden anders ? als je die logica moet doortrekken mag je niks meer behalve braaf het stuur met 2 handjes vasthouden.

Comment

en ik lees mijn gazet
                                als je het maar genoeg doet wordt dat ook een automatisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Uiteraard is de grootte van de wagen op zich niet belangrijk wat betreft handsfree bellen, en ik gun ook iedereen een dikke wagen, voor de duidelijkheid.

Maar een bluetooth installatie kost natuurlijk wel wat, en mijn punt is dat mensen die een grote auto kunnen betalen, niet het excuus van de kostprijs van de bluetooth kunnen inroepen.
                                  Mijn mening terzake is dus wel iets genuanceerder dan de bewust wat provocerende titel.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Autoforum is weer goed bezig

Comment

ik vind het ook irritant als er iemand voor mij rijd die duidelijk aan het bellen is. ze rijden over het algemeen wat trager en ongeconcentreerd waardoor hun reacties onvoorspelbaar worden voor u. Maar als we de wetgever moeten volgen dan rijden we allemaal in eerste versnelling met de handen op de 10 en 14h positie, bedenk dan eens wat een co2 uitstoot we dan gaan hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paul_ulrix Bekijk Berichten
                                        Vind het allemaal dikke zever, ik bel, drink, eet en bedien mijn gps achter het stuur, dat zijn allemaal automatismen geworden en daar is niks gevaarlijk aan, oefening baart kunst he
                                        Qua zelfoverschatting kan deze wel tellen

Dat er in 2009 nog mensen hierin geloven is voor mij even schokkend als het feit dat de helft van Amerika in het scheppingsverhaal gelooft en niet in de evolutietheorie!
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Ik heb ooit eens een boete gehad voor handsfree bellen, ik kon niet anders dan (weliswaar inwendig knarsetandend) de agent gelijk geven.
                                          100 euro kostte dat grapje.
                                          De volgende week heb ik een Parrot bluetooth kit laten installeren, kostte 300 euro.

Daarom bel ik met m'n gsm aan m'n oor.
                                          1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                          X