Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke auto en toch GSM aan oor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En zeggen dat ik ooit nog in een auto gereden heb ZONDER gsm. Niet in de auto, en niet in mijn zakken.
    Nochtans ging het leven toen normaal door, was er voldoende economische activiteit, had iedereen een normaal sociaal leven, en kwam men op tijd toe voor de meeste afspraken en activiteiten. Dingen die in de huidige tetter-tetter-tetter-in-mijn-smartphone-wereld niet meer evident zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
      En zeggen dat ik ooit nog in een auto gereden heb ZONDER gsm. Niet in de auto, en niet in mijn zakken.
      Nochtans ging het leven toen normaal door, was er voldoende economische activiteit, had iedereen een normaal sociaal leven, en kwam men op tijd toe voor de meeste afspraken en activiteiten. Dingen die in de huidige tetter-tetter-tetter-in-mijn-smartphone-wereld niet meer evident zijn!
      En wat bedoel je daarmee, ik heb ook nog die tijd geweten, en ook nog de tijd geweten dat we geen internet hadden, en zelfs nog de tijd geweten dat we niet wisten wat een PC was en niemand een computer in huis had, en dat we thuis geen TV hadden, en mijn grootvader heeft zelfs nog geweten dat er (bijna) geen wagens rondreden... en zelfs in de tijd van mijn grootvader was er voldoende economische activiteit, hadden ze wat dan een normaal sociaal leven was, en kwamen ze ook op tijd voor hun afspraken (zelfs zonder wagen)....
      GSM's zijn er nu éénmaal en maken nu éénmaal deel uit van de meeste hun leven (net zoals het hebben van een wagen) maar daarom moet het nog niet verkeerd gebruikt worden als het anders kan.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Da's nog niks. In mijnen tijd was er zelfs nog genen ellentriek en moesten we met kaarsen naar den TV kijken.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Goudvisen in de tv gestoken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            En wat bedoel je daarmee
            Wat ik daarmee bedoel? Twee voorbeelden, gisteren nog meegemaakt op verplaatsing naar en van het werk...

- Mensen houden halt op een perron om op hun trein te beginnen wachten. Wat doet (zo goed als) iedereen? Hun mobieltje nemen en daar op staan tokkelen, hoofd tussen de schouders, aandacht voor niets of niemand anders.
            - Mensen zitten in de trein tijdens hun verplaatsing. Wat doet (zo goed als) iedereen? Op hun mobieltje bezig zijn. Of hier en daar ene die net op dat moment een uiterst dringend, levensreddend telefoontje naar huis moet plegen ("Wat eten we vanavond? Wablief, moet ik nog om eieren gaan? Ah nee, ik heb mijn bic op het werk vergeten! Oei, waar heeft de kleine op gekotst? Allez, en doet het pijn?")

De nutteloosheid der dingen. Vrij naar Dimitri Verhulst...

Comment

• En als we 's avonds nog een bodderram wilden moesten we de deur van de ijskast openlaten om wat licht te hebben.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Wat ik daarmee bedoel? Twee voorbeelden, gisteren nog meegemaakt op verplaatsing naar en van het werk...

- Mensen houden halt op een perron om op hun trein te beginnen wachten. Wat doet (zo goed als) iedereen? Hun mobieltje nemen en daar op staan tokkelen, hoofd tussen de schouders, aandacht voor niets of niemand anders.
                - Mensen zitten in de trein tijdens hun verplaatsing. Wat doet (zo goed als) iedereen? Op hun mobieltje bezig zijn. Of hier en daar ene die net op dat moment een uiterst dringend, levensreddend telefoontje naar huis moet plegen ("Wat eten we vanavond? Wablief, moet ik nog om eieren gaan? Ah nee, ik heb mijn bic op het werk vergeten! Oei, waar heeft de kleine op gekotst? Allez, en doet het pijn?")

Och ja vroeger was het beter, heb je ooit 30/40 jaar geleden een trein genomen, wel ik kan je vertellen wat ze toen deden, 's morgens sliep de helft en de andere helft las z'n krant/boek/...
                en als ze 's avonds terug kwamen zag je ongeveer net hetzelfde, is er een verschil ja was het vroeger zoveel beter... anders misschien wel maar daarom beter??? Het vroeger was alles beter is van alle tijden hoor vrij naar Wim Sonneveld (1965):

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Och ja vroeger was het beter
                  Ik beweer niet dat het vroeger beter was, maar wel dat het gebruik dat men de dag van vandaag maakt van zijn gsm, en het belang dat aan zo'n ding gehecht wordt, fel overdreven is. Terwijl dat spul totaal niet nodig is om een maatschappij en een economie normaal te doen functioneren...

Comment

Ik beweer niet dat het vroeger beter was, maar wel dat het gebruik dat men de dag van vandaag maakt van zijn gsm, en het belang dat aan zo'n ding gehecht wordt, fel overdreven is. Terwijl dat spul totaal niet nodig is om een maatschappij en een economie normaal te doen functioneren...
                    En toch zullen sommige van die gesprekken gevoerd worden in het kader van een "economische activiteit" of een "maatschappelijke activiteit"... en ja niet iedereen heeft zo'n spel nodig en ja niet ieder gesprek is nodig of zelfs zinvol. Maar waarschijnlijk heeft u thuis ook zo'n kijkbak en brengt u ook x tijd door met te staren naar die kijkbak en wat is daar het maatschappelijk of economisch nut van. Leer aanvaarden dat de tijden veranderen maar dat het daarom niet altijd beter of slechter hoeft te zijn...

Comment

Vroeger was er nog de zesdagen werkweek..... hadden auto's geen achteruitkijkspiegels, geen gordels, geen hoofdsteunen, geen airbags , er waren geen computers, geen gsm's enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rona222 Bekijk Berichten
                        Vroeger was er nog de zesdagen werkweek
                        "was"??? Je moet daar eens mee afkomen bij de kassiersters van de franchising Delhaize van om de hoek, als ze rond de zondagmiddag hun werkplek verlaten...

Comment

"was"??? Je moet daar eens mee afkomen bij de kassiersters van de franchising Delhaize van om de hoek, als ze rond de zondagmiddag hun werkplek verlaten...
                          En werken die ook 48 uren per week???????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rona222 Bekijk Berichten
                            En werken die ook 48 uren per week???????
                            Mijn vrouw is in dat geval, en doet er minstens zoveel.
                            Na de officiële uren dienen ze te blijven om op te ruimen, bij te vullen, briefing te krijgen, etc... etc...
                            En door de crisis durft niemand tegensputteren uit angst zijn/haar job te verliezen.

Economie, anno 2015 in België...

Comment

Vroeger zat iedereen z'n gazet of boek te lezen.

Moet ik dan op de trein beginnen praten tegen vreemden? Die zullen me raar bekijken.

Ben wel tegen gsm gebruik als ik in gezelschap ben of thuis bij het gezin. Zeker al niet tijdens het eten samen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Moet ik dan op de trein beginnen praten tegen vreemden? Die zullen me raar bekijken.
                                We naderen de kern van de zaak.

Wie zegt nog een goeiendag als de liftdeur opent, en er blijken al mensen in te staan?
                                Wie knoopt nog eens een normaal gesprek aan met de medereiziger naast hem of haar?
                                Wie brengt nog spontaan een groet uit als je een eenzame voetganger kruist op het voetpad?
                                Etc... Etc...

Vandaar die verwachting van "die zullen me raar bekijken"...

Comment

• Als het een schoon mieke is durf ik al eens te glimlachen en zelfs spontaan een gesprek aanknopen
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Wie zegt nog een goeiendag als de liftdeur opent, en er blijken al mensen in te staan?
                                    Wie knoopt nog eens een normaal gesprek aan met de medereiziger naast hem of haar?
                                    Wie brengt nog spontaan een groet uit als je een eenzame voetganger kruist op het voetpad?
                                    Etc... Etc...

Ik zeg nog goedemorgen/middag/avond, ik knik nog ten teken van begroeting als ik een wandelaar kruis, en ja ik zeg nog dank u ook als men iets doet voor mij, en wens mensen nog een prettige dag toe. Maar een gesprek aanknopen met een vreemde neen dat zul je me zelden zien doen, maar dat zal wel eigen zijn aan (West)Vlamingen die zijn niet zomaar geneigd om een gesprek aan te gaan met een "vreemde".

Comment

En zeggen dat ik ooit nog in een auto gereden heb ZONDER gsm. Niet in de auto, en niet in mijn zakken.
                                      Inderdaad. En zelfs nog radio met 2 draaiknoppen en in het midden kon er een casette in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Dus als het uit zou staan zou je zo'n 3 dagen langer kunnen zonder herladen.
                                        Dat is nogal iets hé. Want herladen is zo vermoeiend. Eerst moet ge 8 km joggen voor ergens een oplader te vinden, en daarna nog eens 8km terug joggen. Dan nog die oplader uit uw zakken krijgen en een stopcontact zoeken,... . Man, ik wou dat er gsm's bestonden die ge nooit meer moest opladen. Want dat verwoest gewoon mijn leven.

Alle gekheid op een stokje. Ik steek hem elke avond in en ik vind dit minder vermoeiend dan telkens die BT aan en uit te zetten.

Comment

Etc... Etc...

Hej, ik doe dat. En weet je wat? Ze bekijken me meestal raar. "Vroeger" werd er evenveel gepraat, ik kan me niet herinneren dat mijn ouders of grootouders gesprekjes aanknoopten met voor hen onbekende mensen. Mijn tante doet dat ja, maar dat gesprek is meestal eenrichtingsverkeer.

ohja, ik bel met bluetooth en hands free kit in de wagen, ook in de testwagens. Want daar ging het topic toch over?
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X