Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je auto begrenzen voor je zoon.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
    Jongens toch, direct die reacties van "oh neen, een 18jarige met een 350, schandalig", ik weet een land (van melk en honing en kaas met gaten) waar de rijscholen met R32's rijden.
    Leer misschien eerst eens lezen...
    In zijn profiel geeft 'ie aan zelf 18 jaar te zijn en hij spreekt over een auto voor zijn zoon.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
      Leer misschien eerst eens lezen...
      In zijn profiel geeft 'ie aan zelf 18 jaar te zijn en hij spreekt over een auto voor zijn zoon.
      Amai ni, .... dat werd tijd

Comment

Het kan zijn dat de vader bijvoorbeeld post op dezelfde computer als z'n zoon (maw op de account van z'n zoon)
        en dan nog, zelf al post hij de vraag zelf(al dan niet op vraag van z'n vader): au fond is de vraag niet irrelevant IMO. (en het zou zelfs voor hem pleiten als hij zelf de vraag stelt)
        Last edited by ; 31/08/2009, 10:51.

Comment

Koop dat ding gewoon en ga aan zijn remmen ruiken als hij thuis komt. Als ze echt hard stinken neem je gewoon zijn sleutels af. Je kan ook zijn verbruik checken door zel een weekje met de auto te rijden en dan het verbruik op te meten. Als zijn verbruik 5 liter hoger ligt dan dat van jou is het ook aangewezen om de sleutels even af te pakken.

Comment

edit: btw, ik lees net dat hij het vermogen eventueel wil begrenzen, lijkt me een zeer goede vraag, zou bijvoorbeeld nuttig kunnen zijn om als ouder het vermogen gradueel te verhogen. (bv. aan 18 jaar 200 pk, aan 20 jaar 250 pk en aan 22 vol vermogen) wat goedkoper zou zijn dan 2x een wagen te kopen voor je kind.
            hoe gaan verzekeringen hier mee om? Ze snappen het nu soms nog niet.

Comment

Geen 350Z kopen want dat zie ik zooooooooo misgaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                Zo'n circuit les zal toch meer helpen om een boom te missen dan een auto die gelimiteerd is op bv 130.
                Meer besef van wat de auto kan en niet kan doen.
                Zal volgens mij meer helpen aan overmoed en opzoeken van de limiet omdat je denkt dat je het kan. En ja die lessen zullen je wat bijleren maar op het cicuit zijn er uiloopstroken, bandemuren en vooral geen andere weggebruikders die rare dingen doen.
                Enige wat nodig is is gezond verstand (en eigenlijk ook rijervaring in het dagelijkse verkeer, maar da haal je ook niet op het cicuit) en dat kan je volgnes mij als vader toch wel inschatten of je zoon zicht gaat kunnen beheersen of niet. Als je moet vragen of je de wagen kan begrenzen lijkt mij dat je je zoon kent als iemand die zich niet gaat kunnen beheersen in de wagen en dan zou ik zeggen doe dan maar een andere wagen. Afgezien van het fijt dat je met 55pk ook belachelijk hard kan gaan op de verkeerde plaatsen.

mijn reactie trouwens totaal losstaand van deze specifieke vraag, en buiten de discutie over leeftijd aagegeven in het profiel enz ...

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                In de VS heeft men zo eens een proef gedaan over meerdere jaren... Een groep kreeg rijvaardigheidstraining, en een andere groep kreeg enkel de basis scholing...

Bleek dat na 7 jaar de groep zonder bijkomende scholing minder ongevallen had dan de groep met meer scholing. Vermoedelijk omdat de groep met meer scholing meer durf had gekregen en dacht dat ze hun wagen beter onder controle hadden, terwijl de groep zonder scholing nog altijd uit schrikschijters bestond die hun onervarendheid compenseerden door lagere snelheden en minder grote risico's.

Comment

ik vrees dat men de volle pot zal moeten betalen, want (itt tot in andere landen) is ons systeem helemaal niet flexibel.

Comment

Mss een driftcursus laten doen, of een trackday, om de wagen goed te leren beheersen, dat is énorm nuttig, zeker voor een beginnende chauffeur in combinatie met een rwd auto. En dan uiteraard erop vertrouwen dat hij braaf is hè

Pff had ik maar zo'n pa zeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                      Mss een driftcursus laten doen, of een trackday, om de wagen goed te leren beheersen, dat is énorm nuttig, zeker voor een beginnende chauffeur in combinatie met een rwd auto. En dan uiteraard erop vertrouwen dat hij braaf is hè

Pff had ik maar zo'n pa zeg
                      Waarom een rwd auto?
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                        Waarom een rwd auto?
                        rwd= rear wheel...
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                          rwd= rear wheel...
                          WAAROM? Beunhaas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                            rwd= rear wheel...
                            Dat weet ik wel maar jullie doen precies of een fwd niet kan uitbreken
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                              Dat weet ik wel maar jullie doen precies of een fwd niet kan uitbreken
                              met een rwd + nat wegdek zal je véél sneller uitbreken dan een fwd + nat wegdek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                                Dat is zeker waar
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

je moet niet zomaar rwd of fwd zeggen. je moet het geheel bezien.

zet eenzelfede aantap pk's (met eenzelfde gasresponse) op een fwd kar en die plak je met nat wegdek in de eerste bocht rechtdoor tegen een boom, zelfs nog sneller als een rwd kar. (en bij droog weer is er ook niet mee te rijden)
                                  Fwd is gewoon nutteloos met zoveel pk's.
                                  Last edited by ; 31/08/2009, 11:56.

Comment

Het kan zijn dat de vader bijvoorbeeld post op dezelfde computer als z'n zoon (maw op de account van z'n zoon)
                                    Account is deze morgen aangemaakt en het is de eerste post.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    dat werd tijd
                                    Wat?
                                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                      Account is deze morgen aangemaakt en het is de eerste post.

"en dan nog, zelf al post hij de vraag zelf(al dan niet op vraag van z'n vader): au fond is de vraag niet irrelevant IMO. (en het zou zelfs voor hem pleiten als hij zelf de vraag stelt)"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                        WAAROM? Beunhaas
                                        voilà
                                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                          hoe gaan verzekeringen hier mee om? Ze snappen het nu soms nog niet.
                                          Verzekeringen zijn toch geen probleem?
                                          Ik ken een maatschappij waar je zo'n Nissan 350Z als 2e auto kan laten verzekeren, het kost je 200euro en vanaf 18jaar.

Comment

Working...
                                          X