Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je auto begrenzen voor je zoon.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb me kapot gelachen toen ik alle reactie's las wat ik uiteraard niet verwacht had.

Ik heb inderdaad de leeftijd van mijn zoon perongelijk ingevoerd wijzigen moet ik de administrator voor mailen dus heb ik hem maar verborgen. Ik ben 42 jaar en kom uit nederland.

Ik wil iedereen bedanken die nuttige antwoorden gaf zoals 2 bougi kabels eruit trekken HAHA.

Jammer vind ik dat het iets te persoonlijk word in dit forum en iets tever off-topic gaat. Maar de humor maakt het goed.

Ik heb door dit forum besloten mijn zoon een Bugatti Veyron te kopen. En hem een drift cursus te geven. (ha-ha) NOT.

Als nog iemand een adresje heeft voor zoiets als reverse chippen in de buurt van Limburg(Nederland) mail het me graag verder ga ik alle realistische optie's van de reactie's eens googlen.

Beste reactie vind ik: Ik zie het al voor me zoon verschuift aarde en bomen om 350ztje te krijgen vervolgens begrenst papa hem hahahaha.

Thanks.. en misschien eens leuk voor julie te vertellen wat jy je zoon zou kopen als je eigenaar was van Hoeren club de roze hond. ???

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikbenwayne Bekijk Berichten

Thanks.. en misschien eens leuk voor julie te vertellen wat jy je zoon zou kopen als je eigenaar was van Hoeren club de roze hond. ???

- geen 2 zitter, dat beperkt de omzet te veel.
        - een groot pak slaag
        - 300C break SRT V8 past beter in dat plaatje.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Wat enigszins op korte termijn helpt is schoktherapie (ik denk aan de Belgische dokter Luc Beaucourt, alhoewel die het slecht aanpakt)

- ga is langs de intensive care van een ziekenhuis
          - zorg dat hij is gecontroleerd uit de bocht vliegt (dan besef je de grenzen van een auto en heb je meer angst om op de limieten te gaan rijden).

een 350Z is en blijft een auto waar iemand is hard mee wil doortrekken of dergelijke. Hij zal immers uitgedaagd worden aan de stoplichten en door zijn vrienden.

Het beste lijkt me een wagen die comfortabel kalm rijdt met net genoeg pk (jongeren kunnen soms in een foute verkeerssituatie terect komen waar die pk's net van pas kunnen komen om een ongeluk te vermijden).

Comment

Citroën Berlingo van enkele jaren terug, met reclame van de zaak op.

18 jaar met een 350Z kan je de grootste pimp uit de buurt zijn, maar ook de platste. En ik weet dat op die baan tussen Roermond en Maasbracht nogal veel bomen staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
              Hij zal immers uitgedaagd worden aan de stoplichten en door zijn vrienden.
              Ik heb dat dus nooit aan de hand eh... Geen 18jarige doebes in een TDI die mijn Z4tje wil racen... Niks!

Comment

wil je daarmee laten blijken dat je een nissandealer bent ofzo?

dan zou ik minimum voor een 370 of GT-R gaan.
                je gaat als uitbater van een hoerenkot toch ook geen gepensioneerde aan je zoon geven ter ontmaagding.
                wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Ik heb dat dus nooit aan de hand eh... Geen 18jarige doebes in een TDI die mijn Z4tje wil racen... Niks!
                  Idd.
                  Ken het gevoel

Comment

Koop hem ene swift met databox nu origineel leverbaar in belgie
                    Goedkope verzekering als je normaal rijd! Zwarte doos registreert alles :s

Wij hebben een besteld als vervangwagen...

Comment

't is gewoon een kwestie van vertrouwen hé.. ik ben iemand die met alles dat een motortje heeft (boot, quad, auto, kart, etc) nogal hard gebruik en ben wel beetje snelheidsduivel maar toch kreeg ik op mn 18j de sleutels tot een 340 pk wagen.

als jij uw zoon niet vertrouwt dan koop je hem niets anders he..

btw ik ben ook begonnen met 75 pk in het verkeer hoor, is mss nog het beste omdat je beter leert anticiperen omdat je geen power hebt om u ergens tussen te schieten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        't is gewoon een kwestie van vertrouwen hé.. ik ben iemand die met alles dat een motortje heeft (boot, quad, auto, kart, etc) nogal hard gebruik en ben wel beetje snelheidsduivel maar toch kreeg ik op mn 18j de sleutels tot een 340 pk wagen.
                        Wel toevoegen, 340pk op 2 ton he

Comment

Ga eens langs bij Vastec te Susteren. Misschien kunnen die u verder helpen.

Comment

@ Rames, zoals ik eerder zei in dit topic lijkt het me valabel dat er mensen hun zoon een sportwagen cadeau doen en dan later het vol vermogen pas geven. Dit omdat 2x een wagen kopen duurder uitkomt, omdat die persoon z'n zoon z'n favoriete wagen wel gunt, maar hem eerst wat rij-ervaring wil geven alvorens het vol vermogen te kunnen benutten etc.

(ik laat in het midden of deze persoon al dan niet de 'waarheid' verteld, maar op zich kan ik mij dit inbeelden dat dit zich zou voordoen. Mijn vader opperde ook ooit dat, indien hij me ooit een krachtige wagen zou gekocht hebben als eerste wagen(wat ik geweigerd heb), hij de eerste jaren het vermogen/de topsnelheid zou laten begrenzen tot ik genoeg rijervaring zou hebben om het vol vermogen te kunnen gebruiken. In feite dus hetzelfde voorbeeld als het onderwerp van deze topic)
                            Last edited by ; 01/09/2009, 12:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              een een 130pk tdi is inhalen ook al kinderspel denk ik dus daar hoef je zeker geen sportwagen voor te hebben
                              ik denk dat het voora van de vertrouwensband met je kind zal afhangen. Laat hem sowieso een slip / circuit cursus volgen. Dat is al een hele vooruitgang tov de gewone bestuurder. De auto begrenzen heeft weinig nut hoor. Een collega van mn vader heeft dat ook gedaan voor zijn zoon (mercedes ml), na een paar weken lag er al een zwart wit foto in de bus waar de maximale snelheid van de begrenzer toch serieus overschreden werd

Als je echt een controlemiddel wilt zou ik zo een tracking systeem installeren, courier en taxi bedrijven gebruiken dat alom en de abbonementskosten vallen tegenwoordig erg goed mee. Je hebt dag en nacht controle over de snelheid die je zoon hanteerde. Natuurlijk heeft hij niet erg veel privacy meer

In mijn ogen;
                              - slipcursus
                              - vertrouwen / tracking systeem / andere auto

Ik heb van mijn 18de tot 21ste een golf 5 met 90pk gereden, die gaat ook naar de 180... Adhv de vele km's die ik maak en de weinige boetes die er zijn binnengekomen was ik dit jaar vrij in de keuze van mijn auto en het bijhorende vermogen. Mijn moeder vond 150pk zelfs wat weinig .

K moet wel eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd weer constant te snel rijd, ik ben voortdurend gehaast + de vlotte auto doet daar ook geen goed aan. Als je zoon zoals mij veel van her naar der moet en liever neit te laat komt weet je sowieso al dat hij heel wss te hard zal gaan rijden

Boetes zelf laten betalen helpt natuurlijk ook

Comment

Zolang je hem de wagen, verzekering en al de rest zelf laat betalen, zal hij al veel voorzichtiger rijden! Potje breken is potje betalen hé
                                Rijcursus lijkt me geen slecht idee (slipcursus), geen racecursus.

En iedereen, wees nu gewoon eens eerlijk, als je jong bent en je bent een autofreak,
                                tuurlijk dat je overal wat te hard rijdt. Rijervaring doe je alleen op door veel te rijden en soms
                                ne keer eens iets stoms te doen, als je enigzins common sense hebt zal dat niet teveel gevolgen met zich meebrengen (behalve een bluts ofzo) en dan denk je de volgende keer wel 2x na.

Daarnaast vind ik de redenering geen 100+pk tot je 20ste echt ronduit belachelijk.
                                Ik ben op mijn 18de begonnen met een 100pk van mijzelf, daarna rap overgestapt naar de 144pk van mijn ouders en vriend en met 20 jaar reed ik rond met 192pk.
                                Toen reed ik dus dagdagelijks rond met meer pk dan mijn pa (en RWD)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                  ...en met 20 jaar reed ik rond met 192pk.
                                  Toen reed ik dus dagdagelijks rond met meer pk dan mijn pa (en RWD)
                                  E46 325 (c)i ?

Heerlijke auto. Met zo eentje heb ik mijn eerste maanden met rijbewijs rond gereden. Dat waren prachtige maanden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                    Zolang je hem de wagen, verzekering en al de rest zelf laat betalen, zal hij al veel voorzichtiger rijden!
                                    Een 18 jarige die een 350Z kan kopen wil ik nog wel is zien.

maar wat ik echt wil zien is dat een verzekeraar een 18 jarige wilt verzekeren met een 350Z....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichten
                                      maar wat ik echt wil zien is dat een verzekeraar een 18 jarige wilt verzekeren met een 350Z....
                                      Dat is geen probleem.

Comment

Over die rijcursussen... Deze cursussen worden eigenlijk aangeraden na een jaartje rijervaring, omdat een beginnend bestuurder nog niet eens een hoop basisreacties heeft, en bijgevolg ook nog niet eens aan die geavanceerde reacties kan werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenwayne Bekijk Berichten
                                          dus jij bent een p.i.m.p. en je wil voor je zoon een datsun kopen met een renaultmotor.
                                          ik zou toch minstens gaan voor een chrysler 300c of een escalade.

Comment

Working...
                                          X