Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je auto begrenzen voor je zoon.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je auto begrenzen voor je zoon.

Beste lezers,

Ik ben opzoek naar een begrenzer voor een auto. Aangezien een beginnende rijder het beste geen auto met te veel vermogen moet rijden. Zou ik graag mijn zoon zijn toekomstige auto willen begrenzen op een bepaald kmh.

Wat advizeren julie mij nou?
    Waar kan ik misschien beter terecht?
    Zijn er verschillende optie's?

Het gaat om een Nissan 350z.

Hartelijk bedankt ,

Groetjes

Reverse-chippen, moet mogelijk zijn.. Geen idee of dat commercieel beschikbaar is.

Waarom stelt dit probleem zich op 18-jarige leeftijd? Vroege vogel

Comment

Misschien laten rijden in iets anders als een 350Z?

Comment

In nederland is er een systeem beschikbaar dat via de GPS jouw snelheid en de toegelaten snelheid controleert. Wanneer je de toegelaten snelheid overschreid, dan hoor je een piep-toon. Blijf je te hard rijden, dan wordt de toon altijd maar luider en luider en compleet onuitstaanbaar, waardoor je "verplicht bent" snelheid te minderen.

Heb het ooit eens op tv gezien. Maar meer details heb ik er niet van.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Schoonmoeder meesturen
          Zelfs al blokkeer je'm op 140km/u, dan kan hij zich nog te pletter rijden op de binnenbaantjes...
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Optie1: Je laat hem circuitcursussen e.d. volgen om om te kunnen gaan met zijn pk's.

Optie2: Geen 350Z

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flyer.. Bekijk Berichten
              Reverse-chippen, moet mogelijk zijn.. Geen idee of dat commercieel beschikbaar is.

Waarom stelt dit probleem zich op 18-jarige leeftijd? Vroege vogel
              2 bougieskabels uittrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                Optie1: Je laat hem circuitcursussen e.d. volgen om om te kunnen gaan met zijn pk's
                en als je dat doet dan rij je je met zekerheid niet tepletter tegen een boom????
                rare redeneringn, dus als ik zo wat lessen ga volgen mag ik wel als een gek over de baan scheuren denkded "er overkomt mij toch niets want ik heb er lessen voor gevolgd" (ow fuck die fietser had ik niet gezien, spijtig, maar dat rijd op een circuit ook niet rond dus geeft niet)

Comment

Weet hij wat zijn auto kan en wat hij niet moet doen op de openbare weg?

Ik zie het zo al voor mij, die zoon zal zeker aarde en hemel verzet hebben voor een 350Z te krijgen en daarna gaat papa hem begrenzen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikbenwayne Bekijk Berichten
                    Beste lezers,

Ik ben opzoek naar een begrenzer voor een auto. Aangezien een beginnende rijder het beste geen auto met te veel vermogen moet rijden. Zou ik graag mijn zoon zijn toekomstige auto willen begrenzen op een bepaald kmh.

Wat advizeren julie mij nou?
                    Waar kan ik misschien beter terecht?
                    Zijn er verschillende optie's?

Het gaat om een Nissan 350z.

Hartelijk bedankt ,

Groetjes
                    Leeftijd, 18.

Nissan 350Z

Zoon

Comment

hmz

Ja....

18 jaar en 350 (andere auto van da caliber, zeg maar).....

Nah, "not done" matey, koop maar een andere auto voor m.

Cheers

A

Comment

Koop hem een Aixam, geen nood om te begrenzen.

Comment

laat hem zelf en wagen kope, heeft die meer respect voor en zal die minder snel crashen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            laat hem zelf en wagen kope, heeft die meer respect voor en zal die minder snel crashen.
                            x2.

Begrenzen op 120 km/u betekent dat ie de binnenbaantjes aan 120 gaat doen. Ik weet het, ik heb het gedaan met 60pk .

Comment

jij komt hier vragen om een wagen te begrenzen en binnen een paar weken komt je zoon hier het omgekeerde vragen.
                              Last edited by ; 31/08/2009, 10:28.

Comment

In welk jaar verwacht je dat je zoon zal geboren worden?
                                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

echt he 18 jaar en al een zoon van 18?
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                    en als je dat doet dan rij je je met zekerheid niet tepletter tegen een boom????
                                    rare redeneringn, dus als ik zo wat lessen ga volgen mag ik wel als een gek over de baan scheuren denkded "er overkomt mij toch niets want ik heb er lessen voor gevolgd" (ow fuck die fietser had ik niet gezien, spijtig, maar dat rijd op een circuit ook niet rond dus geeft niet)
                                    Zo'n circuit les zal toch meer helpen om een boom te missen dan een auto die gelimiteerd is op bv 130.
                                    Meer besef van wat de auto kan en niet kan doen.
                                    2012 Renault Megane RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                      Zo'n circuit les zal toch meer helpen om een boom te missen dan een auto die gelimiteerd is op bv 130.
                                      Meer besef van wat de auto kan en niet kan doen.
                                      In de VS heeft men zo eens een proef gedaan over meerdere jaren... Een groep kreeg rijvaardigheidstraining, en een andere groep kreeg enkel de basis scholing...

Bleek dat na 7 jaar de groep zonder bijkomende scholing minder ongevallen had dan de groep met meer scholing. Vermoedelijk omdat de groep met meer scholing meer durf had gekregen en dacht dat ze hun wagen beter onder controle hadden, terwijl de groep zonder scholing nog altijd uit schrikschijters bestond die hun onervarendheid compenseerden door lagere snelheden en minder grote risico's.

Comment

Jongens toch, direct die reacties van "oh neen, een 18jarige met een 350, schandalig", ik weet een land (van melk en honing en kaas met gaten) waar de rijscholen met R32's rijden.
                                        Als je zoon verantwoord kan rijden, waarom niet? Daarbij vind ik het idee van een slipcursus en circuitlessen allesbehalve dom. Een wagen beheersen en de juiste reflexen hebben bij noodsituaties lijken me belangrijker dan (eventueel) te rap rijden. Natuurlijk is een limiet op pakweg 140 geen garantie dat binnen de bebouwde kom al dan niet onnozel kan gedaan worden, maar het lijkt me net de verantwoordelijkheid van de ouder, en NIEMAND ANDERS, om in te schatten of de zoon over de nodige verantwoordelijkheid beschikt.

Ik heb mij laten vertellen(dus weet niet of dit klopt) dat je in een VAG-wagen de begrenzing via VAG-com naar beneden kan halen, dus vraag best eens na in je garage of dit ook kan bij een Nissan.

Groeten,

edit: btw, ik lees net dat hij het vermogen eventueel wil begrenzen, lijkt me een zeer goede vraag, zou bijvoorbeeld nuttig kunnen zijn om als ouder het vermogen gradueel te verhogen. (bv. aan 18 jaar 200 pk, aan 20 jaar 250 pk en aan 22 vol vermogen) wat goedkoper zou zijn dan 2x een wagen te kopen voor je kind.
                                        Last edited by ; 31/08/2009, 10:45.

Comment

Working...
                                        X