Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse kentekens gespot in België

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Amerikaanse kentekens gespot in België

Ik zag onlangs een wagen uit de USA rijden met kenteken achteraan van Arizona (vooraan geen kenteken), 'k heb jammergenoeg geen foto's maar misschien hebben jullie ook al amerikanen gespot op de belgische wegen?
    Het zou tof zijn om van elke staat eentje te verzamelen...

(canada ook welkom)

In Antwerpen rijden er stuk of 5 rond.

X5,X3 van LA al enkele jaren.

Comment

In Antwerpen heb ik er in het verleden idd ook al soms eens een paar gespot, bvb. @ de overdekte parking van de Metropolis.

Comment

een paar weken terug op de regentlaan in brussel ne chrysler ME four twelve (grijs ) met amerikaanse nummer plaat. heel waarschijnlijk voor de amerikaanse ambassade

Comment

Hier in Woluwe rijdt het vol.. Nato of navo geen idee welk het is, zit hier. Zal er eens op letten van waar die allemaal zijn.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Hier in Woluwe rijdt het vol.. Nato of navo geen idee welk het is, zit hier. Zal er eens op letten van waar die allemaal zijn.
            NAVO=NATO

Mvg,
            =================
            2016 Skoda Octavia RS

Comment

Enkele weken geleden op de Antwerpse Ring nog een Toyota gespot uit Siberië. In augustus is in Nederland een auto gespot met een kenteken uit Nieuw Zeeland.

In Antwerpen al een Ford Taurus gezien met kenteken uit Michigan. Net als een X5 uit California.

Comment

in Knokke rijdt er al jaren een canadese rond in zo'n grote SUV (genre tahoe/trailblazer)

Comment

en ook een vorige model jaguar XK8, met Amerikaanse nummerplaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk Berichten
                    een paar weken terug op de regentlaan in brussel ne chrysler ME four twelve (grijs ) met amerikaanse nummer plaat. heel waarschijnlijk voor de amerikaanse ambassade
                    da's toch een concept car?
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

hoe krijgen die dan boetes?
                      want als die hier al jaren rijden.....
                      wimoptiek.be op

Comment

Aston-Martin DB AR1 en Nissan GT-R, rijden beide vaak in knokke, zijn ook van dezelfde man.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                          Aston-Martin DB AR1 en Nissan GT-R, rijden beide vaak in knokke, zijn ook van dezelfde man.
                          Dit is de AM DB AR 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                            Die militairen van de SHAPE rijden ook met US platen. Die kopen hun wagen op de basis (US-grondgebied) of daarbuiten.
                            Niet allemaal dacht ik, ik heb hier nog enkele foto's liggen maar moet die terug opzoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                              hoe krijgen die dan boetes?
                              want als die hier al jaren rijden.....

Veruit de meeste rijden hier gewoon illegaal rond.
                              De smurfen zijn nogal redelijk laks op dat vlak en daar wordt misbruik van gemaakt.

Ongeacht de nationaliteit moet iedereen die in België woont (ingeschreven) zijn wagen op Belgische platen zetten (zelfs al is die al in het buitenland ingeschreven).

2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

tuurlijk mogen die hier op amerikaanse platen wel legaal rond rijden...
                                kben op rondreis door z-amerika ook enkele wagens tegen gekomen met belgische nr plaat op... helaam legaal allemaal hoor, nix speciaals aan

Comment

hier ook al wat amerikaanse platen gezien. volgens mijn pa zijn dat militairen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    Veruit de meeste rijden hier gewoon illegaal rond.
                                    De smurfen zijn nogal redelijk laks op dat vlak en daar wordt misbruik van gemaakt.

Ongeacht de nationaliteit moet iedereen die in België woont (ingeschreven) zijn wagen op Belgische platen zetten (zelfs al is die al in het buitenland ingeschreven).

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=18&node=afd3
                                    Negatief... Je moet je wagens op Belgische nummerplaten (de gewone of de blauwe platen voor buitenlanders) als je in België woont, hetzij permanent, hetzij tijdelijk...

Als "toerist" mag je tot 1 jaar lang met "vreemde" platen rondrijden... Mits je voertuig uiteraard een geldige verzekering heeft en voldoet aan de technische vereisten van het land van herkomst.

In België rijden er regelmatig US platen rond. Meestal zijn dit toeristen die een rondreis in Europa maken en die hun voertuig verscheept hebben. Ook personen die hier tijdelijk zijn maar die geen adres hebben kunnen met hun platen rijden. In theorie kan je de geldigheid van een US nummerplaat controleren aan het vignet dat er jaarlijks opgekleeft wordt, als dat vervallen is, is het voertuig in principe niet in orde...

Andersom mag dit ook. Je mag perfect als toerist in de USA met jouw voertuig, met Belgische platen, rondrijden... Ook hier weer beperkt tot 1 jaar. 3 Jaar geleden heb ik verschillende Belgische nummerplaten in Californië gezien, zelfs een Mercedes autocar geïmmatriculleerd op Duitse nummerplaten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      hier ook al wat amerikaanse platen gezien. volgens mijn pa zijn dat militairen
                                      Niet noodzakelijk. Voor zover ik me kan herinneren is er geen Amerikaanse basis in ons Belgenlandje. Je hebt natuurlijk wel de NATO en SHAPE maar die rijden tegenwoordig met de gewone Belgische nummerplaten, of de blauwe, tijdelijke, nummerplaten rond.

Vroeger reden Amerikaanse soldaten in de EU inderdaad rond met Amerikaanse nummerplaten. Sinds enige jaren is dit echter afgeschaft in het kader van de veiligheid. In Duitsland, waar de Amerikanen zitten, had men een nummerplaat ingevoerd die quasi identiek was aan de Duitse maar waar er "USA" in "D" opstond in het blauwe vakje. Ipv de regio van afkomst waren de eerste 2 letters een verwijziging naar de basis of dienst. Dit heeft echter niet lang geduurd, ondertussen is men ook deze nummerplaten (die trouwens Amerikaanse waren en geen Duitse) aan het vervangen door gewone Duitse nummerplaten en ook dit weer in het kader van de veiligheid. Deze nummerplaten worden echter uitgereikt door Duitsland en de voertuigen moeten op die manier aan enige minimale vereisten voldoen integenstelling tot vroeger wanneer ze een US plaat of een US/German plaat hadden...

Ook de vroegere Belgische Amerikaanse platen (de zwarte SHAPE platen) zijn al een tijdje verdwenen...

De weinige US platen die je dus in België ziet zijn in 80% van de gevallen afkomstig van toeristen. In het overige gaat het om personen die zich hier komen vestigen (hetzij in B, hetzij elders in de EU) maar die hun voertuig nog (al dan niet tijdelijk) moeten inschrijven.

Comment

Voorbeeldje van een US issued German plate:

(Afgeschaft sinds 2 jaar)

En de "nieuwe" nummerplaten die leden van SHAPE en NATO gebruiken (indien ze niet gewoon ingeschreven zijn):

De oude SHAPE platen:

Comment

Working...
                                        X