Oorspronkelijk geplaatst door yannick-m.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Amerikaanse kentekens gespot in België
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk Berichteneen paar weken terug op de regentlaan in brussel ne chrysler ME four twelve (grijs ) met amerikaanse nummer plaat. heel waarschijnlijk voor de amerikaanse ambassade
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenVoorbeeldje van een US issued German plate:
(Afgeschaft sinds 2 jaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenZedde zeker dat het een ME 412 was?
http://www.youtube.com/watch?v=ShDpk...eature=related ......
Comment
-
Ik kwam deze nog tegen in mijn map de 24h van Spa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk BerichtenAfschaft maar nog wel in gebruik, allez enkele maanden geleden nog zag ik een Subaru met zo'n Amerikaans Duitse plaat rijden.
Comment
-
Ik heb vorige zaterdagavond op de ring rond Hasselt een mercedes gezien met arabische platen.
Witte E klasse FL sedan met 2 dikke uitlaten links, en een klein spoilertjes op de koffer. Was geen AMG denk ik.
Wat gebeurt er dan als deze hier een boete rijdt? Van zo'n arabische plaat valt hier toch niets te maken?
Comment
-
Wat ik me afvraag, mag ik hier in België rijden met een auto die op mijn Amerikaanse zaak staat? (al dan niet tijdelijk).
Alle opties zijn open: verhuur, lenen, bedrijfswagen (100% professioneel), showcar,...
Ik ben zaakvoerder van de LLC.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenWat ik me afvraag, mag ik hier in België rijden met een auto die op mijn Amerikaanse zaak staat? (al dan niet tijdelijk).
Alle opties zijn open: verhuur, lenen, bedrijfswagen (100% professioneel), showcar,...
Ik ben zaakvoerder van de LLC.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
Als uw domicilie niet in België staat ja. Indien die hier staat ga je problemen zoeken.In het weekend reed ik met de auto van mijn zoon die ingeschreven is in Frankrijk, dus met Franse nummerplaat ; mijn buurman zegt dat dit niet mag. Klopt dit ?
puntje 1,2,6 lijken te gaan toch?
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
Kijk vrij simpel voorbeeld je woont in Belgistan en je hebt een buitenverblijf in Frankrijk en daar heb je ook een auto op uw naam staan.
Maar kom je met die Franse auto naar hier kom je problemen zoeken gezien jij met een wagen op uw naam op buitenlandse platen rijdt. Rijdt een hollander met die franse platen is er niks aan de hand maar een belg nee nogo.
Comment
-
Zoals ik schreef zoek je problemen omdat die firma op uw naam staat en die auto op uw naam / firma in de usa?
Kijk vrij simpel voorbeeld je woont in Belgistan en je hebt een buitenverblijf in Frankrijk en daar heb je ook een auto op uw naam staan.
Maar kom je met die Franse auto naar hier kom je problemen zoeken gezien jij met een wagen op uw naam op buitenlandse platen rijdt. Rijdt een hollander met die franse platen is er niks aan de hand maar een belg nee nogo.Last edited by Vitus; 28/05/2019, 12:09.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenWat ik me afvraag, mag ik hier in België rijden met een auto die op mijn Amerikaanse zaak staat? (al dan niet tijdelijk).
Ik ben zaakvoerder van de LLC.
Echter, als je voor onbepaalde tijd in België wil wonen, en dus hier gedomicilieerd bent, zal je verplicht met een Belgische nummerplaat moeten rondrijden.
Daar is volgende uitzondering op, namelijk als je een bedrijf in het buitenland hebt, en daarop je inschrijving neemt, dan mag je met een buitenlandse nummerplaat rondrijden ingeschreven via dat bedrijf, maar dan moet je je bedrijf ook daadwerkelijk in het buitenland leiden, en niet vanuit België. Als je in feite continu het bedrijf in België leidt,dan moet je je auto in België inschrijven. Daar is relatief recente rechtspraak over van het Hof van Justitie (vrij verkeer); dit gaat wel over EU landen, maar dezelfde redenering lijkt mij voor derde landen op te gaan.
Je moet dus desgevraagd feitelijk kunnen aantonen dat je voldoende aanwezig bent in het buitenland om aan te tonen dat je het bedrijf daar leidt, en niet gewoon vanuit België.
Je domicilie in het buitenland laten is ook niet echt een oplossing omdat dat, ook praktisch een aantal administratieve deuren voor je zal sluiten in het leven van elke dag. Daarnaast kan de belastingen ook het vermoeden opwerpen dat ondanks je buitenlandse domicilie je werkelijke woonplaats zich in België bevindt (bv. je kinderen zijn in een Belgische school ingeschreven), en dus je zal belasten als Belgisch inwoner en niet als buitenlands inwoner.Last edited by Vitus; 28/05/2019, 12:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
Je kan volgens mij niet zomaar een auto inschrijven onder Franse plaats als je geen Frans inwoner bent. Inwoner van het land is de belangrijkste vorwaarde. Dus dan zou je je moeten tegelijk in Frankrijk in het bevolkingsregister inschrijven, maar dit heeft dan wel zijn consequenties, zoals verplicht indienen van belastingaangifte ieder jaar (inclusief buitenlandse beoreps- en andere inkomsten), waardoor je, als je domicilie in België ongewijzigd laat, twee keer belastingaangifte mag indienen, in beide landen dus.
Comment
-
Dat is dan de meest absurde regel die ik ooit gezien heb. Dan kan iedereen een auto inschrijven. Dit is gewoon vragen om misbruiken. Zelfs in Luxemburg moet je inwoner zijn om een gele plaat te krijgen, behoudens je daar een vennootschap hebt.
Als ik een elektriciteits factuur op mijn naam heb op een Frans adres kan ik daar een auto inschrijven zo simpel is dat daar. Niet in elk land heb je een domicile nodig om een auto in te schijven.Last edited by Vitus; 29/05/2019, 00:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDat is dan de meest absurde regel die ik ooit gezien heb. Dan kan iedereen een auto inschrijven. Dit is gewoon vragen om misbruiken. Zelfs in Luxemburg moet je inwoner zijn om een gele plaat te krijgen, behoudens je daar een vennootschap hebt.
Eneh volgens mij staat California dream zijn domicile gewoon in België hoor. Dus situatie is heel simpel hij mag hier niet met buitenlandse platen rijden.
Dat is zoals op wörthersee als ze een hollander tegenhouden met een verbouwde wagen met geldige APK....ah maar dat staat niet in de papieren hier €2000 boete voor 10 overtredingen. Het is wel Europa maar het werkt nog niet optimaal afhankelijk van lidstaat tot lidstaat.
Maar belgië en auto's geen goeie combinatie.
Comment
Comment