Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse kentekens gespot in België

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door yannick-m. Bekijk Berichten
    Dit is de AM DB AR 1
    Die nummerplaat lijkt al 4 jaar vervallen te zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
      NAVO=NATO

Mvg,
      En OTAN.

Comment

heb er een paar van de U.S. Air Force gespot, van die dikke Ford pickup's, zal eens op gsm zoeken of ik daar nog foto's van heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk Berichten
          een paar weken terug op de regentlaan in brussel ne chrysler ME four twelve (grijs ) met amerikaanse nummer plaat. heel waarschijnlijk voor de amerikaanse ambassade
          Zedde zeker dat het een ME 412 was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
            Voorbeeldje van een US issued German plate:

(Afgeschaft sinds 2 jaar)
            Afschaft maar nog wel in gebruik, allez enkele maanden geleden nog zag ik een Subaru met zo'n Amerikaans Duitse plaat rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
              Zedde zeker dat het een ME 412 was?
              heel zeker of kende gij nog ne supercar met het achterste van ne ME 4 12.........

http://www.youtube.com/watch?v=ShDpk...eature=related ......

Comment

Ik kwam deze nog tegen in mijn map de 24h van Spa.

www.flickr.com/photos/bramvds
                www.last.fm/user/lender

Comment

Daarstraks in Aarschot 1 gespot op een Mitsubishi Grandis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                    Afschaft maar nog wel in gebruik, allez enkele maanden geleden nog zag ik een Subaru met zo'n Amerikaans Duitse plaat rijden.
                    Ze worden geleidelijk vervangen door "gewone" Duitse platen, nu rijden er idd nog rond ja. Maar 2 jaar geleden zijn ze gestopt met het uitgeven van dergelijke nummerplaten.

Comment

Ik heb vorige zaterdagavond op de ring rond Hasselt een mercedes gezien met arabische platen.
                      Witte E klasse FL sedan met 2 dikke uitlaten links, en een klein spoilertjes op de koffer. Was geen AMG denk ik.

Wat gebeurt er dan als deze hier een boete rijdt? Van zo'n arabische plaat valt hier toch niets te maken?

Comment

gisteren een Nissan mpv ding met een 3.5 V6, dat kan alleen een amerikaan zijn natuurlijk

Comment

Wat ik me afvraag, mag ik hier in België rijden met een auto die op mijn Amerikaanse zaak staat? (al dan niet tijdelijk).
                          Alle opties zijn open: verhuur, lenen, bedrijfswagen (100% professioneel), showcar,...
                          Ik ben zaakvoerder van de LLC.
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                            Wat ik me afvraag, mag ik hier in België rijden met een auto die op mijn Amerikaanse zaak staat? (al dan niet tijdelijk).
                            Alle opties zijn open: verhuur, lenen, bedrijfswagen (100% professioneel), showcar,...
                            Als uw domicilie niet in België staat ja. Indien die hier staat ga je problemen zoeken.
                            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

Als uw domicilie niet in België staat ja. Indien die hier staat ga je problemen zoeken.
                              In het weekend reed ik met de auto van mijn zoon die ingeschreven is in Frankrijk, dus met Franse nummerplaat ; mijn buurman zegt dat dit niet mag. Klopt dit ?

puntje 1,2,6 lijken te gaan toch?

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

In het weekend reed ik met de auto van mijn zoon die ingeschreven is in Frankrijk, dus met Franse nummerplaat ; mijn buurman zegt dat dit niet mag. Klopt dit ?

puntje 1,2,6 lijken te gaan toch?
                                Zoals ik schreef zoek je problemen omdat die firma op uw naam staat en die auto op uw naam / firma in de usa?
                                Kijk vrij simpel voorbeeld je woont in Belgistan en je hebt een buitenverblijf in Frankrijk en daar heb je ook een auto op uw naam staan.
                                Maar kom je met die Franse auto naar hier kom je problemen zoeken gezien jij met een wagen op uw naam op buitenlandse platen rijdt. Rijdt een hollander met die franse platen is er niks aan de hand maar een belg nee nogo.

Polo 6n 1.4

Comment

Zoals ik schreef zoek je problemen omdat die firma op uw naam staat en die auto op uw naam / firma in de usa?
                                  Kijk vrij simpel voorbeeld je woont in Belgistan en je hebt een buitenverblijf in Frankrijk en daar heb je ook een auto op uw naam staan.
                                  Maar kom je met die Franse auto naar hier kom je problemen zoeken gezien jij met een wagen op uw naam op buitenlandse platen rijdt. Rijdt een hollander met die franse platen is er niks aan de hand maar een belg nee nogo.
                                  Je kan volgens mij niet zomaar een auto inschrijven onder Franse plaats als je geen Frans inwoner bent. Inwoner van het land is de belangrijkste vorwaarde. Dus dan zou je je moeten tegelijk in Frankrijk in het bevolkingsregister inschrijven, maar dit heeft dan wel zijn consequenties, zoals verplicht indienen van belastingaangifte ieder jaar (inclusief buitenlandse beoreps- en andere inkomsten), waardoor je, als je domicilie in België ongewijzigd laat, twee keer belastingaangifte mag indienen, in beide landen dus.
                                  Last edited by Vitus; 28/05/2019, 12:09.

Comment

Voor korte periodes zijn er inderdaad oplossingen zoals je zelf aanhaalt.

Echter, als je voor onbepaalde tijd in België wil wonen, en dus hier gedomicilieerd bent, zal je verplicht met een Belgische nummerplaat moeten rondrijden.

Daar is volgende uitzondering op, namelijk als je een bedrijf in het buitenland hebt, en daarop je inschrijving neemt, dan mag je met een buitenlandse nummerplaat rondrijden ingeschreven via dat bedrijf, maar dan moet je je bedrijf ook daadwerkelijk in het buitenland leiden, en niet vanuit België. Als je in feite continu het bedrijf in België leidt,dan moet je je auto in België inschrijven. Daar is relatief recente rechtspraak over van het Hof van Justitie (vrij verkeer); dit gaat wel over EU landen, maar dezelfde redenering lijkt mij voor derde landen op te gaan.

Je moet dus desgevraagd feitelijk kunnen aantonen dat je voldoende aanwezig bent in het buitenland om aan te tonen dat je het bedrijf daar leidt, en niet gewoon vanuit België.

Je domicilie in het buitenland laten is ook niet echt een oplossing omdat dat, ook praktisch een aantal administratieve deuren voor je zal sluiten in het leven van elke dag. Daarnaast kan de belastingen ook het vermoeden opwerpen dat ondanks je buitenlandse domicilie je werkelijke woonplaats zich in België bevindt (bv. je kinderen zijn in een Belgische school ingeschreven), en dus je zal belasten als Belgisch inwoner en niet als buitenlands inwoner.
                                    Last edited by Vitus; 28/05/2019, 12:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Je kan volgens mij niet zomaar een auto inschrijven onder Franse plaats als je geen Frans inwoner bent. Inwoner van het land is de belangrijkste vorwaarde. Dus dan zou je je moeten tegelijk in Frankrijk in het bevolkingsregister inschrijven, maar dit heeft dan wel zijn consequenties, zoals verplicht indienen van belastingaangifte ieder jaar (inclusief buitenlandse beoreps- en andere inkomsten), waardoor je, als je domicilie in België ongewijzigd laat, twee keer belastingaangifte mag indienen, in beide landen dus.
                                      Als ik een elektriciteits factuur op mijn naam heb op een Frans adres kan ik daar een auto inschrijven zo simpel is dat daar. Niet in elk land heb je een domicile nodig om een auto in te schijven.
                                      Polo 6n 1.4

Comment

Dat is dan de meest absurde regel die ik ooit gezien heb. Dan kan iedereen een auto inschrijven. Dit is gewoon vragen om misbruiken. Zelfs in Luxemburg moet je inwoner zijn om een gele plaat te krijgen, behoudens je daar een vennootschap hebt.

Als ik een elektriciteits factuur op mijn naam heb op een Frans adres kan ik daar een auto inschrijven zo simpel is dat daar. Niet in elk land heb je een domicile nodig om een auto in te schijven.
                                        Last edited by Vitus; 29/05/2019, 00:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Dat is dan de meest absurde regel die ik ooit gezien heb. Dan kan iedereen een auto inschrijven. Dit is gewoon vragen om misbruiken. Zelfs in Luxemburg moet je inwoner zijn om een gele plaat te krijgen, behoudens je daar een vennootschap hebt.

Wat trekken zij het zich aan? Je betaald geen wegenbelasting maar tol op de wegen al rij jij nu op een japanse of Franse plaats hun inkomsten zijn verzekerd. Juist een boete maar goed daar liggen ze niet zo hard wakker van.

Eneh volgens mij staat California dream zijn domicile gewoon in België hoor. Dus situatie is heel simpel hij mag hier niet met buitenlandse platen rijden.
                                          Dat is zoals op wörthersee als ze een hollander tegenhouden met een verbouwde wagen met geldige APK....ah maar dat staat niet in de papieren hier €2000 boete voor 10 overtredingen. Het is wel Europa maar het werkt nog niet optimaal afhankelijk van lidstaat tot lidstaat.

Maar belgië en auto's geen goeie combinatie.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X