Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ochtend & avondspits Oostende?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ochtend & avondspits Oostende?

Volgende week donderdag moet ik van Genk naar Oostende (dus ook stukje langs Brusselse ring), ik had gedacht om auto op een parking in of rond het centrum te parkeren (welke?) en dan 's avonds terug te gaan.

Kan iemand mij zeggen wanneer de ochtend- en avondspits begint en hoe lang je daar dan staat? Kwestie van plannen wanneer ik het best kan vertrekken en terugkeren.

Oorspronkelijk geplaatst door WouterDA Bekijk Berichten
    Volgende week donderdag moet ik van Genk naar Oostende (dus ook stukje langs Brusselse ring), ik had gedacht om auto op een parking in of rond het centrum te parkeren (welke?) en dan 's avonds terug te gaan.

Kan iemand mij zeggen wanneer de ochtend- en avondspits begint en hoe lang je daar dan staat? Kwestie van plannen wanneer ik het best kan vertrekken en terugkeren.
    Wat de ochtendspits betreft, zien dat je voor 6u Aarschot/Holsbeek voorbij bent, daar beginnen de eerste files 's ochtends. Als je dat lukt, zal de rest van het traject ook wel meevallen, maar als je eenmaal vast komt te zitten ben je vertrokken voor miserie tot je Brussel voorbij bent en op de E40 richting Gent zit.
    AutoMinded.be

Comment

Het gekke is... Enkele jaren geleden moest ik een week lang elke dag in Kortrijk zijn vanuit Limburg, en als ik passeerde om 7u in Halen, stond ik zeker voor 9u00 in Kortrijk. En vertrekken om 16u betekende altijd om 16u thuis.

Nu is de situatie wel wat anders, met de werken op de E40. Misschien is 'omrijden' via Antwerpen geen slecht idee. Op de E313 is het eventjes sukkelen, maar eens op de ring gaat het vlot na Berchem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het gekke is... Enkele jaren geleden moest ik een week lang elke dag in Kortrijk zijn vanuit Limburg, en als ik passeerde om 7u in Halen, stond ik zeker voor 9u00 in Kortrijk.
        Straf, was dat toevallig tijdens de grote vakantie of bouwverlof? Toen ik vroeger vanuit Beringen vertrok moest ik het zeker niet wagen om na 6:30 te vertrekken als ik nog vlot in Brussel wilde geraken.

En vertrekken om 16u betekende altijd om 16u thuis.
        Nog straffer. U rijdt aan relativistische snelheden, of ligt Limburg dan toch in een andere tijdszone?

Nu is de situatie wel wat anders, met de werken op de E40. Misschien is 'omrijden' via Antwerpen geen slecht idee. Op de E313 is het eventjes sukkelen, maar eens op de ring gaat het vlot na Berchem.
        't Is maar wat je eventjes noemt, gisteren om 6:20 vertrokken in Turnhout, rond 8u pas Berchem gepasseerd, en dan moet ik het lastige stuk Herentals -> Ranst niet eens doen. Nu, de ene dag is de andere niet natuurlijk, meestal gaat het toch een klein beetje vlotter.
        AutoMinded.be

Comment

Best op tijd vertrekken want het duur makkelijk 2 uren vooraleer je op je bestemming raakt. Ik doe wekelijks dit traject.
          En langs Antwerpen gaan vind ik ook een beter idee. Zoals Wooter het heeft gezegd.

Comment

Het gekke is... Enkele jaren geleden moest ik een week lang elke dag in Kortrijk zijn vanuit Limburg, en als ik passeerde om 7u in Halen, stond ik zeker voor 9u00 in Kortrijk. En vertrekken om 16u betekende altijd om 16u thuis.
            Wat had jij toen in je tank gekapt ?

Comment

Daarvoor heb je nu eenmaal een snelle blaffer nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterDA Bekijk Berichten

voor een bestemming als Oostende is de trein nog te overwegen
                je gaat niet vroeger moeten vertrekken, en je moet niet zelf rijden...
                totale reistijd zal niet veel schillen in piekuren, je zenuwen zullen het verschil wel voelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Straf, was dat toevallig tijdens de grote vakantie of bouwverlof? Toen ik vroeger vanuit Beringen vertrok moest ik het zeker niet wagen om na 6:30 te vertrekken als ik nog vlot in Brussel wilde geraken.

Nog straffer. U rijdt aan relativistische snelheden, of ligt Limburg dan toch in een andere tijdszone?

't Is maar wat je eventjes noemt, gisteren om 6:20 vertrokken in Turnhout, rond 8u pas Berchem gepasseerd, en dan moet ik het lastige stuk Herentals -> Ranst niet eens doen. Nu, de ene dag is de andere niet natuurlijk, meestal gaat het toch een klein beetje vlotter.
                  Gisteren was een abnormale dag. Ongevallen overal, ik heb ook 1u55min ipv 1u10min (in normale ochtendspits) gedaan over mijn traject Aalter-Antwerpen.

Comment

Met het verkeer van vandaag heb ik Oostende - Antwerpen (Herentals) afgelegd in 2 uren. Het was weer leuk vandaag En geen één ongeval gezien
                    Dus vermijd gewoon de spitsuren echt waar
                    Of vermijd Antwerpen. Daar zit het meer muurvast vermoed ik, dan in Brussel. Daar spoelt het verkeer nog wat door maar in Antwerpen gaat het echt niet vooruit heb ik de indruk. Vooral toegang naar Kennedy tunnel is verschrikkelijk. E313 is ramp met linksrijders. Klaverblad Lummen ook vermijden en doorrijden tot naar Hasselt en dan binnendoor naar Genk gaan.

Dus mijn advies: ga gewoon door Brussel buiten spitsuren.

Comment

Ik zou tot in Aarschot rijden met de wagen en vanaf daar de trein nemen. Vanaf Aarschot is het 2 uur tot in Oostende, dat haal je met de wagen niet op werkdagen, zeker niet s'avonds dan schuif je van Wemmel tot voorbij Leuven aan.

Donderdag is dan ook nog een van de slechtste dagen van de week voor files.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het gekke is... En vertrekken om 16u betekende altijd om 16u thuis

Beam me up scotty
                        2008 Mercedes Viano
                        2012 Citroen DS3

Comment

Bedankt voor alle reacties / advies!

Comment

Ik moet morgen via Antwerpen naar Brugge. Wanneer moet je Antwerpen best voorbij zijn (7:00 ?) en 's avonds, wanneer begint de spits op de ring?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Ik moet morgen via Antwerpen naar Brugge. Wanneer moet je Antwerpen best voorbij zijn (7:00 ?) en 's avonds, wanneer begint de spits op de ring?
                              De miserie op E313/E34 begint meestal al tussen 6:15 en 6:30, tussen Wommelgem en Ranst/Massenhoven al varieert dat van dag tot dag. Eenmaal op de ring zelf valt het 's morgens goed mee.

's Avonds begint de spits op de ring rond 16u.
                              AutoMinded.be

Comment

wat ik me al dikwijls afgevraagd heb, iedere keer als ik Ranst passeer (in de andere richting, richting Limburg dus) zie ik daar zo een ellenlange file staan. Zijn er dan echt geen alternatieven (sec. wegen) of zitten die ook vol?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  wat ik me al dikwijls afgevraagd heb, iedere keer als ik Ranst passeer (in de andere richting, richting Limburg dus) zie ik daar zo een ellenlange file staan. Zijn er dan echt geen alternatieven (sec. wegen) of zitten die ook vol?
                                  Die zitten ook vol, je kan er geen tijdswinst mee boeken en geloof me dat ik al wat alternatieven en sluipwegen geprobeerd heb daar.

Vroeger nam ik wel eens de Keerbaan, om er dan in Wommelgem weer op te gaan, maar die is al meer dan een jaar opgebroken. Veel tijdswinst valt er overigens ook niet mee te halen, maar je kan dan wel "rijden".
                                  AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    De miserie op E313/E34 begint meestal al tussen 6:15 en 6:30, tussen Wommelgem en Ranst/Massenhoven al varieert dat van dag tot dag. Eenmaal op de ring zelf valt het 's morgens goed mee.

's Avonds begint de spits op de ring rond 16u.
                                    Deze morgen om 6:00 vertrokken, rond 6:30 iets voorbij Herentals industrie even file, ring rond Antwerpen vertraagd verkeer en om 8:15 in Brugge aangekomen. 's Avonds om 15:45 in Melle vertrokken, dadelijk al file rond werken in Gent, en dan file voor de Kennedytunnel en de ring van Antwerpen. Om 17:55 was ik toch thuis (in totaal 415 km gebold vandaag, verbruik volgens BC 6,3 l met de S). Al bij al viel het dus nog mee.

Comment

Working...
                                    X