De 205R16 Dunlop 4D ter vervanging van de 225-245R18 Eagle F1 Asy II: lichter sturen, zoekend rechtuitrijgedrag, tot nu toe (duidelijk) minder grip en tractie (al jaren ervaar ik dat gripwinst pas optreedt vanaf ca. vriestemperaturen itt de imo commerciële praat dat 't al vanaf 7°C verbetert), veel zachtere ride, duidelijk minder rolgeluiden, verbruik met een kleine halve liter gezakt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe 205R16 Dunlop 4D ter vervanging van de 225-245R18 Eagle F1 Asy II: lichter sturen, zoekend rechtuitrijgedrag, tot nu toe (duidelijk) minder grip en tractie (al jaren ervaar ik dat gripwinst pas optreedt vanaf ca. vriestemperaturen itt de imo commerciële praat dat 't al vanaf 7°C verbetert), veel zachtere ride, duidelijk minder rolgeluiden, verbruik met een kleine halve liter gezakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichtenmaar idd, back on topic :
Iemand al ervaring met de nieuwe (peperdure ) Michelin Alpin 4 ?
Slijtage ?
weggedrag nat weer ? sneeuw ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichtenal jaren ervaar ik dat gripwinst pas optreedt vanaf ca. vriestemperaturen itt de imo commerciële praat dat 't al vanaf 7°C verbetert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichtenmaar idd, back on topic :
Iemand al ervaring met de nieuwe (peperdure ) Michelin Alpin 4 ?
Slijtage ?
weggedrag nat weer ? sneeuw ?
Ik heb de 3 maar zal ook maar voor 1 winter meer zijn.
En daar kan je idd 120 mee rijden op ijs/sneeuw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenWat is duur?
Ik heb de 3 maar zal ook maar voor 1 winter meer zijn.
Met gemiddeld anderhalf winterseizoen voor 4 bandjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenVind het nog steeds de moeite niet om winterbanden te steken deze winter.. En ik moet er nieuwe kopen, dus ben serieus aan het twijfelen om het te doen.
Het is idd nog steeds te vroeg... Eerste keer dat ik ze te vroeg heb opliggen, normaal wacht ik echt tot de winter echt in het land is.
Maar als je er nu nog moet gaan komen betaal je toch wel veel teveel imho.
Ben trouwens tot nu toe wel erg tevreden van de UltraGrip 7+ die ik nu heb liggen. Echt wel veel grip voor zo'n smal bandje (205/55/16).2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMeten is weten. Ik dacht ook dat het boven 0°C beter met zomerbanden ging, maar er is wel degelijk een verschil ten voordele van winterbanden, ook al is de ervaring dat ze sneller grip verliezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenHet is idd nog steeds te vroeg... Eerste keer dat ik ze te vroeg heb opliggen, normaal wacht ik echt tot de winter echt in het land is.
Ben trouwens tot nu toe wel erg tevreden van de UltraGrip 7+ die ik nu heb liggen. Echt wel veel grip voor zo'n smal bandje (205/55/16).BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenIk heb bandenmaat 195/65/15. Voor 70-80 € per stuk moet er wel iets te vinden zijn zeker?
Continental Wintercontact TS 830 € 74,5
Goodyear ultragrip 8 € 69,5
Bridgestone Blizzak LM30 € 67,5
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk BerichtenDacht dat een alpin4 in 16 of 17 duim toch iets van een kleine 200€/ band kosten.
Ik heb Alpin4 in 16", heb ze in september besteld bij Interband (Lokeren) en heb toen ongeveer 130 euro per band betaald, gebalanceerd op de velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenVind het nog steeds de moeite niet om winterbanden te steken deze winter..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk BerichtenIk heb Alpin4 in 16", heb ze in september besteld bij Interband (Lokeren) en heb toen ongeveer 130 euro per band betaald, gebalanceerd op de velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk BerichtenDacht dat een alpin4 in 16 of 17 duim toch iets van een kleine 200€/ band kosten.
Mijn zomerbanden zijn pas duur Ik heb er 2 ECHTE winters meegereden en nog in heel goede staat. Nu rijd je ze direct kapot met deze temperaturen!!
We krijgen geen winter dus je zou beter de titel aanpassen naar: "wanneer ga ik mijn kapotgereden winterbanden vervangen door zomerbanden"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenNeen hoor, ik heb voor de PA3 200euro betaald in 245/45/18 dus zo duur zijn ze niet hoor.
Mijn zomerbanden zijn pas duur Ik heb er 2 ECHTE winters meegereden en nog in heel goede staat. Nu rijd je ze direct kapot met deze temperaturen!!
We krijgen geen winter dus je zou beter de titel aanpassen naar: "wanneer ga ik mijn kapotgereden winterbanden vervangen door zomerbanden"
(dragonfly....ooit es gezien denk ik, met de moto op Folbry )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenHet is idd nog steeds te vroeg... Eerste keer dat ik ze te vroeg heb opliggen, normaal wacht ik echt tot de winter echt in het land is.
Ben trouwens tot nu toe wel erg tevreden van de UltraGrip 7+ die ik nu heb liggen. Echt wel veel grip voor zo'n smal bandje (205/55/16).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk BerichtenDacht dat een alpin4 in 16 of 17 duim toch iets van een kleine 200/ band kosten.
Met gemiddeld anderhalf winterseizoen voor 4 bandjes2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenNonsens. Ik doe meer dan 30000 per jaar en mijn huidige winterbanden zijn aan hun vierde winter bezig. Het zal wel hun laatste zijn
Comment
Comment