Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De 205R16 Dunlop 4D ter vervanging van de 225-245R18 Eagle F1 Asy II: lichter sturen, zoekend rechtuitrijgedrag, tot nu toe (duidelijk) minder grip en tractie (al jaren ervaar ik dat gripwinst pas optreedt vanaf ca. vriestemperaturen itt de imo commerciële praat dat 't al vanaf 7°C verbetert), veel zachtere ride, duidelijk minder rolgeluiden, verbruik met een kleine halve liter gezakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      De 205R16 Dunlop 4D ter vervanging van de 225-245R18 Eagle F1 Asy II: lichter sturen, zoekend rechtuitrijgedrag, tot nu toe (duidelijk) minder grip en tractie (al jaren ervaar ik dat gripwinst pas optreedt vanaf ca. vriestemperaturen itt de imo commerciële praat dat 't al vanaf 7°C verbetert), veel zachtere ride, duidelijk minder rolgeluiden, verbruik met een kleine halve liter gezakt.
      Zelfde gevoel hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
        maar idd, back on topic :

Iemand al ervaring met de nieuwe (peperdure ) Michelin Alpin 4 ?

Slijtage ?
        weggedrag nat weer ? sneeuw ?
        Alpin 4 is schitterend in alle omstandigheden op de 1-reeks van madam. Veel beter dan de Pilot Alpin 2 en 3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          al jaren ervaar ik dat gripwinst pas optreedt vanaf ca. vriestemperaturen itt de imo commerciële praat dat 't al vanaf 7°C verbetert
          Meten is weten. Ik dacht ook dat het boven 0°C beter met zomerbanden ging, maar er is wel degelijk een verschil ten voordele van winterbanden, ook al is de ervaring dat ze sneller grip verliezen.

Comment

maar idd, back on topic :

Iemand al ervaring met de nieuwe (peperdure ) Michelin Alpin 4 ?

Slijtage ?
            weggedrag nat weer ? sneeuw ?
            Wat is duur?
            Ik heb de 3 maar zal ook maar voor 1 winter meer zijn.

En daar kan je idd 120 mee rijden op ijs/sneeuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Wat is duur?
              Ik heb de 3 maar zal ook maar voor 1 winter meer zijn.

Dacht dat een alpin4 in 16 of 17 duim toch iets van een kleine 200€/ band kosten.
              Met gemiddeld anderhalf winterseizoen voor 4 bandjes

Comment

• Vind het nog steeds de moeite niet om winterbanden te steken deze winter.. En ik moet er nieuwe kopen, dus ben serieus aan het twijfelen om het te doen.
                BMW E61 525d LCI '09
                Suzuki Bandit 1250NA /07
                Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                  Vind het nog steeds de moeite niet om winterbanden te steken deze winter.. En ik moet er nieuwe kopen, dus ben serieus aan het twijfelen om het te doen.

Het is idd nog steeds te vroeg... Eerste keer dat ik ze te vroeg heb opliggen, normaal wacht ik echt tot de winter echt in het land is.
                  Maar als je er nu nog moet gaan komen betaal je toch wel veel teveel imho.

Ben trouwens tot nu toe wel erg tevreden van de UltraGrip 7+ die ik nu heb liggen. Echt wel veel grip voor zo'n smal bandje (205/55/16).
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Meten is weten. Ik dacht ook dat het boven 0°C beter met zomerbanden ging, maar er is wel degelijk een verschil ten voordele van winterbanden, ook al is de ervaring dat ze sneller grip verliezen.
                    Ik reed vorige winter met versleten zomerbanden en voorwielaandrijving LOL voor mij is het dus een serieuze verbetering nu met nieuwe winterbanden en quattro aandrijving

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Het is idd nog steeds te vroeg... Eerste keer dat ik ze te vroeg heb opliggen, normaal wacht ik echt tot de winter echt in het land is.

Ben trouwens tot nu toe wel erg tevreden van de UltraGrip 7+ die ik nu heb liggen. Echt wel veel grip voor zo'n smal bandje (205/55/16).
                      Ik heb bandenmaat 195/65/15. Voor 70-80 € per stuk moet er wel iets te vinden zijn zeker?
                      BMW E61 525d LCI '09
                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                      Fiesta Red Edition '16

Comment

Ik heb bandenmaat 195/65/15. Voor 70-80 € per stuk moet er wel iets te vinden zijn zeker?

Continental Wintercontact TS 830 € 74,5
                        Goodyear ultragrip 8 € 69,5
                        Bridgestone Blizzak LM30 € 67,5
                        ...

Comment

Dacht dat een alpin4 in 16 of 17 duim toch iets van een kleine 200€/ band kosten.

Ik heb Alpin4 in 16", heb ze in september besteld bij Interband (Lokeren) en heb toen ongeveer 130 euro per band betaald, gebalanceerd op de velg.
                          Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
                          Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
                          2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

Vind het nog steeds de moeite niet om winterbanden te steken deze winter..
                            Same here.. Waar blijft die sneeuw?
                            Honda S2000 2002
                            BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk Berichten
                              Ik heb Alpin4 in 16", heb ze in september besteld bij Interband (Lokeren) en heb toen ongeveer 130 euro per band betaald, gebalanceerd op de velg.
                              Tnx voor de info. Toch maar eens kijken in Lokeren voor volgend seizoen dan

Comment

Neen hoor, ik heb voor de PA3 200euro betaald in 245/45/18 dus zo duur zijn ze niet hoor.
                                Mijn zomerbanden zijn pas duur Ik heb er 2 ECHTE winters meegereden en nog in heel goede staat. Nu rijd je ze direct kapot met deze temperaturen!!

We krijgen geen winter dus je zou beter de titel aanpassen naar: "wanneer ga ik mijn kapotgereden winterbanden vervangen door zomerbanden"

Comment

Neen hoor, ik heb voor de PA3 200euro betaald in 245/45/18 dus zo duur zijn ze niet hoor.
                                  Mijn zomerbanden zijn pas duur Ik heb er 2 ECHTE winters meegereden en nog in heel goede staat. Nu rijd je ze direct kapot met deze temperaturen!!

We krijgen geen winter dus je zou beter de titel aanpassen naar: "wanneer ga ik mijn kapotgereden winterbanden vervangen door zomerbanden"

(dragonfly....ooit es gezien denk ik, met de moto op Folbry )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Die prijs valt echt wel mee, ik ben puur uit curieusiteit de prijs aant volgen van de GY Eagle GSW3 op autobandenmarkt, en die zijn nu goedkoper dan een paar maanden geleden!

Comment

Ge kunt met ne zomerband ook 120 rijden op ijs/sneeuw.

Comment

Nonsens. Ik doe meer dan 30000 per jaar en mijn huidige winterbanden zijn aan hun vierde winter bezig. Het zal wel hun laatste zijn
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                          Nonsens. Ik doe meer dan 30000 per jaar en mijn huidige winterbanden zijn aan hun vierde winter bezig. Het zal wel hun laatste zijn
                                          tsja, hoeveel kms doe je dan met je winterbanden ? ik doe 80000kms per jaar, en na 25-30000 is de grip ver te zoeken hoor.

Comment

Working...
                                          X