Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op de telegraaf voorspellen ze winter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
      Stel dat je nu een nieuwe wagen koopt met zomerbanden, zouden jullie dan nu nog wisselen naar winterbanden?
      Tip:
      Koop je nieuwe wagen met standaard banden EN standaard velgen.
      Koop afzonderlijk bij uw bandencentrale de velgen welke jij mooi vindt, van zodra de auto is geleverd rij je langs bij uw bandencentrale om de mooi wielen te laten monteren, de originele nieuwe banden laat je overnemen door hen in ruil voor een set winterbanden.

Zo heb je quasi altijd voor een pak minder geld twee stellen velgen en banden, voor een mindere prijs dan optie prijs welke je bij het merk zou betalen voor mooiere velgen

Handig toch?

Comment

• Dan rij je in de zomer met dikke velgen en in de winter met onnozele standaardvelgen... Dan zoek ik mij liever een dikke winterset in okkazie in de zomer, dan zijn er genoeg die hun winterset voor een prijsje verkopen...

Comment

• volgens het kmi gaat het komend weekend nog eens vriezen ´s nachts en nadien terug warmer
          wat voor een idioot weer is me dat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
            volgens het kmi gaat het komend weekend nog eens vriezen ´s nachts en nadien terug warmer
            Nog geen reden om m'n winterbanden te leggen, dju toch!

Idioot weer? Zalig weer is dit. Ik kan gaan trainen met de fiets zonder handschoenen aan, en dat in puttke winter!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Idioot weer? Zalig weer is dit. Ik kan gaan trainen met de fiets zonder handschoenen aan, en dat in puttke winter!
              Idioot weer!
              Te veel wind en nat om met de moto te rijden, te warm voor mijn bijen en te warm om sneeuwplezier te hebben!!
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Idioot weer!
                Te veel wind en nat om met de moto te rijden, te warm voor mijn bijen en te warm om sneeuwplezier te hebben!!
                Da's ook waar!

Comment

• winterbanden :

Ik heb weet van "anderen" dat ze de winterbanden erop doen als het 12 !!!!!!!!!!!!graden en minder is . Verhaaltje van meer grip etcetera , maar het waren vooral snelle jongens met een snelle auto.
                  Blijkbaar hebben deze mannen superbrede zomerbanden die als het wat kouder is geen grip meer hebben........

Voor mij is het de eerste winter ooit met winterbanden en toen er een vraag kwam van "iemand" om de winterbanden er op te leggen of niet , verklaarde men mij bijna gek omdat ik adviseerde om het ...NIET te doen !
                  Ik mocht zeker geen advies geven omdat ik er nog geen ervaring mee had..............terwijl er hier volop geschreven wordt dat ze er allemaal terug afgaan(die winterbanden)

Zelf liggen ze er onder bij mij en ze blijven er nu op .(geen zin om ze er af te halen)

Ik opperde ook nog iets van een 7° grens om toch 1 reden te geven waarom ik het niet zou doen , maar ook dit werd niet in dank aanvaard.

Ik heb daarstraks nog een stuk van het nieuws gehoord en hoorde dat er ergens tot 3 meter sneeuw was gevallen(zal wel in Amerika zijn, daar is alles altijd "meer" en "groter" en vooral "hoger"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Ik heb daarstraks nog een stuk van het nieuws gehoord en hoorde dat er ergens tot 3 meter sneeuw was gevallen(zal wel in Amerika zijn, daar is alles altijd "meer" en "groter" en vooral "hoger"
                    Oostenrijk

Mijn winterbanden blijven er voorlopig ook op. Moet voor de moment toch niet veel km'ers doen aangezien ik in de blok zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      volgens het kmi gaat het komend weekend nog eens vriezen ´s nachts en nadien terug warmer
                      Volgens sommige bronnen zou het zelfs overdag kunnen vriezen, maar dat is nog niet zeker.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik wil pakken sneeuw!

Heb m'n winterbanden maar eind december opgelegd, maar toch was dat nog altijd te vroeg: 't gaat bijna niet onder de 5° ('s nachts) en overdag geregeld 8-9° en meer. Dan is zomerrubber tot nu toe nog altijd duidelijk de betere keuze...

Deed 't hier maar wat 't in Oostenrijk heeft gedaan.

Comment

• Als ik het niet aan mijn rug had dan hadik mijn zomerbanden er weer onder gelegd... Eerste keer dat ik ze echt te vroeg heb opgelegd, maar wat wil je.
                          Thans vorige week in Butgenbach was ik er blij mee
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Deed 't hier maar wat 't in Oostenrijk heeft gedaan.
                            Dat is misschien wel lichtjes overdreven, maar van mij zou er hier toch ook wel wat sneeuw mogen liggen, veel meer fun op de weg.
                            Zo lang ze niet beginnen met d'r een pap van te maken.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Dat is misschien wel lichtjes overdreven, maar van mij zou er hier toch ook wel wat sneeuw mogen liggen, veel meer fun op de weg.
                              Zo lang ze niet beginnen met d'r een pap van te maken.
                              Liever niet, want de 9/10 durft amper op sneeuw rijden.

Comment

• heb je langer plezier, autorijden is fun

Comment

• sneeuw

Voor mijn part mag er ook gerust 30 cm sneeuw vallen , net zoals verleden jaar !

Ik heb toen nog met mijn kettingen moeten rijden naar huis van de Ardennen tot bijna in Antwerpen
                                  Jullie kennen zeker de beelden nog van de auto's die niet berg/brug-op geraakten : no problem voor de kettingen !!

Big fun was dat : tegen 50 iedereen voorbijsteken op het linkervak en om de 5 kilometer de ijspegels van de ruitenwissers kloppen om te kunnen zien waar ik reed....en vervolgens terug iedereen voorbij te steken

Heb daarna nog een week gereden met die kettingen hier in de buurt (in onze straatjes wordt niet gestrooid) en vond het zelfs jammer dat dit niet enkele weken langer duurde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    Voor mijn part mag er ook gerust 30 cm sneeuw vallen , net zoals verleden jaar !

Ik heb toen nog met mijn kettingen moeten rijden naar huis van de Ardennen tot bijna in Antwerpen
                                    Jullie kennen zeker de beelden nog van de auto's die niet berg/brug-op geraakten : no problem voor de kettingen !!

Big fun was dat : tegen 50 iedereen voorbijsteken op het linkervak en om de 5 kilometer de ijspegels van de ruitenwissers kloppen om te kunnen zien waar ik reed....en vervolgens terug iedereen voorbij te steken

Heb daarna nog een week gereden met die kettingen hier in de buurt (in onze straatjes wordt niet gestrooid) en vond het zelfs jammer dat dit niet enkele weken langer duurde
                                    Ik heb overal doorgereden op mijn zomerbanden zonder problemen, bergop of niet.
                                    Heb zelfs nog eene met sneeuwkettingen voorbij gestoken

Comment

• Laat het maar uit die sneeuw, best leuk om eens in te gaan spelen op verlaten wegen. Maar in 't alledaagse verkeer vind ik het maar dikke miserie hoor.

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Sneeuw is plezant, behalve in België en Nederland omdat de rest van het gepeupel er niet weet mee om te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Sneeuw is plezant, behalve in België en Nederland omdat de rest van het gepeupel er niet weet mee om te gaan.
                                          Als het echt TE dik ligt is't ook nie leuk meer... Hier soms ophopingen van 1,5 - 2m op de weg, vorige winter...
                                          ----------------------------------------------------------------------------------
                                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                          Pictures here: BMW 7 Series
                                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                          It might need half a starsystem to turn around,
                                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Working...
                                          X