Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• met men continentals en rwd geen probleem, wreed goeie tractiecontrole van lexus, spijtig dat ge hem ni helemaal uit krijgt
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Mijn achter-winterbanden zijn merkbaar kut. Maar wat wil je ook aan 255x45x18

Comment

• Ik ben wel blij met de Nokian WR G2's op mijn auto, iig al een pak beter dan de zomerbanden van vorig jaar.. maar ik was niet echt onder indruk van de grip om eerlijk te zijn

deze avond ben ik echter even met mijn pa zijn auto op stap geweest, of althans een poging gedaan.. ben na 50m teruggekeerd
        levensgevaarlijk hier in de straat.. niks gestrooid, en met die keiharde zomerbanden - michelin energy - kon ik geen kant op.. gleed constant weg en twas een kwestie van seconden voor er accidenten van zouden komen

Comment

• Op aangereden ijs zijn ze weinig waard, maar op sneeuw zonder meer overtuigend

Sinds afgelopen jaar ben ik meer Conti-minded geworden. De TS830P krijgen in ieder geval mijn aanbeveling!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Op aangereden ijs zijn ze weinig waard, maar op sneeuw zonder meer overtuigend

Sinds afgelopen jaar ben ik meer Conti-minded geworden. De TS830P krijgen in ieder geval mijn aanbeveling!
            Die wil ik volgend jaar ook nog overwegen, kanshebber.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mijn eerste ervaring:
              Winterbanden zijn inderdaad beter dan zomerbanden.
              Ze zorgen er echter helemaal niet voor dat je snel of vlot zou kunnen rijden in het verkeer zoals hier vaak gesuggereerd wordt.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ik ben eigenlijk nog best tevreden van mijn 185/60/15 Semperit-winterbanden (Portugees B-merk van Continental). Ze overtuigen me meer in de sneeuw dan op het droge. Michelin zal waarschijnlijk wel beter zijn, maar ze waren toen niet in stock en ze zouden ook een stukje duurder geweest zijn.
                Af en toe zie ik de ESP in werking gaan bij het optrekken in sneeuw, maar in bochten en bij remmanoeuvres geven ze me toch het vertrouwen dat ik zoek. Om de ABS in werking te laten treden moet ik óf op ijs remmen (du-uh) óf al ferm hard afremmen in de sneeuw (met een grote kans op een achterligger in mijn koffer ).

De 245/40/18 Continentals op mijn pa zijn W212 blijken ook nog ok te zijn. Tractie is nog niet wat het zijn moet, maar dat zal wel te wijten zijn aan de brede maat icm RWD. Remmen gaat wel een pák beter dan op zomerbanden, en da's uiteindelijk toch het belangrijkste.

@ Hierboven
                80-100 per uur over een laagje verse sneeuw zoals vandaag zou met winterbanden toch geen groot probleem mogen zijn, niet ? Over de 110 begon ik inderdaad een vaag/zweverig gevoel in het stuurwiel te krijgen, een gevoel dat me alarmeert van "tot hier, maar zéker niet verder aub". Maar 90 op het linkervak is wel een pak rapper dan 50 op het rechtervak.
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Mijn eerste ervaring:
                  Winterbanden zijn inderdaad beter dan zomerbanden.
                  Ze zorgen er echter helemaal niet voor dat je snel of vlot zou kunnen rijden in het verkeer zoals hier vaak gesuggereerd wordt.

Als je natuurlijk belemmerd wordt door trage volvo's die het vertikken om van het linker rijvak te gaan...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Is uiteindelijk toch opzij gegaan, hetzij met dikke tegenzin

Comment

• opzij gegaan :

+ 1 !!

Ik moet wel zeggen : toen ik verleden jaar op het linkervak reed en naar rechts wou , heb ik toch ook ff m'n hart vastgehouden omdat er dan zo'n "muurtje" van sneeuw tussen die rijstroken is...

(met zomerbanden wel hé)

Comment

• Vorig jaar op 18" zomerbanden door de sneeuw, nu op 18" winterhanden. Enige verschil dat ik echt merk tot nu toe is de remafstand.

Comment

• 18 " winterhanden ??

?????

misschien ff aanpassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Verplichten? Wie? wat? waar? hoe? wanneer?
                          vant werk zelf, oktober erop, maart er pas af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                            Als je natuurlijk belemmerd wordt door trage volvo's die het vertikken om van het linker rijvak te gaan...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

ik denk dat die volvo heel verstandig rijdt
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

Euhhmm politie en verstand, ... Is dat geen contradictio in...

Comment

En, ben je nu een betere chauffeur dan die flik daar achter 't stuur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Vorig jaar op 18" zomerbanden door de sneeuw, nu op 18" winterhanden. Enige verschil dat ik echt merk tot nu toe is de remafstand.
                                  Dan zal de wegligging en tractie ook wel beter zijn zeker...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    ?????

misschien ff aanpassen
                                    Begrijp je 't niet misschien?

Comment

Zeker weten!

Comment

Euhhmm politie en verstand, ... Is dat geen contradictio in...
                                        Zegt de man uit dwaasland... .

Comment

hier valt het nog met dikke vlokken uit de lucht en het lijkt niet dat het snel gaat stoppen
                                          Op een tafeltje buiten ligt er makkelijk een 10 tal cm sneeuw, maar op het terras ondertussen een 5 tal centimeter.
                                          Hier heeft het ook serieus gevallen, zeker dik 8 cm, een heel stukske meer dan de 3 centimeter die ze hadden voorspelt.
                                          Ook vandaag, in de voormiddag, heeft het hier trouwens nog wat gesneeuwt.
                                          Morgen zou het ook nog gaan sneeuwen, maar zou niet tot hier in limburg komen.

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                          Afgaand op die 1180km file wat nu staat zijn der blijkbaar veel te laat met hun banden
                                          Ik ben ook de baan op geweest zonder winterbanden, en zonder probleemen, met al die slakken op de baan was het amper mogelijk meer dan 30 à 40 km/h te rijden.

Op de site van hbvl staan twee filmkes van eene pipo die onnozel aan't doen was met eene lijnbus op een parking
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X