Ik ben toch afgelopen dagen al blij geweest met de investering van 1460€. Al die idioten die denken dat ze tegen 120 door de sneeuw kunnen "vliegen". Liefst nog met een zo groot mogelijke camionette. Of vrachtwagens die plots beslissen om in te halen (juist op t moment da ze op de radio zeggen dat dat verboden is) als ik eraan kom.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenIk ben toch afgelopen dagen al blij geweest met de investering van 1460€. Al die idioten die denken dat ze tegen 120 door de sneeuw kunnen "vliegen". Liefst nog met een zo groot mogelijke camionette. Of vrachtwagens die plots beslissen om in te halen (juist op t moment da ze op de radio zeggen dat dat verboden is) als ik eraan kom.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOp de site van hbvl staan twee filmkes van eene pipo die onnozel aan't doen was met eene lijnbus op een parking
Maar ja, t'is een lege parking en zonder passagiers (allez, da hoop ik toch ) dus laat die mens zich toch wat amuseren. Der zijn er hier ook genoeg die zich nu rot amuseren met hunne RWD auto hé
En liever dat hij/zij het gedrag van zo'n slagschip leert (her)kennen op een lege parking dan op de kleine ring tijdens zijnen dienst of zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenJa, kheb het ook gezien.
Maar ja, t'is een lege parking en zonder passagiers (allez, da hoop ik toch ) dus laat die mens zich toch wat amuseren. Der zijn er hier ook genoeg die zich nu rot amuseren met hunne RWD auto hé
En liever dat hij/zij het gedrag van zo'n slagschip leert (her)kennen op een lege parking dan op de kleine ring tijdens zijnen dienst of zo
Heb dat vorig jaar zelf ook gedaan met den auto (ook op plaatsen waar niemand anders was)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik denk dat die volvo heel verstandig rijdt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten@ Hierboven
80-100 per uur over een laagje verse sneeuw zoals vandaag zou met winterbanden toch geen groot probleem mogen zijn, niet ? Over de 110 begon ik inderdaad een vaag/zweverig gevoel in het stuurwiel te krijgen, een gevoel dat me alarmeert van "tot hier, maar zéker niet verder aub". Maar 90 op het linkervak is wel een pak rapper dan 50 op het rechtervak.
Maar toch echt niet in het verkeer vind ik. Je kan niet remmen en een plots uitwijkmaneuver kan je toch ook vergeten. Dergelijke maneuvers hebben ons nochtans al allemaal wel eens van de dood gered.
Vandaag veel autosnelweg gedaan en het stoort mij echt hoeveel mensen er aan 120-150 km/u over de ongestrooide linkerrijstrook moeten gaan rijden Van mij mag iedereen zoveel risico nemen als hij wilt maar alstublieft niet in de buurt van die 90% anderen die voorzichtig rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZegt de man uit dwaasland... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk BerichtenHumor jakkeltje, humor... Moet je zeker eens proberenOorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk BerichtenEuhhmm politie en verstand, ... Is dat geen contradictio in...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zie hier weinig humor in... 'deuceke'...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan zal de wegligging en tractie ook wel beter zijn zeker...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOf voor u...Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenDe kinderen doen een welles nietes spelletje zene
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEnkel bij vertrek op een helling ben ik vlotter weg, verder ligt de wagen even goed op de baan. Goede zomerbanden doen ook veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk BerichtenSpijtig genoeg een oneindige discussie die winterbanden !
Ik vind dat je er eerst zelf moet mee gereden hebben voor je oordeelt !
Comment
-
idd, verleden jaar 1 dag in de sneeuw gereden met 235/17" zomerbanden en ik raakte mijne oprit nog ni af, dag erna winterbanden 195/16" continentals en t lijkt of er niets ligt (behalve bij pedal to the metal)Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNaar mijn ervaring bieden winterbanden vooral een groot voordeel tegenover zomerbanden op en in sneeuw en ook een beetje op glad wegdek. Al die praat van dat ze onder de 6°C ook al beter zijn dan zomerbanden. Ik ondervind er alleszins niks van. Integendeel zelfs.
Maargoed, over de grote lijn heb je wel gelijk.
Ikzelf voel ook geen verschil als ik afga op de temperatuur.
Enkel als er echt sneeuw/ijs ligt, zoals nu het geval is, voel je wel degelijk het verschil.
Het geeft een groot veiligheidsgevoel als je het vergelijkt met zomerbanden.
Maar als deze set versleten is, koop ik vast geen nieuwe meer.
Met de zomerbanden wat slieren is geen drama, afstand houden is ook geen probleem en met een beetje inzicht hoef je zelden/nooit een noodstop te maken.
Comment
-
hmm, vind toch dat bij deze zeer koude temperaturen (allé voor mij dan toch) de winterbanden beter grip geven. Of het nu droog, regen of sneeuw is.
Comment
Comment