Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• winterbanden :

Voor diegenen die heel weinig km's doen : rij dan heel het jaar met die winterbanden (met de juiste snelheidsindex)

Dat beetje meerverbruik en extra slijtage is dan volgens mij te verwaarlozen...

Ik stel me de vraag nu al : als ik later niet veel km's meer doe , ZOU ik dit toch zeker overwegen.

Nu komt er waarschijnlijk een storm over mij over de eigenschappen van die banden bij warme temperaturen , maar pas uw rijstijl ook een beetje aan en je komt volgens mij er dan ook wel.

Voor regenweer heb je idd al een voordeel , lijkt me en het gaat nog altijd om auto's die HEEL WEINIG km's doen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      Voor diegenen die heel weinig km's doen : rij dan heel het jaar met die winterbanden (met de juiste snelheidsindex)

Dat beetje meerverbruik en extra slijtage is dan volgens mij te verwaarlozen...

Ik stel me de vraag nu al : als ik later niet veel km's meer doe , ZOU ik dit toch zeker overwegen.

Nu komt er waarschijnlijk een storm over mij over de eigenschappen van die banden bij warme temperaturen , maar pas uw rijstijl ook een beetje aan en je komt volgens mij er dan ook wel.

Voor regenweer heb je idd al een voordeel , lijkt me en het gaat nog altijd om auto's die HEEL WEINIG km's doen .
      Mijn winterbanden liggen er van vorige week op, en negen op de tien vliegen ze er binnen een week of twee weer terug af. Ik ga niet een gans jaar op sletige, zweverige winterbanden gaan rijden hoor. Zelfs al doe je heel weinig km's, geen goed idee mijn gedacht.

Comment

• Nee idd, grip enz met warme temps trekt op niks met die banden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          En toch heeft 'm gelijk.
          Ah? Ik stond 20 jaar geleden toch ook al in de file en net op dezelfde plaatsen als nu.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
            Ah? Ik stond 20 jaar geleden toch ook al in de file en net op dezelfde plaatsen als nu.
            Ah? Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat er evenveel auto's en vrachtwagens op de baan zijn als 20 jaar terug?
            Sorry man, ik rij ook al meer dan 20 jaar met de auto, ik heb het verkeer toch net iets anders zien evolueren hoor.

Comment

Ah? Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat er evenveel auto's en vrachtwagens op de baan zijn als 20 jaar terug?
              Sorry man, ik rij ook al meer dan 20 jaar met de auto, ik heb het verkeer toch net iets anders zien evolueren hoor.
              Evenveel, neen, maar zeggen dat je zogezegd overal alleen op de baan was is ook belachelijk.
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Evenveel, neen, maar zeggen dat je zogezegd overal alleen op de baan was is ook belachelijk.
                Dat zegt ook niemand hé.

Comment

Omdat de meeste mensen die veel km's maken tegenwoordig vooral op winterbanden rijden, misschien?
                  Nee, omdat de meeste met winterbanden denken dat hen niks kan overkomen en hun rijgedrag dus niet aanpassen aan de omstandigheden op de weg.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik denk in jakkelsplace 20 jaar geleden minder verkeer
                    in apen nog steeds even vast als 20 jaar terug

ik merk ook ni veel verschil, maar ik zie wel dat ondertussen meer 18-jarigen een eigen auto hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik hou van auto's en heb er 2
                      Niemand zegt dat je bij winterweer met beide moet rijden.

Mocht ik er een kar bijnemen en de Z4 houden, ik zou de winterbanden en velgen van de Z4 vrolijk verkopen. Dat dat ding buitenkomt bij winterweer is toch zinloos als ik een kar heb die dat beter kan doen.

Comment

• ik heb een oude vrome gedachte dat als ik er niet mee rij hij kapot gaat
                        maar dat is niet zo

Comment

• Eind 2010 heb ik vier weken met de Z4 moeten rijden omwille van sneeuw en winterse toestanden... Dan moet je toch zorgen dat er op je andere auto een druppellader zit . Voor de rest overleeft een auto dat wel .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik denk in jakkelsplace 20 jaar geleden minder verkeer
                            in apen nog steeds even vast als 20 jaar terug

ik merk ook ni veel verschil, maar ik zie wel dat ondertussen meer 18-jarigen een eigen auto hebben
                            Je merkt dat verschil niet zo erg, misschien omdat het allemaal geleidelijk is gegaan. De wegen op 'den buiten' (jakkelsplace) zijn trouwens ook drukker geworden.
                            Maar het zijn vooral de invalswegen naar Antwerpen die veel drukker zijn geworden (autosnelweg verkeer). En op de ring rond Antwerpen was het 20 jaar terug ook minder druk. Als ik 20 jaar terug op een weekdag om 07.00u 's morgens de E313 richting Antwerpen nam dan stond het dikwijls vast vanaf Wommelgem, nu vanaf Herentals-West nagenoeg altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                              Toen ik in 1964 met de wagen naar Brussel reed om te gaan werken dan vertrok ik thuis om 8.15 uur, vanuit Merchtem reed ik dan over Wolvertem richting Laken en daar de brug aan de kerk van Laken over richting Koninklijke straat, ik parkeerde me dan op de Zavel en ging te voet naar de Koninlijke plaats waar ik op de hoofdzetel van de Bank van Brussel werkte (personeelsingang was in de Naamse straat). Wel, de eerste keer dat ik toen moest stoppen was aan de verkeerslichten aan de Lakenbrug en dan stond er zo'n "file" van zeker 5 à 10 auto's voor mij. Daarna de ganse Paleizenstraat en Koninklijke straat door met telkens een paar wagens voor mij aan de verschillende verkeerslichten en op de Zavel nog plaats om te parkeren, dan te voet zoals ik al zei naar 't werk en vóór 9 uur was ik op 't werk. Ik vraag me af hoe dit traject nu zou verlopen ?
                              En van alleen op de baan zijn, dat is moeilijk maar toen ik afkwam van 't werk gebeurde het toch soms dat op de baan van Wolvertem naar Merchtem geen enkele auto te zien was, niet voor mij noch achter mij, en dat is één lange rechte baan met slechts een bocht in waardoor men dus 'ver' kan zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Toen ik in 1964 met de wagen naar Brussel reed...
                                20 jaar geleden is volgens mij 1992, niet 1964. Jij doet er nog eens 28 jaar vanaf.
                                Toen bestonden er waarschijnlijk nog zelfs geen zomerbanden, laat staan winterbanden, een band was een band.

In '92 stond ik in de file op de binnenring in Groot-Bijgaarden, op de ring (beide kanten) aan het viaduct van Vilvoorde, op de A12 in Meise en aan de Van Praet brug in Laken en de hele lengte van de Lambermont tot aan de VRT-toren en terug... net zoals nu.

Comment

20 jaar geleden is volgens mij 1992, niet 1964. Jij doet er nog eens 28 jaar vanaf.
                                  Toen bestonden er waarschijnlijk nog zelfs geen zomerbanden, laat staan winterbanden, een band was een band.

In '92 stond ik in de file op de binnenring in Groot-Bijgaarden, op de ring (beide kanten) aan het viaduct van Vilvoorde, op de A12 in Meise en aan de Van Praet brug in Laken en de hele lengte van de Lambermont tot aan de VRT-toren en terug... net zoals nu.
                                  Als al die "anciens" hier over hun beginjaren als chauffeur mogen vertellen mag ik toch ook een poging wagen hoop ik ? (Ik wil maar zeggen, toen was het nog plezant met de wagen, toen was er geen snelheidsbeperking, de bebouwde kommen uitgezonderd, en had men nog de gelegenheid om iemand voorbij te rijden, er waren constant geen tegenliggers. Langs de andere kant, als er toen in de winter sneeuw lag kon je uw plan maar trekken want strooien en dergelijke van die zotte stoten werden er toen niet gedaan. Dan was het zaak wat gewicht op de achteras te leggen om wat meer grip te hebben en verder met fluwelen "hand" de pedalen bedienen, niet zoals nu de meeste FWD gewoon gas geven als zot omdat er toch geen gevaar is om "hun gat" weg te smijten en dat ze in het decor belanden. Nu kan men zelfs nen aap achter het stuur zetten, het is toch alleen maar gas meer geven, zeker als er wat rijhulpmiddelen extra zijn. Let wel, het is een goeie zaak dat dit alles nu bestaat want ieder ongeluk is er een te veel maar gezond verstand en feeling voor de wagen en het verkeer kweekt men er niet mee.

Comment

• on-topic :

Kunnen we terug over winterbanden l#llen ??

Misschien zal je ze de komende dagen wel nodig hebben , zeker als je het weerbericht bekijkt...

Ik twijfel eraan of ik straks mijn sneeuwkettingen ook maar meeneem .
                                    Ik heb dan wel winterbanden , maar of je daar ook mee omhoog kan rijden over een brug als deze voorzien is van een laagje ijs ? (naar beneden zal vanzelf gaan)

Iemand ??

Comment

• Was me tijdens het typen van mijn vorig bericht ook al aan 't afvragen of we hier niet behoorlijk offtopic aan 't gaan waren .....
                                      En je ziet het, als die oude rakkers over iets beginnen is het inderdaad dikwijls l#llen .......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                        Kunnen we terug over winterbanden l#llen ??
                                        Oké.

M'n winterbanden liggen er nu 10 dagen op, ik denk eraan ze volgende week er terug af te smijten.

Comment

Oké.

M'n winterbanden liggen er nu 10 dagen op, ik denk eraan ze volgende week er terug af te smijten.
                                          Ik zeker niet !!
                                          Ik heb nog geen zin om te staan slieren en abs constant in gang doen schieten omdat mijn banden niet genoeg grip zou hebben

Ik zal vermoedelijk zoals altijd wachten tot half maart.
                                          En dan mijn nieuwe zomerbanden op mijn nieuwe zomer velgen
                                          2014 Porsche Boxster 981
                                          2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Working...
                                          X