Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik moet Jokke gelijk geven, ik rijd ook PA3 en PS3 en zelfs met droge koude heb ik veel meer grip met de PA3. Nuja eens boven de 7-8°C krijg je idd een zweverig gevoel, dat is ook de reden dat ik zo lang gewacht heb om m'n winterbanden te plaatsen! Maar als het blijft regenen kunnen ze daar tegen en blijf ik veel grip hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.
Dat is volgens mij het probleem voor mensen die maar 10K per jaar rijden als men winterbanden gaat verplichten... Een band is maar goed voor 5-6 jaar; als je dan niet als een zot rijd en elke 30k nieuwe banden nodig hebt moet je bijna al aan de allseasons gaan. En die blinken in niks uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVerkopen op een tweedehandssite
Dat is volgens mij het probleem voor mensen die maar 10K per jaar rijden als men winterbanden gaat verplichten... Een band is maar goed voor 5-6 jaar; als je dan niet als een zot rijd en elke 30k nieuwe banden nodig hebt moet je bijna al aan de allseasons gaan. En die blinken in niks uit.
Normaal gaan de zomerbanden er morgen terug op, als 'k goesting heb. Het weerbericht geeft de komende twee weken geen zware wintertoestanden meer, en vanaf maart is de kans op sneeuw nog heel klein, dus... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenen vanaf maart is de kans op sneeuw nog heel klein, dus... .
Doorgaans gaan mijn zomerbanden er einde maart, begin april er terug op. November-maart, dat is toch makkelijk 5 maanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVerkopen op een tweedehandssite
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTiens, ik herinner me nog enkele jaren geleden dat het prijs was met sneeuw
Een hydraulisch krikje en een boulonneuse, en da's geflikt op een paar minuten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.
goh, half Duitsland bolt op (hun eigen) Conti's rond. Dus denk niet dat die echt minderwaardig gaan zijn tov de Franse alpins.
gevoelsmatig vond 'k persoonlijk de dunlop 3D's een pak stabieler en voorspelbaarder op besneeuwde banen, terwijl de mich A3's daar voor mij duidelijk minder in scoren.
In regenweer is Michelin dan weer veel baanvaster.
grts uit een stilaan ingesneeuwd Böhmerwald
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ik heb geen zin in dat constant zweverig bochtengevoel van die banden en de zwaar aanvoelende achterkant. Sneeuw en ijzel weg, is winterbanden weg. Zomerbandjes rijden pakken beter, zelfs nu al bij +2!
ABSOLUUT NIET !!
Of te wel heb je brol winterbanden of heb je per toeval niet lagere profiel banden in de zomer?
Want de grip is veel hoger vanaf temperaturen onder de 6°, zeker niet alleen maar bij sneeuw en ijzel. Ze zijn gewoon ontworpen om beter te werken dan zomer banden eens dat de temperaturen dalen.
Dan worden mijn zomerbanden (Michelin Pilot PS2 in 19') veel te hard, de wagen voelt zweverig en mijn ABS schiet konstant aan (ja mijn banden staan op de juiste druk)
Bewijs dat de grip verminderd en dat de Pirelli Winter Sottozero gewoon beter presteren.
Maar natuurlijk rijd ik met dezelfde banden maat zomer en winter... en jij??
Want als dat het geval is mag je NIET vergelijken, want het verschil ligt meer in je banden maat dan in de banden zelf..Last edited by blue8300; 14/02/2012, 18:30.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenWinterbanden hebben een gemiddeld levensduur van 4 jaar... niets met kilometers te maken maar met samenstelling en verouderen van de bestanddelen.
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenABSOLUUT NIET !!
Of te wel heb je brol winterbanden of heb je per toeval niet lagere profiel banden in de zomer?
Want de grip is veel hoger vanaf temperaturen onder de 6°, zeker niet alleen maar bij sneeuw en ijzel. Ze zijn gewoon ontworpen om beter te werken dan zomer banden eens dat de temperaturen dalen.
Dan worden mijn zomerbanden (Michelin Pilot PS2 in 19') veel te hard, de wagen voelt zweverig en mijn ABS schiet konstant aan (ja mijn banden staan op de juiste druk)
Bewijs dat de grip verminderd en dat de Pirelli Winter Sottozero gewoon beter presteren.
Maar natuurlijk rijd ik met dezelfde banden maat zomer en winter... en jij??
Want als dat het geval is mag je NIET vergelijken, want het verschil ligt meer in je banden maat dan in de banden zelf..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenBespaar u de moeite om nog op Jakkel te reageren. Beetje onnozel overdrijven, meer komt daar nie uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichtengoh, half Duitsland bolt op (hun eigen) Conti's rond. Dus denk niet dat die echt minderwaardig gaan zijn tov de Franse alpins.
gevoelsmatig vond 'k persoonlijk de dunlop 3D's een pak stabieler en voorspelbaarder op besneeuwde banen, terwijl de mich A3's daar voor mij duidelijk minder in scoren.
In regenweer is Michelin dan weer veel baanvaster.
grts uit een stilaan ingesneeuwd Böhmerwald
Ik dacht ook altijd dat die Conti's best meer dan oké waren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ik heb geen zin in dat constant zweverig bochtengevoel van die banden en de zwaar aanvoelende achterkant. Sneeuw en ijzel weg, is winterbanden weg. Zomerbandjes rijden pakken beter, zelfs nu al bij +2!
Comment
-
Jakkel, ik vind het wel opvallend dat je je voordoet als de expert, maar blijkbaar de expertise van anderen in twijfel trekt. Behalve als ze ook conti's rijden. Dan kan je natuurlijk niks van anderen hun mening leren als je hun mening niet in overweging neemt.
Nu toevallig heeft mijn vrouw een auto met M-ophanging en in de zomer 18" Bridgestone RE-050 runflats en in de winter 17" Michelin Alpin 4's. Verbazing alom: die 17" zijn zachter dan die 18". 't scheelt niet zoveel en die Alpin 4's zijn nog beter dan die Pilot Alpin 3 (waarlijk verbazend wat zo een RWD toch nog aankan op sneeuw en ijzel) maar er is een verschil in comfort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJakkel, ik vind het wel opvallend dat je je voordoet als de expert, maar blijkbaar de expertise van anderen in twijfel trekt. Behalve als ze ook conti's rijden. Dan kan je natuurlijk niks van anderen hun mening leren als je hun mening niet in overweging neemt.
Euhm...ik vrees dat het net omgekeerd is. Ik geef gewoon MIJN ervaring mee. Het zijn de anderen die dat in twijfel trekken en blijkbaar de waarheid in pacht hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNu toevallig heeft mijn vrouw een auto met M-ophanging en in de zomer 18" Bridgestone RE-050 runflats en in de winter 17" Michelin Alpin 4's. Verbazing alom: die 17" zijn zachter dan die 18". 't scheelt niet zoveel en die Alpin 4's zijn nog beter dan die Pilot Alpin 3 (waarlijk verbazend wat zo een RWD toch nog aankan op sneeuw en ijzel) maar er is een verschil in comfort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk BerichtenIk moet zeggen dat ik super tevreden ben over de minder bekende Vredestein Wintrac Xtreme ! maatje 255/35/19
Comment
Comment