Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat is toch niet wat ik ervaar op mijn Michelin Pilot Alpins. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat ze bij hevig remmen iets sneller slippen, maar op basis van GPS-metingen met een PerformanceBox blijkt wel dat die Alpins zelfs boven het nulpunt een kortere remafstand hebben. Het is dus niet altijd wat het lijkt...
Allez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.
Ik moet Jokke gelijk geven, ik rijd ook PA3 en PS3 en zelfs met droge koude heb ik veel meer grip met de PA3. Nuja eens boven de 7-8°C krijg je idd een zweverig gevoel, dat is ook de reden dat ik zo lang gewacht heb om m'n winterbanden te plaatsen! Maar als het blijft regenen kunnen ze daar tegen en blijf ik veel grip hebben
Allez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.
Verkopen op een tweedehandssite
Dat is volgens mij het probleem voor mensen die maar 10K per jaar rijden als men winterbanden gaat verplichten... Een band is maar goed voor 5-6 jaar; als je dan niet als een zot rijd en elke 30k nieuwe banden nodig hebt moet je bijna al aan de allseasons gaan. En die blinken in niks uit.
Dat is volgens mij het probleem voor mensen die maar 10K per jaar rijden als men winterbanden gaat verplichten... Een band is maar goed voor 5-6 jaar; als je dan niet als een zot rijd en elke 30k nieuwe banden nodig hebt moet je bijna al aan de allseasons gaan. En die blinken in niks uit.
Ik rij gemiddeld 16.000 km's per jaar. Niks verkopen, ik heb nog zomerbanden ook om erop te smijten hé. Die winterbanden dienen voor in de winter en winter da's sneeuw en ijzel.
Normaal gaan de zomerbanden er morgen terug op, als 'k goesting heb. Het weerbericht geeft de komende twee weken geen zware wintertoestanden meer, en vanaf maart is de kans op sneeuw nog heel klein, dus... .
Dat is volgens mij het probleem voor mensen die maar 10K per jaar rijden als men winterbanden gaat verplichten... Een band is maar goed voor 5-6 jaar; als je dan niet als een zot rijd en elke 30k nieuwe banden nodig hebt moet je bijna al aan de allseasons gaan. En die blinken in niks uit.
Ik heb all-seasons liggen op mijne Clio en moet zeggen dat de grip toch wel veel beter is als mijn gewone 'zomerbanden' die ik ervoor jaar in jaar uit gebruikte...
Allez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.
goh, half Duitsland bolt op (hun eigen) Conti's rond. Dus denk niet dat die echt minderwaardig gaan zijn tov de Franse alpins.
gevoelsmatig vond 'k persoonlijk de dunlop 3D's een pak stabieler en voorspelbaarder op besneeuwde banen, terwijl de mich A3's daar voor mij duidelijk minder in scoren.
In regenweer is Michelin dan weer veel baanvaster.
Allez vooruit, dan moet ik de volgende keer Pilot Alpins kopen hé. Het probleem gaat wel zijn dat ik 10 jaar met deze Conti's ga toekomen. Ze liggen er amper een maand per jaar op.
Winterbanden hebben een gemiddeld levensduur van 4 jaar... niets met kilometers te maken maar met samenstelling en verouderen van de bestanddelen.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
En ik heb geen zin in dat constant zweverig bochtengevoel van die banden en de zwaar aanvoelende achterkant. Sneeuw en ijzel weg, is winterbanden weg. Zomerbandjes rijden pakken beter, zelfs nu al bij +2!
ABSOLUUT NIET !!
Of te wel heb je brol winterbanden of heb je per toeval niet lagere profiel banden in de zomer?
Want de grip is veel hoger vanaf temperaturen onder de 6°, zeker niet alleen maar bij sneeuw en ijzel. Ze zijn gewoon ontworpen om beter te werken dan zomer banden eens dat de temperaturen dalen.
Dan worden mijn zomerbanden (Michelin Pilot PS2 in 19') veel te hard, de wagen voelt zweverig en mijn ABS schiet konstant aan (ja mijn banden staan op de juiste druk)
Bewijs dat de grip verminderd en dat de Pirelli Winter Sottozero gewoon beter presteren.
Maar natuurlijk rijd ik met dezelfde banden maat zomer en winter... en jij??
Want als dat het geval is mag je NIET vergelijken, want het verschil ligt meer in je banden maat dan in de banden zelf..
Winterbanden hebben een gemiddeld levensduur van 4 jaar... niets met kilometers te maken maar met samenstelling en verouderen van de bestanddelen.
Zeg ik dat dan? Trouwens die 4 jaar, da's verkoopspraat. Oké, rubber gaat net iets harder zijn na enkele jaren, maar niks om u zorgen over te maken hoor. Dat jij al die dingen gelooft da's uw zaak. Ik niet.
ABSOLUUT NIET !!
Of te wel heb je brol winterbanden of heb je per toeval niet lagere profiel banden in de zomer?
Want de grip is veel hoger vanaf temperaturen onder de 6°, zeker niet alleen maar bij sneeuw en ijzel. Ze zijn gewoon ontworpen om beter te werken dan zomer banden eens dat de temperaturen dalen.
Dan worden mijn zomerbanden (Michelin Pilot PS2 in 19') veel te hard, de wagen voelt zweverig en mijn ABS schiet konstant aan (ja mijn banden staan op de juiste druk)
Bewijs dat de grip verminderd en dat de Pirelli Winter Sottozero gewoon beter presteren.
Maar natuurlijk rijd ik met dezelfde banden maat zomer en winter... en jij??
Want als dat het geval is mag je NIET vergelijken, want het verschil ligt meer in je banden maat dan in de banden zelf..
18" zomer, 17" winter. Allebei runflat, die 12 mm'kes hoogteverschil gaat geen wereld van verschil maken. Geen brol winterbanden, doe eens moeite om een paar posts terug te lezen, dan weet je welke eronder liggen. Van de de resterende praat die je daar verkoopt merk ik het tegendele. Punt.
goh, half Duitsland bolt op (hun eigen) Conti's rond. Dus denk niet dat die echt minderwaardig gaan zijn tov de Franse alpins.
gevoelsmatig vond 'k persoonlijk de dunlop 3D's een pak stabieler en voorspelbaarder op besneeuwde banen, terwijl de mich A3's daar voor mij duidelijk minder in scoren.
In regenweer is Michelin dan weer veel baanvaster.
grts uit een stilaan ingesneeuwd Böhmerwald
Eindelijk nog eens ene met zinnige praat.
Ik dacht ook altijd dat die Conti's best meer dan oké waren.
En ik heb geen zin in dat constant zweverig bochtengevoel van die banden en de zwaar aanvoelende achterkant. Sneeuw en ijzel weg, is winterbanden weg. Zomerbandjes rijden pakken beter, zelfs nu al bij +2!
Man man man ik veronderstel dat dit humor is? Dan begin ik u te appreciëren !
Jakkel, ik vind het wel opvallend dat je je voordoet als de expert, maar blijkbaar de expertise van anderen in twijfel trekt. Behalve als ze ook conti's rijden. Dan kan je natuurlijk niks van anderen hun mening leren als je hun mening niet in overweging neemt.
Nu toevallig heeft mijn vrouw een auto met M-ophanging en in de zomer 18" Bridgestone RE-050 runflats en in de winter 17" Michelin Alpin 4's. Verbazing alom: die 17" zijn zachter dan die 18". 't scheelt niet zoveel en die Alpin 4's zijn nog beter dan die Pilot Alpin 3 (waarlijk verbazend wat zo een RWD toch nog aankan op sneeuw en ijzel) maar er is een verschil in comfort.
Jakkel, ik vind het wel opvallend dat je je voordoet als de expert, maar blijkbaar de expertise van anderen in twijfel trekt. Behalve als ze ook conti's rijden. Dan kan je natuurlijk niks van anderen hun mening leren als je hun mening niet in overweging neemt.
Ik ken er geen bal van man!
Euhm...ik vrees dat het net omgekeerd is. Ik geef gewoon MIJN ervaring mee. Het zijn de anderen die dat in twijfel trekken en blijkbaar de waarheid in pacht hebben.
Nu toevallig heeft mijn vrouw een auto met M-ophanging en in de zomer 18" Bridgestone RE-050 runflats en in de winter 17" Michelin Alpin 4's. Verbazing alom: die 17" zijn zachter dan die 18". 't scheelt niet zoveel en die Alpin 4's zijn nog beter dan die Pilot Alpin 3 (waarlijk verbazend wat zo een RWD toch nog aankan op sneeuw en ijzel) maar er is een verschil in comfort.
De ene runflat is ook harder dan de andere, ook al hebben ze alle twee dezelfde maat. Winterband kan zeker zachter zijn, het rubber is al zachter op zich, dat zal ook wel schelen, denk ik hé!
Comment