Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik doe mijn wagen altijd 2x per jaar binnen voor onderhoud. Dan laat ik de winterbanden of zomerbanden. Periode rond Midden oktober en midden maart doe ik mijn wagen altijd binnen.
Winterbanden vind ik persoonlijk een redelijk zotte uitgave, voor hier aan de kust toch met zo'n microklimaat :
1. De aankoopprijs
2. Stockagekosten voor je zomerbanden als je zelf geen plaats hebt om ze te stockeren.
3. Uurloon betalen aan iemand om ze te laten wisselen (kan het zelf niet omwille van handicap).
Als het glad is buiten kom ik toch niet buiten om het risco op een of ander ongeval te vermijden. Dus waarom die kosten doen ??
Winterbanden vind ik persoonlijk een redelijk zotte uitgave, voor hier aan de kust toch met zo'n microklimaat :
1. De aankoopprijs
2. Stockagekosten voor je zomerbanden als je zelf geen plaats hebt om ze te stockeren.
3. Uurloon betalen aan iemand om ze te laten wisselen (kan het zelf niet omwille van handicap).
Als het glad is buiten kom ik toch niet buiten om het risco op een of ander ongeval te vermijden. Dus waarom die kosten doen ??
Punt 1 vervalt, want je zomerbanden slijten dan niet
Als je de luxe hebt van niet buiten hoeven te komen als het glad is kan ik me iets bij jouw standpunt voorstellen
Vandaag op zolder in nogal zware omstandigheden met een rwd aan de bak gemoeten op zomerbanden ging vlot maar toch nog eens bevestiging dat het in de huidige omstandigheden niet de veiligste band is. Het gripverlies is heel plots paar keer af zweetmomentjes gehad .
Ik denk wel dat de zomerband sneller was maar daar ben je op de openbare weg de ballen mee
Vanmorgen ook blij geweest met de winterbandjes!
Het deed vorige week wel ff pijn om na een klapband twee nieuwe winterbanden op de achteras te leggen, maar bon, 't was voor het goeie doel
Wel eventjes getwijfeld om toch maar de zomerwielen boven te halen, maar dan weer van het idee afgestapt wegens te onvoorspelbare temperaturen.
Echt het slechtste moment van het jaar om naar vervangrubber te zoeken in maat 255
toch ook blij hier dat ik ze dit weekend niet gewisseld heb tegen de zomersloefen zoals ik eerst van plan
Vanmorgen lag het spierwit en serieus glad in de kempen
Deze ochtend rond een uur of 10 naar Antwerpen gereden. Heel vlot de op- en afritten en de aansluiting naar de E19 verteerd. Wegdek half droog tot nat. Met die massa's zout op de baan merk ik geen zak meer van winterse toestanden. Ik ben heel blij dat m'n zomerbanden er al op liggen.
Comment