Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    Vriend van me in het bandenwereldje zei dat de toeloop voor winterbanden al op gang is gekomen.
    Is wel vroeg. Maar misschien is het wel de goedkoopste periode nu?
    Sommigen hebben zelfs hunne kerstboom al gezet en dragen al dikke winterfrakken, de leukste tijd van het jaar komt er weer aan, alleen jammer
    dat het hele land plat ligt bij 2cm sneeuw

Comment

• Ik ga binnenkort ook eens gaan bestellen denk ik, gelukkig zijn 205/55R16 stukken goedkoper dan 205/50R16 (van mijn vorige wagen, banden+velgen staan nog steeds te koop)

zal wsl Nokian WR A3 worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        Sommigen hebben zelfs hunne kerstboom al gezet en dragen al dikke winterfrakken, de leukste tijd van het jaar komt er weer aan, alleen jammer
        dat het hele land plat ligt bij 2cm sneeuw
        Niet lachen http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120828_176

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
          Te laat.

Comment

• Ja tegen de winter echt doorbreekt is er weer niets meer beschikbaar,winterbanden worden namelijk dan niet meer geproduceerd .
            Dus dan is het de stock opwerken.

Ik hou het gewoon bij mijn std bandjes,en als ik ze moet vernieuwen ga ik voor een goede alle seizoen band heb ik al op al mijn voorbije wagens gedaan.
            Ook op de nieuwe dus,maar kan wel begrijpen dat mensen dat doen hoor zker en vast
            Maar ikzelf kom met de auto amper buiten met sneeuw weer,en zeker niet als het effectief sneeuwt,tuurlijk als het moet ,moet het maar anders.
            En met ijsplekken oid,gewoon extra opassen,en rijstijl aanpassen.

Comment

• Ik ga de Lexus winterbanden verkopen, zou een mini cooper s winterbanden nodig hebben?
              Bij de Lex was t noodzaak of hij reed geen cm
              Als er iemand interesse moest hebben? Past op toyota, lexus, honda geloof ik, 2000km gereden , de add volgt nog in te koop topic
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Iemand raad waar ik best naar uit kan kijken als winterband/wintervelg tov de 19 inch M velg/band die nu op mijn BMW 5 ligt?

Mogelijkheden?

- 19 inch winterband op dezelfde velg zetten? Kostelijk en efficiënt zo'n brede winterband?
                - 18 inch wintervelg/band set van M-pack uitzoeken? Origineel van BMW zal wel weer 2500 kletsen zijn...
                - Replica winterset van degelijke kwaliteit? Iets van rond de 1300 euro .. is dat te riskeren?

Zal toch in de loop van de komende 1,5 maand geregeld moeten worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                  Iemand raad waar ik best naar uit kan kijken als winterband/wintervelg tov de 19 inch M velg/band die nu op mijn BMW 5 ligt?

Mogelijkheden?

- 19 inch winterband op dezelfde velg zetten? Kostelijk en efficiënt zo'n brede winterband?
                  - 18 inch wintervelg/band set van M-pack uitzoeken? Origineel van BMW zal wel weer 2500 kletsen zijn...
                  - Replica winterset van degelijke kwaliteit? Iets van rond de 1300 euro .. is dat te riskeren?

Zal toch in de loop van de komende 1,5 maand geregeld moeten worden...
                  Het hangt ervan af wat je zelf belangrijker vindt.
                  Goede replica's zouden normaal gesproken geen probleem mogen zijn. Zelf ben ik daar minder voor te vinden, maar nieuwkoop is natuurlijk duurkoop...
                  In de plaats van replica's kan je bv. ook een tweedehands velgensetje op de kop tikken, eventueel met banden.
                  Er zullen met de winter in aantocht wel meer en meer aanbiedingen opduiken.

Onder de mijne liggen OEM 18-inchers (breedset 225/255) met winterbanden, en daar ben ik heel tevreden over geweest vorige winter.
                  De wegligging blijft op die manier nagenoeg identiek aan de zomerperiode en als het dan eens sneeuwt, ben je nog goed bij de les.

19-inchers zou ik persoonlijk vermijden omdat banden dan wel erg duur worden, plus als je lek rijdt (hier spreek ik uit ervaring) loop je het risico je maat niet meer te vinden.
                  Dat risico loopt exponentieel op met de grootte van de band, maar ook met 18-inchers (zoals in mijn geval) ontsnap je daar niet aan.
                  Last edited by ; 12/09/2012, 13:17.

Comment

• zou ik het mogen overdoen, il koop geen OEM-materiaal meer voor de winter; ik kies eerder voor titaan-kleur velgen die niet gauw zullen vervuilen én in een handomdraai kunnen gekuist worden (geen hoekjes en kantjes, wel zo vlak mogelijk en weinig openingen, ideaal gewoon een schijf ;-) )
                    de besparing op niveau van de velgen zet ik dan op betere banden, het kleinste toegelaten formaat
                    voordeel van titaan-kleur is dat je toch het verschil niet goed ziet tussen en 17" et een 19"; je spaart dan ook op de banden
                    dit is de beste compromis comfort/prijs/kwaliteit/uitzicht (m.i. toch...)

Comment

• En wat met winterbanden plaatsen op 18 inch zomervelgen ?

Aan te raden of best toch uitzien naar een aparte (17") velgenset ?

Aanraders qua winterbanden zijn altijd welkom. Hoeft niet top notch zijn, gewoon degelijke banden die volstaan voor normaal/laag gebruik.
                      Last edited by ; 12/09/2012, 13:13.

Comment

• Heb voor OEM en 18" gekozen omdat ik de helft van het jaar met winterwielen rijd.
                        Ze zijn wél in titaankleur, maar geen volle schijf :]
                        Het is me zonde om 50% van de tijd met te kleine/stalen/lelijke wielen rond te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                          En wat met winterbanden plaatsen op 18 inch zomervelgen ?

Aan te raden of best toch uitzien naar een aparte (17") velgenset ?

Aanraders qua winterbanden zijn altijd welkom. Hoeft niet top notch zijn, gewoon degelijke banden die volstaan voor normaal/laag gebruik.
                          Zowel velgen als banden krijgen te lijden van het monteren en demonteren van banden, maar volgens mij ook weer niet zó erg veel.

Een aparte set is wel handig omdat je dan je wielen niet opnieuw hoeft uit te balanceren etc. + het gemaksvoordeel natuurlijk.

Aanrader (algemeen) zijn Goodyear UltrGrip. De beste die ik ooit gereden heb (was "7+" als ik me niet vergis).
                          De Dunlop Winter Sport 3D zijn ook heel goed (4D naar verluidt nog een stuk beter).

Comment

• ik zou gewoon een 2de setje erbij halen en daar winterbanden op houden. zomaar 2x per jaar banden wisselen is ook absurd. of je zou rond die tijd door een setje banden moeten doorzitten. die wielen kan je dan gelijk wanneer er zelf onder schroeven.

als het begint te sneeuwen, heeft iedereen natuurlijk op dezelfde moment zijn banden nodig en krijg je amper nog een afspraak voor montage in de bandencentrale. kom ook nog bij dat je elke keer opnieuw moet balanceren en je zomervelgen achteruit gaan in de winter. donkere kleur velgen is altijd handig voor de winter. hoef je zoveel niet te kuisen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                              (...)Een aparte set is wel handig omdat je dan je wielen niet opnieuw hoeft uit te balanceren etc. + het gemaksvoordeel natuurlijk.
                              Mijn bandenboer spreekt dat tegen. Elke keer ik voor de wissel komt balanceert hij ook opnieuw uit. Zijn redenering is dat na 6 maanden rijden + 6 maanden stilliggen een herbalancering nodig is. Op het meettoestel zie je ook effectief dat er een onbalans aanwezig is. Mijn enige bedenking is of die onbalans niet vooral veroorzaakt wordt door het stilliggen en dat die onbalans er niet vanzelf terug uit geraakt door een aantal dagen mee rond te rijden...

Comment

• ok.. thanks voor het advies... ik ga voor 18 inch replica's in zo'n titaangrijze tint, zal het beste compromis zijn en ik vind dat ook wel gemakkelijk naar onderhoud toe (ziet er dan niet meteen zo vies uit)

eSe ... heb je een foto van jouw wagen met die wintervelgen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                  ok.. thanks voor het advies... ik ga voor 18 inch replica's in zo'n titaangrijze tint, zal het beste compromis zijn en ik vind dat ook wel gemakkelijk naar onderhoud toe (ziet er dan niet meteen zo vies uit)

eSe ... heb je een foto van jouw wagen met die wintervelgen ?

&

Hehe, ik merk net dat alle foto's in m'n topic verdwenen zijn. Iets te hard m'n photobucket opgeruimd in't weekend ;]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Mijn bandenboer spreekt dat tegen. Elke keer ik voor de wissel komt balanceert hij ook opnieuw uit. Zijn redenering is dat na 6 maanden rijden + 6 maanden stilliggen een herbalancering nodig is. Op het meettoestel zie je ook effectief dat er een onbalans aanwezig is. Mijn enige bedenking is of die onbalans niet vooral veroorzaakt wordt door het stilliggen en dat die onbalans er niet vanzelf terug uit geraakt door een aantal dagen mee rond te rijden...
                                    Dat wist ik ook niet, eerlijk gezegd. Misschien is het een commerciële geste
                                    Nee, serieus, ben wel benieuwd eigenlijk, ook al monteer ik m'n wielen niet zelf.

Comment

• Ah ja, die onderste lucht weegt meer dan die aan de bovenkant hee:banghead:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Das dikke commerciële zever volgens mij. Het soort verhaaltjes dat ze vertellen om je zoveel mogelijk te laten terugkomen. Wanneer ik geen trillingen voel tijdens het rijden dan weet ik dat de wielen goed in balans zijn. Het kan wel zijn dat zo'n balanceermachine onbalans meet maar dat is totaal niet relevant.

Mijn winterset ligt klaar. Ik moet wel nog de banden op de velgen laten monteren maar dat zal binnenkort gebeuren. Ze gaan er dan pas op wanneer het echt gaat winteren zoals ik ieder jaar doe.

Comment

• das idd zever. Ik heb mijn winterset altijd in de garage liggen en moet nooit opnieuw balanceren.

Comment

Working...
                                          X