Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
    ...
    Een aparte set is wel handig omdat je dan je wielen niet opnieuw hoeft uit te balanceren etc. + het gemaksvoordeel natuurlijk.
    ...
    Wel zijn er nu zoveel die deze formule toepassen dat de dealers/bandenboeren er muziek in gehoord hebben :vroeger was gratis bewaring een middel om de mensen over de streep te halen, nu mag je al vanaf het tweede jaar meestal betalen voor wissel&bewaring, bij mij is dat al 125 euros per jaar
    Mijn velgen worden dan wel terug als nieuw gekuist, maar ik vind het vlakaf overdreven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Wel zijn er nu zoveel die deze formule toepassen dat de dealers/bandenboeren er muziek in gehoord hebben :vroeger was gratis bewaring een middel om de mensen over de streep te halen, nu mag je al vanaf het tweede jaar meestal betalen voor wissel&bewaring, bij mij is dat al 125 euros per jaar
      Mijn velgen worden dan wel terug als nieuw gekuist, maar ik vind het vlakaf overdreven
      Ik betaal +/- hetzelfde bedrag, maar ik heb de gratis-tijden nooit meegemaakt.
      Vroeger bewaarde ik m'n winterbanden zelf, maar nu vind ik het toch een groot voordeel om dat uit te besteden.
      Dat er een som tegenover moet staan, neem ik er daarom zonder morren bij.
      Lijkt het me daarom niet overdreven duur? Bij BMW weet ik niet wat ze vragen.
      Ik laat ze bij een onafhankelijke bandenboer bewaren en wisselen.
      Als er iets fout loopt (lekke band bv.), kan ik bij die laatste ook makkelijker (lees 'sneller') terecht dan bij de garage zelf.

Comment

Ik betaal +/- hetzelfde bedrag, maar ik heb de gratis-tijden nooit meegemaakt.
        Vroeger bewaarde ik m'n winterbanden zelf, maar nu vind ik het toch een groot voordeel om dat uit te besteden.
        Dat er een som tegenover moet staan, neem ik er daarom zonder morren bij.
        Lijkt het me daarom niet overdreven duur? Bij BMW weet ik niet wat ze vragen.
        Ik laat ze bij een onafhankelijke bandenboer bewaren en wisselen.
        Als er iets fout loopt (lekke band bv.), kan ik bij die laatste ook makkelijker (lees 'sneller') terecht dan bij de garage zelf.
        ik bewaar ze liever zelf
        Als je in november bij de bandenmarchanten terecht wil heb je een wachttijd van ene paar dagen minstens. En nu leg ik ze de avond voor de eerste vrieskou lekker zelf.
        Zelfde methode voor de auto´s op het werk

Comment

• Niet voldoende ruimte bij ons, anders graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten

Wij zetten hier thuis al jaren geen kerstboom meer trouwens. Allemaal zever, kitcherig gedoe en commercie.

Ga denk ik binnenkort eens naar de bandencentrale om m'n wintervelgen te laten versteken van velg.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Niet voldoende ruimte bij ons, anders graag.
              de reden waarom ik het laat doen is dat ik een jaartje ouder ben, en niet meer graag leur met zware velgen noch wens te sukkelen met weerbarstige moeren; één keer greep verliezen met een anti-diefstalmoer en je loopt een week met sparadrap op je hand ;-))
              tijdig de dealer vertellen wanneer je plant te komen, en klaar is kees... drie zittingen bij de kiné kosten eigenlijk evenveel !

Comment

• Ik heb vorig jaar rond deze periode banden gekozen en besteld, en de eerste week van oktober op de velgen laten leggen.
                De wissel van zomerbanden naar winterbanden heb ik thuis zelf gedaan, op 't moment (ik vond) dat het nodig was.

Da's het voordeel van thuis bewaren.

Comment

• Mijn winterbanden liggen ook hier thuis te wachten.........tot het echt koud is

Alvast een beschermlaagje gegeven ........

....aan beide kanten dan nog !

Comment

• Mijn zijn ook terug besteld.
                    Nokian WR D3.
                    Database error.
                    The database has encountered a problem.

Comment

• De mijne komen eronder tijdens de herfstvakantie. Zal wel weer niet nodig, maar soit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Mijn winterbanden liggen ook hier thuis te wachten.........tot het echt koud is

Alvast een beschermlaagje gegeven ........

....aan beide kanten dan nog !
                        welk product heb je hiervoor gebruikt?

Comment

• 24 oktober...want de dag erna vertrek ik naar Munchen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Wij zetten hier thuis al jaren geen kerstboom meer trouwens. Allemaal zever, kitcherig gedoe en commercie.
                            als het kerstboomverbranding is in het dorp, en de bomen staan op de stoep...kies ik er de beste uit, zet die in mijn veranda, en vlg paar kersten heb ik gratis boom
                            noem dat recyclage

gadver, binnekort weer de moeite doen van't wisselen

Comment

• Voor mijne leasing is het 3 november.
                              De polo als het nodig is, zou juist nog een krik nodig hebben.

Comment

• binnekort zal er in de aldi wel een makkelijke/goekope krik komen te staan

Comment

• Was al wat in online shops aan het kijken. Mss best wat wachten dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    als het kerstboomverbranding is in het dorp, en de bomen staan op de stoep...kies ik er de beste uit, zet die in mijn veranda, en vlg paar kersten heb ik gratis boom
                                    noem dat recyclage

Ollandse roots ? Lekker zuunig ?
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                      welk product heb je hiervoor gebruikt?
                                      Het produkt dat ik gebruik is van het merk Kenotek

Is niet op waterbasis , eerder iets met solventen en niet goed voor de rubber (volgens wax-it ) , maar ik ken iemand die dit al 3 jaar op zijn banden smeert en zelfs met een loep vind je geen barstjes

Een toppertje dus voor mij , en eens je het gebruikt hebt heb je minder nodig .......te koop in bussen van 5 liter à +- 42 € . Ik schat dat je voor een ander merk +- 16 € betaalt voor amper 0.5 liter..........dus het meerverbruik is zeker gerechtvaardigd .

Aanbrengen door in een potje te kappen en met een borstel in te smeren.
                                      Is een zeer lopend produkt en kan oa ook voor plastic dienen en trims .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Ollandse roots ? Lekker zuunig ?
                                        nee, ik leer bij van een zuinige buurman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
                                          Bedankt voor de snelle reacties !

Ik heb me ondertussen een momentsleutel aangeschaft.
                                          Maar hoe weet ik nu op welke waarde ik deze moet instellen ?

En hoe werkt deze juist ?
                                          (Heb hem op internet besteld, conrad) en veel uitleg zit er niet bij ...
                                          Volgens onze BMW garage en zo doe ik het al jaren :

Gewone wagens 120 Nm, X-modellen 150 Nm

Wat het balanceren betreft van wielsets, dit lijkt me toch overbodig.
                                          Je kan zo je wielen om de X maanden opnieuw laten balanceren want door slijtage zal er wel een kleine onbalans optreden...
                                          Last edited by Tourer E91; 21/09/2012, 21:23.

Comment

Working...
                                          X