Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ok, mijn vermoeden is bevestigd dan. Ik twijfelde een beetje verdergaand op commentaren van die banden op die verkoopsites zelf, al dacht ik wel dat daar maar enkel positieve comments zullen te vinden zijn.
    En aangezien ik er toch ook een vrij sportieve rijstijl op nahoudt zal ik zeker kiezen voor een merkband dan.
    Ik was trouwens al ergens nog iets tegen gekomen dat die goedkopere banden het zeer moeilijk krijgen bij koppel boven de 400 nM. Momenteel rij ik op Uniroyal winterbanden in 17", en die bevallen me erg goed. Maar ik heb een prachtige set Audi Speedline BBS'n in 19" gekocht met zomerbanden en zou daar dus graag winterbanden op monteren. Velgen zijn trouwens gelakt in daytonagrijs.

Bedankt aan iedereen voor de raadgevingen. (waarschuwingen)

Comment

• heb net via Autobandenmarkt.be 4 Vredestein Wintrac Xtreme 235/35 ZR19 91W Xl banden besteld. las ik toch overal zeer goede bevindingen van.

Comment

• Daar waar men vroeger huiverig tegen Nokian stond is de D3 van hen toch maar mooi in de top 5 gekropen.

Wel raar dat de vroeger winterband van hen de "WR G2" nu ineens een all weather band geworden is. Toch niet zo goed al eerst beweerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          Wel raar dat de vroeger winterband van hen de "WR G2" nu ineens een all weather band geworden is. Toch niet zo goed al eerst beweerd?
          in het hoge noorden wordt dit inderdaad als all weather band gezien, vanwege het 'slush optimized design', wat in milde winters bij ons toch meer voorkomt dan in bv. Finland

Comment

• Ik zelf heb deze denk ik http://www.nokiantyres.com/tyre?id=1...me=Nokian+W%2B
            de vorm van de groeven zijn hetzelfde. Zeer goede banden!

Zaterdag was het ook op het vtm nieuws. Mensen leggen winterbanden op. Leasewagen 70% en particulieren dacht ik 25%?
            Vanaf volgend weekend kouder +6°C overdag -2°C, -3°C "s nachts. We zijn ook al weer bijna november, misschien gaan ze er dan onder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              Daar waar men vroeger huiverig tegen Nokian stond is de D3 van hen toch maar mooi in de top 5 gekropen.

idd, vond het ook raar, had vorige winter en de winter daarvoor WR G2 op 1 as en Bridgestone Blizzak's op de andere as.
              Gezien de Blizzak's aan vervanging toe zijn heb ik nu de D3's besteld, de bandenboer zei dat hij de WR G2 in mijn maat niet meer kon vastkrijgen.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                idd, vond het ook raar, had vorige winter en de winter daarvoor WR G2 op 1 as en Bridgestone Blizzak's op de andere as.
                Gezien de Blizzak's aan vervanging toe zijn heb ik nu de D3's besteld, de bandenboer zei dat hij de WR G2 in mijn maat niet meer kon vastkrijgen.
                ik heb zelf geen ervaring met de nokians.
                Maar de mensen hier die vorig jaar al met die wr g2 rondreden waren allen toch tevreden

Comment

• Iemand ervaring met de Falken HS 449?
                  Prijs valt goed mee
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• net afspraak vastgelegd bij de bandenboer: hier gaan ze er 8 nov. onder.

Ik heb meteen ook maar voor de nieuwe een setje aan de kant laten leggen. Gezien de (kunstmatige) schaarste had ik de keus uit Uniroyal (niet OK voor de leasingmaatschappij) of Continental ContiWinterContact TS830.

Het worden dus Conti's...
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Iemand toevallig ergens een leuke promotie voor een rolkrik gezien? Gaat 2x per jaar gebruikt worden om te wisselen van/naar zomer/winterbanden.

thx!
                      2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                      2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                      2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                      1999 Volvo V70 classic 2.5d
                      1967 Volvo 123 GT

Comment

• Vandaag de auto op zijn wintersloefkes gezet,laat de winter maar komen

Comment

• 20 november gaan er 4 nieuwe winterbanden op (Snowtrac 3 van Vredestein) ipv de zomerbanden. Ik twijfel er toch wel sterk aan om ze er eventueel al de 12de op te leggen.

Comment

• Ik heb de mijne (Nokian WRD3) vanavond besteld bij Ackermans in Opglabbeek.

Overigens een erg vriendelijke en behulpzame man (en nog geen cent duurder dan online incl gratis advies)!

Frank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frankjacobs Bekijk Berichten
                              Ik heb de mijne (Nokian WRD3) vanavond besteld bij Ackermans in Opglabbee
                              Een collega van mij heeft zijn winterbanden (op stalen velg) er ook gekocht , moeilijk om een goedkopere te vinden denk ik .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                Iemand toevallig ergens een leuke promotie voor een rolkrik gezien? Gaat 2x per jaar gebruikt worden om te wisselen van/naar zomer/winterbanden.

thx!
                                Nu in de Lidl één voor 2ton te heffen voor de prijs van €25.
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                  Zal er eens van dichtbij gaan naar zien
                                  Bedankt!
                                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                  1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                    Zal er eens van dichtbij gaan naar zien
                                    Bedankt!
                                    Idd, ik zag ze gisteren ook liggen ion deLidl, moest direct aan uw vraag denken
                                    Ziet er deftig uit. TUV en GS dingen enzo. OVer het algemeen verkoopt Lidl nooit echt brol als het op dat soort dingen aankomt. Ook in de aanbieding: zo een staaf (boom) om uw winterbanden mee op te bergen.

Comment

• Niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        ik heb die ook. Na 2jaar om weg te gooien omdat ze half weggeroest is (vochtige garage) en pin breekt af.
                                        voor dat geld kan dat wel vind ik, k'ga er ook weer eentje halen

Comment

• 3 dagen geleden mn winterset er laten ondersteken ...

Ge hebt bijna geen keuze met een achterwielaandrijver he

Comment

Working...
                                          X