Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
je mag al perfect op winterbanden rijden hoor. die blijven gewoon zacht onder de 7° terwijl zomerbanden dan te koud hebben en grip verliezen.
boven de 10° mag je ook gewoon op winterbanden rijden, t enige nadeel is dat je winterbanden dan slijten (zachter rubber) terwijl je op zomerbanden verder kan.
mijn winterbanden liggen er nu al een week op en met die regen van de laatste dagen heb ik ze wel al kunnen gebruiken. ze houden meer grip dan mijn zomerbanden (dan heb ik liever meer versleten winterbanden dan een auto in de vangrail met zomerbanden)
deze namiddag de CONTINENTAL's TS790 geplaatst
zal de laatste winter zijn dat ze kunnen gebruikt worden denk ik
zijn er twee bij die haast tot aan slijtage indicatoren gekomen zijn
Heb vandaag m'n buur z'n wintersloffen eronder gezet , gaat komende week naar Luxemburg en je weet maar nooit hoe het weer daar wordt......beter voorkomen dan genezen !
Bandencentrale volgeboekt deze week, heb maar een afspraak kunnen krijgen volgende week zaterdag! 18" met zomerbanden gaan dan in winterslaap en de 16" winterbanden ontwaken van hun zomerslaap!
waarom koop je dan geen goedkoop setje alu voor de winterbanden?
deze verbrede staalvelgen van 7,5 en 8" breed zijn normaal de zomervelgen met 195/50R15banden (normaal waren dit de staalvelgen met de winterbanden op en lagen de zomerbanden op die ALU velgen in het grijs gespoten)
en dit zijn mijn smalle 6,5" Alu velgen met winterbanden op
ik heb de velgen en banden gewoon gewisseld. ALU's geschuurd en met mat zwarte lak gespoten.
vandaag onze polo ook in wintermodus gezet met de schoonpapa, de zafira moet Zaterdag om 8 uur in de bandencentrale zijn.
Na gisteren in de smeltende sneeuw gereden te hebben is dat geen moment te vroeg
van zodra het overdag niet meer boven de 7C komt OF er smeltende sneeuw begint te vallen 's morgens of 's avonds steek ik ze pas... is maar goei 20minuutjes werk
Comment