Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
    Vroeger had ik van den baas ne stationwagen (model bouwjaar 2001, dat model voor de e90), en dat waren dan 16 inchers (205/55/16 als ik me niet vergis), en dan viel dat mee in de winter.

Maar nu zit ik vanacher met 245/35/18 runflats, dat is juist beton. Daarenboven zit ik nu met 400NM koppel ... dan kunt ge ne goeie winterband wel gebruiken zenne
    Voila. Ik iets minder koppel maar toch ook voldoende .
    Zeker qua vertrekken is't toch fantastisch, nooit problemen op een helling oid.

Comment

• ik zit met een X5 , 3.0 D, zonder winterbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        Voila. Ik iets minder koppel maar toch ook voldoende .
        Zeker qua vertrekken is't toch fantastisch, nooit problemen op een helling oid.
        Ik vind dat zalig rijden met die winterbanden: keiveel grip, dat is natuurlijk een pak veiliger... Ik moet het zelfs niet voor de sneeuw doen: die runflats zijn op nat wegdek onder de 7°c waardeloos... Die winterbanden geven precies nog meer grip in de winter als die runflats in de zomer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
          ik zit met een X5 , 3.0 D, zonder winterbanden
          18 duims? Dan kan ik dat nog verstaan.
          Met 21-duimes zou ik toch overschakelen

Hoe hoger de band, hoe soepeler het rubber blijft en hoe minder miserie in de winter.
          Op den S-max steken Michelin 235/45/18, die blijven er ook onder in de winter: geven evenveel grip als in de zomer, heb ik zo de indruk...

Comment

ik zit met een X5 , 3.0 D, zonder winterbanden
            of ge nu een x hebt of niet. Remmen blijft korter met winterbanden hoor.

Comment

• Gisteren op en neer naar Frankfurt. Heb de eerste sneeuw onderweg al gehad. Gelukkig bleef hij nog niet liggen want de A8 staat nog op zomersloefen. Maar volgens de duitse wet was ik wel in overtreding op die moment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                Gisteren op en neer naar Frankfurt. Heb de eerste sneeuw onderweg al gehad. Gelukkig bleef hij nog niet liggen want de A8 staat nog op zomersloefen. Maar volgens de duitse wet was ik wel in overtreding op die moment.
                Ik zit regelmatig bij ne klant in Aken... is maar 15 minuten in Duitsland maar als ze er zouden staan...

'op en neer Frankfurt ' .... 7 u in de wagen dus

Comment

ik rij al enkele jaren met een BMW, ook nooit winterbanden gestoken, op geen enkele wagen van mij, en ik rij toch al 27 jaar rond, zonder ongevallen of schuifpartijen.
                  Ah dat zijn ze dan ja.... die met sneeuw ter plaatse blijven staan, geen meter vooruit komen en da achterwielen blijven maar door draaien. Als je een BMW kan kopen, kan je ook winterbanden aanschaffen...

En nu krijg ik weer reacties van neeeeee bij mij is dat niet je moet goed kunnen autorijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
                    Ah dat zijn ze dan ja.... die met sneeuw ter plaatse blijven staan, geen meter vooruit komen en da achterwielen blijven maar door draaien. Als je een BMW kan kopen, kan je ook winterbanden aanschaffen...

En nu krijg ik weer reacties van neeeeee bij mij is dat niet je moet goed kunnen autorijden...
                    Als je niet van je plek geraakt doe je weinig mensen kwaad, het is maar als je niet op tijd kan stoppen dat het gevaarlijk wordt
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten

nog geen problemen gehad, en met deze zeker niet, 4x4. waarom zou ik winterbanden moeten kopen? of ik nu met een bmw rij of niet, winterbanden kosten evenveel zenne. Ik zie er het nut van in, als er genoeg profiel in uw banden zit, en ge rijdt zoals het hoort heb je veel minder problemen.
                      Ik kan winterbanden aanschaffen, maar ik doe het niet, of ben je stiekem jaloers dat gij geen bmw kan/wil/mag kopen? Een bmw kost niet meer dan een andere auto .

Comment

• Vandaag eens gebeld voor een afspraak, bijna de volledige maand november is al volgeboekt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Zoiets valt toch op ? Een winterband heeft toch een heel ander profiel dan een zomerband.
                          Deze keer dus totaal niet op gelet. Ik rij dan ook zeer zelden bij daglicht
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik heb vandaag mijn winterbanden op de velgen laten leggen. Volgens de bandenboer heb je onder mensen die met winterbanden rijden verschillende soorten: mensen die zich ver op voorhand voorbereiden en een set hebben die ze zelf opsteken als het nodig is (zeldzame soort), mensen die wachten tot het koud is (eind oktober, begin Nov) en dan gaan wisselen (de meerderheid) en dan zijn er de mensen die wachten tot het echt winter is (sneeuw en ijzel)...

Comment

Ik zie er het nut van in, als er genoeg profiel in uw banden zit, en ge rijdt zoals het hoort heb je veel minder problemen.
                              Ik kan winterbanden aanschaffen, maar ik doe het niet, of ben je stiekem jaloers dat gij geen bmw kan/wil/mag kopen? Een bmw kost niet meer dan een andere auto .
                              Een winterband blijft soepel bij koude temperaturen. Dan maakt profiel ni veel uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                Ik zit regelmatig bij ne klant in Aken... is maar 15 minuten in Duitsland maar als ze er zouden staan...

'op en neer Frankfurt ' .... 7 u in de wagen dus
                                Ja gisteren wel. anders iets sneller. Gebeurt soms meerdere keren op een week. Maar meestal richting Dusseldorf

Comment

• Winterband heeft ook meer grip als het warm is trouwens.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• 215/50 R17 95V

Zijn deze banden toegelaten op mijn wagen?

Op het CoC vind ik enkel het volgende terug:

205/60 R16 92H
                                    215/60 R16 95H
                                    215/50 R17 91V
                                    225/45 R18 91V

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                      Winterband heeft ook meer grip als het warm is trouwens.
                                      wordt nochthans nergens over gerept, zowel niet in de reclame, publi-reportages noch testen van autoboekskes

Comment

• nochtans nu duidelijke testgegevens in de laatste autogids
                                        getest op ijs, regen en sneeuw
                                        dan nog remtesten gedaan op verschillende temperaturen. Het viel me op dat het verschil tussen winter- en zomerband nu niet 'dat' was bij hogere temperaturen. Omgekeerd daarentegen viel het duidelijk in voordeel uit van de winterband.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Winterbanden (pirelli sottozero): check!

Comment

Working...
                                          X