Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Alles ging goed tot het laatste wiel: die is langs geen kanten van de naaf te krijgen !
    Iemand een tip om die alsnog daaraf te krijgen?
    Iig een ander wiel onder je chassis leggen mocht er iets onverwachts gebeuren...

@kloppen tegen band : maak daar maar gerust "stampen" van hoor , een wiel kan wel wat verdragen namelijk.

Ga op de grond zitten en stamp met beide voeten tegelijk op 10 en 2 uur , doe dit een paar keer zo en ook op 4 en 8 uur .

Indien geen succes : bouten terug vast en 1/2 tot 0.75 slag los en een paar keer over en weer rijden (vooruit en achterut gedurende enkele meter(bvb 2.5 meter) en als het vooraan is kan je nog wat aan je stuur draaien ....

Voor je dit alles doet kan je eerst alle bouten eruit draaien en iets in de gaten spuiten (bvb wd40 , kruipolie oid) , dan kan dit produkt reeds wat "inwerken" . Dan pas (veilig) aan de slag....

Succes ! (en laat ff weten hoe je dat wiel los gekregen hebt )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      inderdaad.

ik smeer tegenwoordig kopervet tussen de naaf en de velg, niet op de bouten.
      Doe het ook al jaren zo , heel klein beetje vet juist tipje vet aan vinger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk Berichten
        Doe het ook al jaren zo , heel klein beetje vet juist tipje vet aan vinger
        Inderdaad, met de Vivaro was het elke keer van dat.
        Een beetje vet opdoen en ze gaan er zo af.
        Voor het losmaken heb je alle tips zowat gehad.
        De rubberen hamer heeft bij mij goed geholpen.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag gelegd.

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

• Vorig weekend 4 nieuwe Nokian WR A3 banden gelegd. Hopelijk goede banden keuze?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r1sthebest Bekijk Berichten
              Vorig weekend 4 nieuwe Nokian WR A3 banden gelegd. Hopelijk goede banden keuze?
              Zeker een goede keuze !

Lees er ff dit verhaal op na :

Comment

• Vandaag de winterbanden geplaatst. Juist op tijd voor de eerste winterprik en het eerste winterweekendje naar Duitsland volgende week.
                Juist een half uurtje mee bezig geweest, winterbanden uit de berging, zomervelgen in de berging en pollekes gewassen.

Ik plaats de met de auto meegeleverde krik 5cm meer naar achter dan de voorste voorziene plaats en kan twee wielen ineens vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  Zeker een goede keuze !

Lees er ff dit verhaal op na :
                  http://www.deklokbanden.com/nieuws.aspx?Id=24&tab=0
                  Ja, maar hier gaat het wel over de WR D3 i.p.v. de WR A3, maar het zal ook wel geen slechte zijn zeker?
                  Hier zie je de verschillen : http://www.deklokbanden.com/nieuws.aspx?Id=3&tab=1

Comment

• Vanavond ga ik de mijn ook op de auto leggen.
                    In het weekend naar kerstmarkt Monschau en daar gaat vrijwel zeker sneeuw liggen

Denk dat het dit weekend zeer druk zal zijn in de bandencentrales.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      In het weekend naar kerstmarkt Monschau en daar gaat vrijwel zeker sneeuw liggen
                      Enkele jaren geleden ben ik er ook eens naartoe geweest met een Tiguan op 19" zomerbanden toen het daar volop aan het sneeuwen was. Geen aanrader! Tenzij je je 'nickname' eer wil aandoen.
                      Last edited by ; 30/11/2012, 15:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r1sthebest Bekijk Berichten
                        Vorig weekend 4 nieuwe Nokian WR A3 banden gelegd. Hopelijk goede banden keuze?
                        absoluut
                        ik heb momenteel de Nokian WR D3, ze liggen er bij mij al bijna een maand op (te vroeg naar mijn zin, maar had weinig keuze)
                        en zelfs in het zachte weer van de afgelopen weken boden ze behoorlijk veel grip.. het was bijna alsof ik met zomerbanden nog reed

vorig jaar had ik echter nog op mijn vorige wagen Nokian WR G2 liggen, de voorloper van de WR A3, en die waren schitterend in de sneeuw..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Enkele jaren geleden ben ik er ook eens naartoe geweest met een Tiguan op 19" zomerbanden toen het daar volop aan het sneeuwen was. Geen aanrader! Tenzij je je 'nickname' eer wil aandoen.
                          nee dat wil ik liever niet
                          vorig jaar heb ik ook sneeuw gehad maar geen probleem met de goodyears ug7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                            vorig jaar had ik echter nog op mijn vorige wagen Nokian WR G2 liggen, de voorloper van de WR A3, en die waren schitterend in de sneeuw..
                            en die WR G2 wordt nu door nokian gecatalogeerd als een all season band. Dus de A3 moet zeker beter zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                              Vandaag de winterbanden geplaatst..........Juist een half uurtje mee bezig geweest, winterbanden uit de berging, zomervelgen in de berging en pollekes gewassen.
                              Mooi zo , dan had je dus nog een half uur over om de zomersloffen netjes te maken en PROPER op te bergen ?

Comment

• Vandaag ook eens de steelies op de C gemonteerd. Eerste keer dat ik winterbanden leg, dus ben benieuwd naar het verschil. Morgen de zomervelgen eens proper maken en opbergen.

Comment

• Jazeker, tijd genoeg.
                                  Maar goesting ni echt

De auto was een paar dagen voordien nog gewassen, dus vuil zagen ze wel niet.

Comment

• Heb zonet ook mijn winterbanden gestoken, in tegenstelling tot torque ben ik er aan begonnen na het tvnieuws van 13 uur, dus alles bijeen zo'n klein uurtje. Ik heb wel de wagen per wiel afzonderlijk opgekrikt, op de 4 verstevigde plaatsen daartoe voorzien, want ik kan niet geloven dat het aanbevelingswaardig is om de wagen tussen die punten op te krikken (of het moet zijn dat die 5 cm meer naar achteren nog in die versterkte zone zit). Als ze al een verstevigde zone plaatsen om één wiel op te krikken en dan op een andere plaats zomaar de helft van de wagen ineens gaan opkrikken ?? Het wassen van de zomervelgen zal iets voor volgende week zijn en daarna terug aan de velgenboom hangen, hopelijk rijpen ze goed tijdens de winter ??

Comment

• Ik plaats de krik juist naast de uitsparing.
                                      Op de juiste plaats zal ik ze ook nog wel samen kunnen vervangen denk ik, enkel wat hore krikken dan he.

De voorziene krikplaats is gewoon te herkennen aan de uitsparing in de richel die over de hele bodem loopt. De auto weegt ook maar 1070kg, 't is niet dat iktwee ton op krik hoor...

En nu maar hopen dat er nieuwe bandjes te plukken zijn in de lente he Will :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Heb zonet ook mijn winterbanden gestoken, in tegenstelling tot torque ben ik er aan begonnen na het tvnieuws van 13 uur, dus alles bijeen zo'n klein uurtje. Ik heb wel de wagen per wiel afzonderlijk opgekrikt, op de 4 verstevigde plaatsen daartoe voorzien, want ik kan niet geloven dat het aanbevelingswaardig is om de wagen tussen die punten op te krikken (of het moet zijn dat die 5 cm meer naar achteren nog in die versterkte zone zit). Als ze al een verstevigde zone plaatsen om één wiel op te krikken en dan op een andere plaats zomaar de helft van de wagen ineens gaan opkrikken ?? Het wassen van de zomervelgen zal iets voor volgende week zijn en daarna terug aan de velgenboom hangen, hopelijk rijpen ze goed tijdens de winter ??
                                        vanmiddag op de vectra ook gelegd. Als ik hem vooraan hoog genoeg krik komt de achterkant mee omhoog

KMI geeft waarschuwing voor morgenvoormiddag in de Ardennen. 5 tot 10 cm. Wordt leuk

Comment

• Ja, iedere wagen reageert anders op zijn krik. Als ik per wiel opkrik moet ik al bijna tot de max opkrikken om het wiel van de grond te krijgen, wegens de grote wieluitslag die mijn wagen heeft.
                                          En de oogst verleden jaar was gene vette, ik hoop dat ik er volgend jaar in de lente wat beter resultaat zal van krijgen. Maar ik moet zeggen dat verleden winter die boom nog wat "in den trok" stond, misschien zijn ze wat afgevroren ??

Comment

Working...
                                          X