Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Als het gewoon koud is maar droog, bieden zomerbanden mij evenveel grip.
    Is dat op basis van metingen, of op basis van gevoel?

Toen ik winterrubber kocht, vond ik dat bij +6ºC mijn winterbanden ook minder grip hadden dan mijn zomerbanden. Vervolgens van 100 naar 0 gaan noodremmen met een PerformanceBox aan boord. Consistent waren mijn winterbanden beter dan mijn zomerbanden in noodstops.

Meten is weten, en er is een heel groot verschil tussen voelen dat je banden grip verliezen, en effectief grip hebben.

Comment

• Vanmiddag een chi-chi madammeke in een witte Evoque op 19" (ik vermoed 2WD en op zomerbanden) zich hopeloos belachelijk zien maken op een 'helling'. Da's dan een Range Rover
      2.0 JTDm

Comment

• Ik vraag me af of het ongeval in Nijlen eergisteren (moeder en kind dood onder trein) kon voorkomen worden als die auto winterbanden had gehad ?
        Ik merk zelf een wereld van verschil met mijn winterbanden als ik nog maar op de oprit van mijn buurvrouw mag parkeren : volledige "grip" en niet 1 keer doorslippen van de wielen , ondanks het vele ijs in de goot en de stoep die vrij schuin ligt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
          Klopt, mijn fout.
          Moet het gisteren toch 2x te snel willen lezen hebben. (Jakkel zijn kennende ook, altijd maar willen zagen over de winterbanden)

Excuses!
          Ja, ik zal er altijd op zagen omdat ik er zelf ook mee rond bol waarschijnlijk.

Leer eerst eens lezen zonder vooroordelen en kom dan nog eens janken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Ik vraag me af of het ongeval in Nijlen eergisteren (moeder en kind dood onder trein) kon voorkomen worden als die auto winterbanden had gehad ?
            Ik merk zelf een wereld van verschil met mijn winterbanden als ik nog maar op de oprit van mijn buurvrouw mag parkeren : volledige "grip" en niet 1 keer doorslippen van de wielen , ondanks het vele ijs in de goot en de stoep die vrij schuin ligt..
            En of 'ie tractiecontrole had, en ABS, en geen B-merkbanden, was er misschien niet gestrooid,...? Misschien kunnen we vanaf morgen allemaal beter binnen blijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              En of 'ie tractiecontrole had, en ABS, en geen B-merkbanden, was er misschien niet gestrooid,...? Misschien kunnen we vanaf morgen allemaal beter binnen blijven?
              dit is nu de derde winter dat ik op de golf 4 seizoensbanden met een sneeuwvlokje heb van kleber. Zo goed als ze waren in de sneeuw bij nieuw zo slecht zijn ze nu met nog 6mm.

Heb net met de vectra gereden met de goodyear ultragrips op en amai wat stukken meer grip. Banden zijn even oud en evenveel mm.

Comment

• Non-believers van winterbanden zullen natuurlijk beweren dat ze even veel grip ervaren met hun zomerbanden in de winter. Feit is wel dat veel van die types nog nooit met winterbanden hebben gereden en dat ze spreken op basis van een gevoel... Onder de winterbanden is er al een gigantisch verschil qua grip naar gelang de omstandigheden en er zijn genoeg tests die bewijzen dat winterbanden beter zijn in winterse omstandigheden.

Comment

• Wat mij bang maakt is dat ik dagdagelijks deze non-believers op de baan kruis : zij overschatten gewoon hun wagen en blijkbaar ook zichzelf...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Wat mij bang maakt is dat ik dagdagelijks deze non-believers op de baan kruis : zij overschatten gewoon hun wagen en blijkbaar ook zichzelf...
                    Zo zijn er ook met winterbanden die rondrijden en denken dat ze nu superveilig zijn en niet meer moeten oppassen
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Zo zijn er ook met winterbanden die rondrijden en denken dat ze nu superveilig zijn en niet meer moeten oppassen
                      +1dat zijn nog de gevaarlijkste, heb er al vaak gehoord met de ingesteldheid,
                      van ik heb winterbanden nu kan er mij niets overkomen.
                      En laat nu net daar het gevaar zitten.

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Is dat op basis van metingen, of op basis van gevoel?

Toen ik winterrubber kocht, vond ik dat bij +6ºC mijn winterbanden ook minder grip hadden dan mijn zomerbanden. Vervolgens van 100 naar 0 gaan noodremmen met een PerformanceBox aan boord. Consistent waren mijn winterbanden beter dan mijn zomerbanden in noodstops.

Meten is weten, en er is een heel groot verschil tussen voelen dat je banden grip verliezen, en effectief grip hebben.
                        Is bij mij enkel op basis van gevoel.
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Had ook vroeger het gevoel dat winterbanden niet zoveel beter waren...

Een paar jaar geleden was het al eens in november beginnen sneeuwen. Moest toen nog een paar dagen met zomerbanden rijden door drukte bij de bandenleverancier waar de winterbanden opgeslagen waren.

Het verschil tussen het naar de bandencentrale rijden en nadien met winterbanden terugrijden, dat is onbeschrijflijk. Mijn mond viel op dat moment open.
                          Winterbanden zijn een pak veiliger voor uzelf en voor de andere weggebruikers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                            Het verschil tussen het naar de bandencentrale rijden en nadien met winterbanden terugrijden, dat is onbeschrijflijk. Winterbanden zijn een pak veiliger voor uzelf en voor de andere weggebruikers.
                            Daarom mijn vraag of het iets uitgemaakt had dat die mevrouw winterbanden had onder de wagen.....

Ze had dan tenminste nog (deels ? ) weggeraakt en kon het dan nog navertellen .

Praat na de vaak : indien het in ons land verplicht was geweest om in "winterse omstandigheden" winterbanden te monteren dan.......

On-topic : voor maandag geven ze schaatsweer....(regen die aanvriest oid )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                              Had ook vroeger het gevoel dat winterbanden niet zoveel beter waren...

Een paar jaar geleden was het al eens in november beginnen sneeuwen. Moest toen nog een paar dagen met zomerbanden rijden door drukte bij de bandenleverancier waar de winterbanden opgeslagen waren.

Het verschil tussen het naar de bandencentrale rijden en nadien met winterbanden terugrijden, dat is onbeschrijflijk. Mijn mond viel op dat moment open.
                              Winterbanden zijn een pak veiliger voor uzelf en voor de andere weggebruikers.
                              Ik denk dat het merendeel het nut van winterbanden in natte winterse omstandigheden (sneeuw, smeltende sneeuw, ijs in beperkte mate,…) zeker inziet. Als het we echter spreken over droge omstandigheden icm koude temperaturen vind ik het persoonlijk niet noodzakelijk om winterbanden te hebben om mij op een veilige manier in het verkeer te verplaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Wees gerust, hij is de debiel.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ja, ik zal er altijd op zagen omdat ik er zelf ook mee rond bol waarschijnlijk.

Leer eerst eens lezen zonder vooroordelen en kom dan nog eens janken.
                                Internetheld!

Comment

• Vandaag kunnen winterbanden wel eens van pas komen...

Comment

• Collega van me die profesioneel zou moeten werken/rijden, heeft geen winterbanden! Op geen enkele van zijn voertuigen, nou moe...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Collega van me die profesioneel zou moeten werken/rijden, heeft geen winterbanden! Op geen enkele van zijn voertuigen, nou moe...

Slim bezig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        Internetheld!
                                        Sterk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Non-believers van winterbanden zullen natuurlijk beweren dat ze even veel grip ervaren met hun zomerbanden in de winter. Feit is wel dat veel van die types nog nooit met winterbanden hebben gereden en dat ze spreken op basis van een gevoel... Onder de winterbanden is er al een gigantisch verschil qua grip naar gelang de omstandigheden en er zijn genoeg tests die bewijzen dat winterbanden beter zijn in winterse omstandigheden.
                                          Kan ik alleen maar beamen. Ik heb meer dan 30 jaar het hele jaar door alleen op zomerbanden gereden. Ik had niet het gevoel dat ik iets miste.
                                          3 jaar geleden (tijdens die hele strenge winter met pakken sneeuw en -20°C) moest ik naar Duitsland en ben dan maar, omdat het moest, in december vlug winterbanden gaan laten monteren.
                                          Al schuivend en glijdend (heuvelachtig Vlaams-rabant waar strooidiensten op sec wegen nog uitgevonden moeten worden) naar de bandenboer gereden. Om een uur later met winterbanden over dezelfde weg, en in dezelfde omstandigheden terug te rijden met een stuurgevoel (en zeker remgevoel) of ik over een droge asfalt reed.
                                          Sindsdien moeten ze mij niet meer overtuigen, wat welke studie ook moge beweren.

Comment

Working...
                                          X