Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelfs op winterbanden viel het deze morgen niet echt mee op de baan.

Comment

• pfffff Ik heb welgemeende compassie met de mensen die hun zomerbanden er al terug op gelegd hebben... ik had het vorige week ook bijna gedaan....

Van 17°C naar dit weer ... only in Belgium!

Comment

• Ben ook terug moeten keren want is echt niet te doen (zit wel in bouw, is te zien wat werk). Al klein accident hier wat verder en ene voor een stuk de gracht binnen pffffff...

Woon op de gewestweg richting autosnelweg Waregem en auto's staan voorbij mij deur dus al 2 km ver aanschuiven.
        Last edited by ; 12/03/2013, 09:18.

Comment

• Ik heb zelfs de moeite niet gedaan om er door te gaan.

hier voor de deur schuift de ene na de andere weg in de gracht.

heb halve dag verlof gepakt maar ik denk dat het een volledige dag zal worden.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
            pfffff Ik heb welgemeende compassie met de mensen die hun zomerbanden er al terug op gelegd hebben... ik had het vorige week ook bijna gedaan....

Not only in Belgium.

Comment

• Auto moeten uitgraven voor ik uit mijn carport kon. Sneeuwschuivers en zoutcamion staan vast voor me on de file
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                Ben ook terug moeten keren want is echt niet te doen (zit wel in bouw, is te zien wat werk). Al klein accident hier wat verder en ene voor een stuk de gracht binnen pffffff...

Woon op de gewestweg richting autosnelweg Waregem en auto's staan voorbij mij deur dus al 2 km ver aanschuiven.
                Verre gebuurs zijn wij.

Comment

• volgens crevits heeft ze gepast gereageerd.
                  want ze kan geen sneeuw ruimen voor er sneeuw ligt.
                  strooien kan bij mijn weten toch
                  BMW X5 45e

Comment

• Ik vind dat de mensen van de strooidiensten het eigenlijk goed doen... je kan niet overal tegelijk zijn. De mensen zouden een beetje meer tevreden moeten zijn. en trager rijden dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      volgens crevits heeft ze gepast gereageerd.
                      Wind waait het zout grotendeels weg.

Comment

• en gasten, content van de zomerbanden?
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• M'n kar staat toch met méér grip, méér directheid in de bochten en duidelijk gestegen stuurrespons in m'n garage, ja!

#telewerkFTW

Comment

• Heb er van Zele naar Mechelen ongeveer 1,5 uur over gedaan, valt nog goed mee vind ik tov andere collega's
                            Rijd zelf op zomerbanden btw, +- 40km/u kunnen rijden, en niet echt geschoven.
                            Op bepaald stuk zelfs even 80 kunnen doen.

Comment

• 50km op zomerbanden gedaan vanmorgen...té vroeg gewisseld dus
                              Niet te doen gewoon....ei zo na een ongeval gehad, door aan 40 per uur los over een klein kruispuntje te slippen, terwijl er een auto van rechts kwam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                pfffff Ik heb welgemeende compassie met de mensen die hun zomerbanden er al terug op gelegd hebben... ik had het vorige week ook bijna gedaan....

Je bent niet de enige, ik stond vorige week ook op het punt om mijn zomerbanden er weer op te leggen tot ik nog eens naar de weerberichten keek.
                                Maar deze morgen was het toch heel erg op de weg. Hoofdzakelijk de schuld van de zomerbanden. Ik wil winterbanden zeker niet verplichten, maar dit is nu al het derde jaar op rij. Ben alsmaar meer en meer voorstander van de Duitse wetgeving. In winterse omstandigheden (zoals vandaag) > winterbanden.

Comment

• Net van Wevelgem naar Gent gereden/gegleden. Op de E17 was het linkervak eigenlijk nog het beste te doen. 60 à 70 per uur lukte. Kwestie van ver genoeg vooruit te kunnen kijken, en anticiperen.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    volgens crevits heeft ze gepast gereageerd.
                                    Strooien voor dat er sneeuw valt heeft geen zin. Het zout wordt pas actief als het met sneeuw gemengd wordt en daarvoor heb je verkeer nodig.

Comment

• 22 duims, 295 brede zomersloefen gelegd vorige week. Viel al bij al nog mee qua grip....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        22 duims, 295 brede zomersloefen gelegd vorige week. Viel al bij al nog mee qua grip....

Stoer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                          Je bent niet de enige, ik stond vorige week ook op het punt om mijn zomerbanden er weer op te leggen tot ik nog eens naar de weerberichten keek.
                                          Maar deze morgen was het toch heel erg op de weg. Hoofdzakelijk de schuld van de zomerbanden. Ik wil winterbanden zeker niet verplichten, maar dit is nu al het derde jaar op rij. Ben alsmaar meer en meer voorstander van de Duitse wetgeving. In winterse omstandigheden (zoals vandaag) > winterbanden.
                                          Awel, ik heb van eind november tot verleden week op winterbanden gereden. Heel tevreden dat ik dat gedaan heb.
                                          Maar verleden week, bij temperaturen van meer dan 15 graden heb ik mijn zomerbanden terug laten zetten. Ik was die wintervelgen beu én ik moest toch 4 nieuwe banden hebben.
                                          Wie kan voorzien dat je een week nadat je dergelijke temperaturen bereikt hebt, terug valt op vriestemperaturen én sneeuwval zoals vandaag?

Dus vanmorgen door de sneeuw met mijn nieuwe zomerbanden. En ik moet zeggen, ik kon het verkeer goed volgen. Beetje je rijstijl aanpassen, niet te bruusk vertrekken en vooral goed anticiperend rijden.

Ja, met winterbanden kon ik vlotter rijden, dat klopt. Maar zelfs met zomerbanden, 18 duims velgen en achterwielaandrijving (BMW) en aangepast rijgedrag ben ik op mijn bestemming gekomen.

Comment

Working...
                                          X