Zelfs op winterbanden viel het deze morgen niet echt mee op de baan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ben ook terug moeten keren want is echt niet te doen (zit wel in bouw, is te zien wat werk). Al klein accident hier wat verder en ene voor een stuk de gracht binnen pffffff...
Woon op de gewestweg richting autosnelweg Waregem en auto's staan voorbij mij deur dus al 2 km ver aanschuiven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenpfffff Ik heb welgemeende compassie met de mensen die hun zomerbanden er al terug op gelegd hebben... ik had het vorige week ook bijna gedaan....
Van 17°C naar dit weer ... only in Belgium!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk BerichtenBen ook terug moeten keren want is echt niet te doen (zit wel in bouw, is te zien wat werk). Al klein accident hier wat verder en ene voor een stuk de gracht binnen pffffff...
Woon op de gewestweg richting autosnelweg Waregem en auto's staan voorbij mij deur dus al 2 km ver aanschuiven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenvolgens crevits heeft ze gepast gereageerd.
want ze kan geen sneeuw ruimen voor er sneeuw ligt.
strooien kan bij mijn weten toch
Comment
-
en gasten, content van de zomerbanden?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenpfffff Ik heb welgemeende compassie met de mensen die hun zomerbanden er al terug op gelegd hebben... ik had het vorige week ook bijna gedaan....
Van 17°C naar dit weer ... only in Belgium!
Maar deze morgen was het toch heel erg op de weg. Hoofdzakelijk de schuld van de zomerbanden. Ik wil winterbanden zeker niet verplichten, maar dit is nu al het derde jaar op rij. Ben alsmaar meer en meer voorstander van de Duitse wetgeving. In winterse omstandigheden (zoals vandaag) > winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenvolgens crevits heeft ze gepast gereageerd.
want ze kan geen sneeuw ruimen voor er sneeuw ligt.
strooien kan bij mijn weten toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten22 duims, 295 brede zomersloefen gelegd vorige week. Viel al bij al nog mee qua grip....
Stoer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenJe bent niet de enige, ik stond vorige week ook op het punt om mijn zomerbanden er weer op te leggen tot ik nog eens naar de weerberichten keek.
Maar deze morgen was het toch heel erg op de weg. Hoofdzakelijk de schuld van de zomerbanden. Ik wil winterbanden zeker niet verplichten, maar dit is nu al het derde jaar op rij. Ben alsmaar meer en meer voorstander van de Duitse wetgeving. In winterse omstandigheden (zoals vandaag) > winterbanden.
Maar verleden week, bij temperaturen van meer dan 15 graden heb ik mijn zomerbanden terug laten zetten. Ik was die wintervelgen beu én ik moest toch 4 nieuwe banden hebben.
Wie kan voorzien dat je een week nadat je dergelijke temperaturen bereikt hebt, terug valt op vriestemperaturen én sneeuwval zoals vandaag?
Dus vanmorgen door de sneeuw met mijn nieuwe zomerbanden. En ik moet zeggen, ik kon het verkeer goed volgen. Beetje je rijstijl aanpassen, niet te bruusk vertrekken en vooral goed anticiperend rijden.
Ja, met winterbanden kon ik vlotter rijden, dat klopt. Maar zelfs met zomerbanden, 18 duims velgen en achterwielaandrijving (BMW) en aangepast rijgedrag ben ik op mijn bestemming gekomen.
Comment
Comment