Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Ja maar gij zijt nu ook iemand met een sportieve rijstijl hé
    Mijn Dunlop zomerbanden zaten er door na 18.000, en dan bedoel ik echter door. En dat was maar op een Corsa van 75 PK
    Ik heb nu Bridgestone Potenza's opliggen (vanaf garage), en die zijn echt niet veel waard vind ik. Daarjuist nog dik geschoven.
    bwa. niet zo zeer hoor .

heb nu michelin supersports liggen. die slijten gewoon niet af precies .
    Ook geen last van in de regen van deze morgend. echt content van die banden.

die bridgestones heb ik ook gehad. Heb er dik 40.000km mee gereden zonder problemen. was een goede band, maar gaf niet zoveel grip in de regen.
    BMW X5 45e

Comment

• Pff, ik moet ze nog snel oprijden Aangezien er op m'n huidige velgen de winterbanden komen

Comment

• ik wil mij gerust opofferen zenne

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          ik wil mij gerust opofferen zenne

Jaja, en dan m'n vliegwiel eraan zeker!
          (Sorry, kon het niet laten )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Jaja, en dan m'n vliegwiel eraan zeker!
            (Sorry, kon het niet laten )
            Lol!

Het beste dat ik nu al heb gehad zijn Goodyear Ultragrip 7.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
              Ik heb ervaring met de Vredestein Wintrac Extreme en Pirelli Sottozero, beide prima winterbanden, Misschien niet de allerbeste in de sneeuw zoals Nokian, maar wel die ook in de regen nog erg goed scoren (toch de weersomstandigheid waar we in de winter het vaakst mee te maken hebben).
              Vorige winter Sottozero gehad,waren na 1winter versleten ,ook niet zo tevreden over prestaties in de sneeuw.Ik ga terug voor Vredestein Snowtrac 3 gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                Vorige winter Sottozero gehad,waren na 1winter versleten ,ook niet zo tevreden over prestaties in de sneeuw.Ik ga terug voor Vredestein Snowtrac 3 gaan.
                Van de Vredestein's ben ik ook tevreden.
                Op de Mini liggen de Goodyear Ultragrip 7 en daar ben ik ook tevreden van.
                Daarvoor had ik de Bridgestone Blizzak.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Op mijn vorige MG ZR had ik Nokian WR G2's, heel tevreden van..
                  op mijn nieuwe wagen heb ik Nokian WR D3's, ook heel tevreden van
                  dat was ook een van de beste in de wintertests dacht ik..

-> http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D3.htm

Comment

• Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Eerst blizzak's gehad, en toen die versleten waren achteraan Dunlop gelegd. Dit op mijn Eend.
                    Dit was mijn eerste ervaring met winterbanden. De Bridgestones vond ik precies beter qua grip en qua afrolgeluid

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                      Dan heb jij een behoorlijk aggressieve rijstijl, doe je enorm veel kilometers of loopt je wagen zo scheef als iets.... Ik rij gemiddeld zo ts de 45.000 en 50.000km per jaar en m'n Sottozero's trekken dat meestal 3 winters ( dan zijn ze wel op )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        Dan heb jij een behoorlijk aggressieve rijstijl, doe je enorm veel kilometers of loopt je wagen zo scheef als iets.... Ik rij gemiddeld zo ts de 45.000 en 50.000km per jaar en m'n Sottozero's trekken dat meestal 3 winters ( dan zijn ze wel op )
                        Met die Vredesteins doe ik ook 3 winters (ongeveer 40000 km/jaar)

Comment

• Ik persoonlijk, wanneer de gemiddelde temperatuur niet meer boven de 5° komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                            Op mijn vorige MG ZR had ik Nokian WR G2's, heel tevreden van..

toch gek dat ze nu de wr g2 als een all season beschrijven terwijl die tot 2 jaar geleden nog een winterband was

Comment

• deze prijzen gekregen voor 205/55/16 91H
                              Continental TS850 prijs is 120€/band
                              Nokian WR D3 prijs is 100.50€/band
                              Dunlop SP wintersport D4 prijs is 112€/band
                              Goodyear UG8 prijs is 112€/band
                              Bridgestone LM-32 prijs is 100€/band (tijdelijke PROMO)

Los van het feit dat de nokian goedkoop is wil ik hem eigenlijk wel proberen.

Comment

• Waarom koop je hem niet online en laat je hem afleveren en monteren in 1 van de montagepunten ?
                                Voorbeeld:

(gratis verzending)
                                Ik heb de mijne ondertussen ook besteld (conti 850).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                                  Waarom koop je hem niet online en laat je hem afleveren en monteren in 1 van de montagepunten ?
                                  Voorbeeld:

(gratis verzending)
                                  Ik heb de mijne ondertussen ook besteld (conti 850).
                                  als ik daar montage van 15,90 euro bijtel zijn de prijzen nagenoeg gelijk.
                                  En de bandencentrale waar ik altijd ga zit in dezelfde gemeente.
                                  Is handig zo.

Comment

• Ik vraag me af wat ze er van mij gaan onderzwieren. Leasingmaatschappij beslist welk merk er onder komt - collega had vorig jaar Falken's. Ik heb geen winterbanden meer laten leggen, het was immers al half februari, begin maart... Heb ik me dat beklaagd...

Sent from my iPad using Tapatalk
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                      Op mijn vorige MG ZR had ik Nokian WR G2's, heel tevreden van..

Zelfde situatie hier, twee winters terug WRG2 gehad, waren super.
                                      De winter die nu voorbij is D3's en eveneens zeer tevreden, deze winter zullen het terug die D3's van vorig jaar worden.
                                      De winter daarop terug Nokian = blijft voor de mij de beste winterband. (prijs/kwaliteit dan)
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

Comment

• Ik gebruik al 8 jaar Continentals tot volle tevredenheid.

De Adac- en ANWB-bandentests waren voor die keuze mijn voornaamste bron van inspiratie ;-).

Gewoonlijk gaan de velgen eronder wanneer het 's ochtends naar 0 graden gaat.

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                          Los van het feit dat de nokian goedkoop is wil ik hem eigenlijk wel proberen.
                                          meer dan de prijs is voor een winterband de datum van fabricatie voor groot belang : uitgedroogde banden zijn niet meer efficient

Comment

Working...
                                          X