Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik weet dat ik vroeg ben maar op mijn Renault trafic liggen mijn winterbanden er al op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      als ik daar montage van 15,90 euro bijtel zijn de prijzen nagenoeg gelijk.
      En de bandencentrale waar ik altijd ga zit in dezelfde gemeente.
      Is handig zo.
      ik dacht dat je van mijn kanten waart?

Dan moet je eens horen bij maco banden. Die zijn altijd redelijk goedkoop.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benjie Bekijk Berichten
        Ik weet dat ik vroeg ben maar op mijn Renault trafic liggen mijn winterbanden er al op
        Da's inderdaad wel vrij vroeg
        Waarom nu al?

Comment

Ik weet dat ik vroeg ben maar op mijn Renault trafic liggen mijn winterbanden er al op
          Welke heb jij ? En ben je er tevreden van? Nog steeds op zoek naar een setje om op m'n Vito te leggen maar veel testen vind je niet

Comment

Oppassen, of ze zijn versleten voor het echt winter is.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Iemand ervaring met Michelin Alpin pilot 3 ?
              Kan een setje goeie 2e handse kopen, zou dienen voor de Cruze van mijn madam.
              Ze rijdt dagelijks iets van een 110km woon-werk, lijkt me dus geen overbodige luxe .
              Velgen heb ik liggen (de originele stalen), dus dan enkel nog laten monteren.

Comment

• Is er iemand die ervaring heeft met BF Goodrich G-Force Winter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  ik dacht dat je van mijn kanten waart?

Dan moet je eens horen bij maco banden. Die zijn altijd redelijk goedkoop.
                  ben van Brecht.
                  Prijzen kwamen idd van de Maco. Ga daar heel veel.
                  Die zit altijd gelijk of lager dan Donckers.
                  Maar het personeel heeft iets meer liefde voor het rollend materieel dan bij Donckers. Is wel heel belangrijk vind ik.

Comment

• mijn broer en schoonzus die meer rijden gaan ook bij maco
                    zelf tot hiertoe donckers, zonder klagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                      Iemand ervaring met Michelin Alpin pilot 3 ?
                      Kan een setje goeie 2e handse kopen, zou dienen voor de Cruze van mijn madam.
                      Ze rijdt dagelijks iets van een 110km woon-werk, lijkt me dus geen overbodige luxe .
                      Velgen heb ik liggen (de originele stalen), dus dan enkel nog laten monteren.
                      kijk naar de fabricatiedatum (DOT) voor te kopen; de grip van winterbanden vermindert aanzienlijk na enkele jaren, ook zijn de groeven nog diep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                        Welke heb jij ? En ben je er tevreden van? Nog steeds op zoek naar een setje om op m'n Vito te leggen maar veel testen vind je niet
                        Ik rij met Bridgestone Blizzak lm-18C. Heb deze juist gekocht en heb er geen ervaring mee in de sneeuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Oppassen, of ze zijn versleten voor het echt winter is.
                          Ik rij er 100 km per week mee, ze zullen niet snel versleten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            kijk naar de fabricatiedatum (DOT) voor te kopen; de grip van winterbanden vermindert aanzienlijk na enkele jaren, ook zijn de groeven nog diep
                            Juist. Heb het aan den lijve ondervonden door 10 jaar met dezelfde winterbanden te rijden (in de winter alleen). Groeven waren nog rond de 5 à 7 mm diep. Rubber was zo hard geworden dat je waarschijnlijk met zomerbanden in de winter nog meer grip had.
                            Last edited by ; 15/09/2013, 12:49.

Comment

• Ook valt te bekijken hoe de winterbanden in de zomer bewaard worden
                              Een oververhitte loods (zoals in vele grote garages of bij bandenboeren) is niet bevorderlijk, dan in een frisse donkere kelder veel beter !

Comment

• Een, in de zomer, donkere, hete, droge zolder. Op juiste druk en op elkaar geplaatst.

Comment

• Zijn de winterbanden van Dunlop (4d) goed?
                                  Overweeg een setje aan te kopen in de maat 225/40R18?
                                  Of monteer ik in die maat beter gewoon een goede zomerband?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    Zijn de winterbanden van Dunlop (4d) goed?
                                    Overweeg een setje aan te kopen in de maat 225/40R18?
                                    Of monteer ik in die maat beter gewoon een goede zomerband?
                                    Waarom die maat? Kan je evengoed met zomerbanden blijven rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Vandaar de vraag ook.
                                      225 lijkt me inderdaad iets te breed om er goed mee te doen.

Ik heb hier nog een set 18" velgen liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        Vandaar de vraag ook.
                                        225 lijkt me inderdaad iets te breed om er goed mee te doen.

Ik heb hier nog een set 18" velgen liggen.
                                        De breedte gaat nog wel, maar de dikte en maat van band is niet echt winter-geschikt.
                                        Misschien een all season band erop leggen. Dan haal je er meer voordeel uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Waarom? Een winterband in 225 of een zomerband in 225. Hemelsbreed verschil op ijzel en sneeuw hoor. Weeral verkoop je nonsens.

Comment

Working...
                                          X