Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    Zijn de winterbanden van Dunlop (4d) goed?
    Overweeg een setje aan te kopen in de maat 225/40R18?
    Of monteer ik in die maat beter gewoon een goede zomerband?
    Gewoon doen. Ik rij met 225/45 17 winterbanden, perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Waarom? Een winterband in 225 of een zomerband in 225. Hemelsbreed verschil op ijzel en sneeuw hoor. Weeral verkoop je nonsens.
      Zoals ik zei: De breedte gaat nog wel

Comment

Gewoon doen. Ik rij met 225/45 17 winterbanden, perfect.
        Inderdaad, mijn vorige waren 18" en nu zelf 235/35/19".
        Die tijden zijn al lang voorbij dat een grote, brede winterband niet goed was.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Voor op ijs is een brede winterband zeker goed, groter contactoppervlak, dus meer grip.
          Om door sneeuw te rijden heb je echter beter smallere banden.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
            Zoals ik zei: De breedte gaat nog wel

En wat is er dan mis met de dikte en de maat?

Comment

• Ok, bedankt voor de raad mensen!

Comment

• Brede winterbanden is mooi en wel, maar heel kostelijk (en overbodig, niet de winterbanden, maar dat breed zijn).

Comment

Waarom die maat? Kan je evengoed met zomerbanden blijven rijden.
                  Waarom? Ik heb 235-45-18 als wintervelg. En 245-40-19 in de zomer. Er zijn nie veel velgen kleiner als 18" die op mijne auto passen.

Comment

• Vanmorgen bij ons in Brecht nog maar 8 graden. Het begint toch al serieus af te koelen 's nachts.

Comment

Waarom? Een winterband in 225 of een zomerband in 225. Hemelsbreed verschil op ijzel en sneeuw hoor. Weeral verkoop je nonsens.
                      +1!!!

Comment

• Ik rijd nu sinds een paar weken met een 4 seizoens band op een vervangkrel in afwachting van de nieuwe wagen die er aan komt. Wat ne bucht is me da zeg....die banden bedoel ik ( alhoewel...de auto ook). Houd geen kl.ten de baan. Van het minste dat je wat harder op de gas gaat spinnen die door. + geweldig veel overstuur in de bochten.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• welk merk Utah ?
                          4 seizoens is altijd een compromis...

Comment

• Iemand ervaring met Bridgestone blizzak lm-30? Ik heb die nu liggen voor op de polo (215/40/17). Op mijne vorige polo had ik klebers in 14", maar waren echt slechte bandjes.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                              Iemand ervaring met Bridgestone blizzak lm-30? Ik heb die nu liggen voor op de polo (215/40/17). Op mijne vorige polo had ik klebers in 14", maar waren echt slechte bandjes.
                              Ik heb deze gehad in 18" en had er geen klachten van.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Standaard zomerbanden vooraan 225 en achteraan 255. Bij BMW zelf is de set winterbanden op 225 voor én achter. Een bredere winterband is niet beter.

Ik kies dit jaar voor Goodyear ultra grip 8 performance. Heel tevreden over.

Comment

• Gisteren in de krant. Belgie wil premiengeven voor aankoop winterbanden. Hoe,snel gaan ze dit,doen? Anders wacht ik nog even.
                                  Of misschien na de winter pas

Comment

• Als je de kranten mag geloven zou er maandag meer nieuws volgen, dus....
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Wat een hoop ongelofelijke onzin wordt er hier toch verkocht door sommigen.

Comment

Waarom die maat? Kan je evengoed met zomerbanden blijven rijden.

het rubber van winterbanden blijft soepeler bij lage temperaturen, dus het verschil met een gelijke maat in zomerband zal overduidelijk merkbaar zijn.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Is de 4D van Dunlop een goede winterband?

Comment

Working...
                                          X