Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
http://www.reifen.tcs.chDie Grössen 185/60 R 15 T und 225/45 R 17 H haben die 40.Auflage des TCS-Vergleichstests mit Bravour bestanden. Bis auf einige schwar...
De meerprijs om in de winter met winterbanden te rijden is marginaal, voor zover men geen superdeluxe velgen kiest, daar de zomerbanden dan langer meegaan en de zomervelgen gaaf blijven
waarom dan aarzelen ?
Het verschil is misschien marginaal maar het is er wel degelijk wel, en dat verschil kan voor veel mensen wel de drijfveer zijn het niet te doen… pas op, mij moet je niet overtuigen over het nut van winterbanden, ik ga nu mijn denk ik 9e winter in ga met winterrubber.
Makkelijkste is een extra velgensetje , maar voor stalen velgen durven ze nu ook al snel 100 euro vragen en waar ik nog het meeste van al van schrik is dat er bedragen van 75 euro worden gevraagd voor het wisselen van die wielen, da’s ook 2x per jaar, komt daarbij nog eens extra vergoeding voor “ opslag “ en het kost al snel enkele 100’en euro’s / jaar… Wisselen en opslaan doet mijn dealer al jaren voor 50 euro voor me maar dat is blijkbaar lang niet overal zo…
Qua velgen heb ik het nu zo gedaan dat ik m’n wagen standaard heb laten leveren met de af fabriek alu velgen, bij aankoop met de dealer overeen gekomen dat er winterbanden op deze velgen moesten liggen ( af fabriek willen ze dit blijkbaar niet meer doen ) en een extra set zomervelgen bijgekocht naar m’n goesting.
Nu deze morgen was het toch al wat frisser en natter maar ik ga er toch ook nog mee wachten tot het echt gaat vriezen…
Het is wel zo dat de meeste garagisten nu een vergoeding vragen voor het wisselen van wielen; ik vind dat perfect verdedigbaar, zij moeten ook het personeel hebben en betalen om deze werkzaamheden uit te voeren
Bovendien orden mijn velgen grondig gereinigd bij ieder beurt, wat ten goede komt van de velgen
Voor wat hoort wat... en ik spaar mij rug, en ik hoef geen plaatst te verliezen in mijn garage
Het is wel zo dat de meeste garagisten nu een vergoeding vragen voor het wisselen van wielen; ik vind dat perfect verdedigbaar, zij moeten ook het personeel hebben en betalen om deze werkzaamheden uit te voeren
Bovendien orden mijn velgen grondig gereinigd bij ieder beurt, wat ten goede komt van de velgen
Voor wat hoort wat... en ik spaar mij rug, en ik hoef geen plaatst te verliezen in mijn garage
Ik heb plaats genoeg om ze te stockeren en ik hoef geen fitnessabonnement.
Op de firmawagen worden 4S banden gemonteerd. Alhoewel ik niet overtuigd ben dat ze een allround oplossing zijn. Bij het minste regen schuiven ze nogal makkelijk. Wordt gedaan om de wissel uit te sparen van zomer naar winterbanden.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Op de firmawagen worden 4S banden gemonteerd. Alhoewel ik niet overtuigd ben dat ze een allround oplossing zijn. Bij het minste regen schuiven ze nogal makkelijk. Wordt gedaan om de wissel uit te sparen van zomer naar winterbanden.
ik vond destijds de kleber quadraxer nochtans heel goed in de regen.
Ik heb vandaag de winterwielen eronder gelegd...het blijft al een hele tijd onder de 12°C en ' s morgens is het al onder de 7 °c; November komt er bijna aan...dus echt sletig zal het ook niet meer zijn voor de winterbandjes.
Wel een beetje een lullig zicht...van 16" alu (Dunlop SP sport 2000 195/50 16) naar 14" staal met deksel...ik had die velgen nog van de winterbandjes van m'n corsa...enkel wat hogere banden moeten monteren ( Nokian WR D3 185/65 14) voordeel : dit rijdt heel wat comfortabeler...minder hard en minder rolgeluiden
Ik heb vandaag de winterwielen eronder gelegd...het blijft al een hele tijd onder de 12°C en ' s morgens is het al onder de 7 °c; November komt er bijna aan...dus echt sletig zal het ook niet meer zijn voor de winterbandjes.
Wel een beetje een lullig zicht...van 16" alu (Dunlop SP sport 2000 195/50 16) naar 14" staal met deksel...ik had die velgen nog van de winterbandjes van m'n corsa...enkel wat hogere banden moeten monteren ( Nokian WR D3 185/65 14) voordeel : dit rijdt heel wat comfortabeler...minder hard en minder rolgeluiden
zomer :
winter :
winter:
Voor de meesten onder ons is het op de tanden bijten tijdens de winter. Je mooie wagen ziet er toch net ietsje minder mooi uit op wintervelgen.
Om nu al te veranderen... Ik ben van plan om nog even te wachten. Eerste helft november.
ja, hij ziet er direct een pak minder luxueus uit...even doorbijten dus...voordeel; zo blijven de zomervelgjes onbeschadigd. de foto's zijn trouwens onder een slechte hoek genomen...zo lijkt hij nog hoger met kleinere wieltjes.
Het zwarte staal is misschien stoerder maar is slecht netjes te houden :-)
Comment