Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Volgende week is het terug 17graden, niet aan te raden met die winterbanden
    17 graden is maar voor een tweetal dagen en daarna wordt het flink kouder...trouwens half van de tijd bolt hij ofwel erg vroeg ( rond 6 uur) of wel sstaat hij stil...dus die slijtage zal nog wel meevallen. Ik heb niet veel zin om ze bij regen of koude hier buiten te wisselen. Vandaag was het nog erg aangenaam weer om dit te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      ja, hij ziet er direct een pak minder luxueus uit...even doorbijten dus...
      Dat is nog zacht uitgedrukt.
      Hoe een wagen kan veranderen met een velgje.
      Blinken doet hij zoals altijd.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Dat is nog zacht uitgedrukt.
        Hoe een wagen kan veranderen met een velgje.
        Blinken doet hij zoals altijd.
        Lelijk hé...het zal deugd doen dat het terug lente wordt en dat ik terug kan wisselen...
        blinken moet hé Alain...tijdens de winter wordt dit moeilijker...maar hij staat goed beschermd in de wax ( collinite 845).

Comment

• Net de wintersloefkes gemonteerd, niet leuk bij zo'n pokkeweer!

Comment

• Andere velgen met een beter profiel gemonteerd vooraan. €25 voor een velg + band (auto5 huismerk) met 6mm mij hoor je niet klagen :p
            Met 2mm constant onderstuur bij nat wegdek.
            Polo 6n 1.4

Comment

• Vandaag overgeschakeld naar winterbanden.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                Vandaag overgeschakeld naar winterbanden.
                Buitentemperatuur: 16°C ?

Comment

• Das de ideale temperatuur om da op t gemakske nog buiten te doen zo ne bandenwissel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                    Buitentemperatuur: 16°C ?
                    Vandaag 18,5 en morgen 21°.
                    Speedhunter zal zijn redenen wel gehad hebben.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ja, reden is dat het nu nog niet druk is bij m'n bandencentrale.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Kvind het nog veel te warm. Nog wat wachten. Bij BMW steken ze daar pirelli winterbanden op. Op zich geen slechte banden, maar slijten als een gek als het te warm is.

Comment

• Wintersloefkes vandaag op zoon zijn wagen geplaatst. Bij hem liggen er Michelin A4 op, ik heb Continental TS850 en mijn halve trouwboek rijdt met haar leasebak eveneens met Michelin A4 rond.

Comment

• Het is nog tot eerste week november te warm feitelijk. Maar nu heb je idd geen wachttijden bij de bandenboer. Als er 1 keer ijs op de vooruit ligt staan ze aan te schuiven tot het volgende dorp.

Comment

• Ik ga ze toch ook 1 van deze omleggen. Zomerbanden (vooral de 2 voorste) zijn aan vervanging toe.

Comment

• ik kijk de kat nog even uit de boom.
                                Zolang het zo'n weer blijft...
                                De maat is 235/40 R18
                                mijn vorige auto had ik dunlop wintersport 3D's liggen. Nog steeds aan te raden dezertijd of wat is zowat beste prijs/kwaliteit?
                                Van de maat wordt niet afgeweken daar ik mijn huidige velgen als wintervelgen zal gebruiken en met de zomer een nieuw setje zal aankopen dan.
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Michelin, Goodyear, Continental, Dunlop zijn allemaal goede keuzes.
                                  Die maat is wel een dure maat (+-200EUR per band).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                                    Michelin, Goodyear, Continental, Dunlop zijn allemaal goede keuzes.
                                    Die maat is wel een dure maat (+-200EUR per band).
                                    elke band heeft toch bepaalde eigenschappen waar ze goed en minder goed op scoren.
                                    ik zoek een band die goed presteert op ijs/regen en goede tractie op sneeuw heeft.
                                    verbruik en slijtage spelen een mindere rol daar ik slechts een 7500 km per winter zal doen.
                                    Had liever 225/40 gelegd omdat die stuk goedkoper zijn maar dan gaan ze nogal getrokken liggen op de velgen. Nu heb ik die bescherming nog van de velgrand.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Kan je Continental aanraden bij een gewone rijstijl als Premium, en Nokian als budget
                                      Ben je iets sportiever (in hoeverre dat al kan in de winter), kan je altijd Dunlop nemen.

Comment

• Ik begin er nu toch meer en meer aan te denken om dan toch winterbanden te steken.

Alleen moet ik dan wel eindelijk een goede velg voor in de zomer vinden.

En dan zien wat voor winterband ik zou pakken, zou niet weten wat te nemen voor op de C4.
                                        Last edited by knight-rider; 23/10/2013, 21:16.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik ga ze begin november er op leggen. Vorige wintebanden waren Maxxis heb nu Nokian's er op laten leggen
                                          Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                          Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Working...
                                          X