In't Z-O wordt er voortaan met de vriesgrens geflirt 's nachts. Nu ook maar 2C. Blij met het aangepaste rubber, al was het maar voor de modder en de gelegenheidshagel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
De banden van een auto is nu altijd het eerste waar ik naar kijk, en eigenlijk zie ik er schandalig veel die bijna tot op den draad versleten zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk BerichtenNormaal gezien presteren winterbanden hier beter dan zomerbanden. Hun grovere stuctuur zorgt voor meer pak in de modder. De M+S aanduiding staat inderdaad voor mud en snow maar dit is een aanduiding die niet gecontroleerd wordt zoals het ijsvlokicoontje bij winterbanden. M+S kan op zich op een pure zomerband staan ook. Zo heb ik nog M+S ban vaan goodride gehad (niet goodrich) en die waren een ramp op alle ondergronden behalve droge asfalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenOp deze moment maar 6 graden in de kempen.
Begint voor de mensen die met de vroege gaan werken toch interessant te worden
Comment
-
Momenteel ist hier in Mol maar 2°C niemeer. Kzijn content da die van mij er al onder stekenDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtensorry brechen, vind zoiets schandalig dat je daar mee durft rond rijden, voor je eigen veiligheid zou'k zeggen, daar lig ik niet van wakker, dat doe je jezelf aan, maar je zal maar es aquaplaning krijgen en een kind doodrijden....
Snap nog altijd niet dat er zo veel mensen zijn met dikke bakken (niet specifiek op brechen bedoeld) die dan 't goeikoopste chinese bandje moeten hebben of rijden tot op den draad
dikwijls onder het motto :
De dikke ketel, dat ziet de buurman wel, dat ik veiligheid dan niet meer kan of wil betalen, dat ziet de buurman toch niet
triestig....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtensorry brechen, vind zoiets schandalig dat je daar mee durft rond rijden, voor je eigen veiligheid zou'k zeggen, daar lig ik niet van wakker, dat doe je jezelf aan, maar je zal maar es aquaplaning krijgen en een kind doodrijden....
Hangt er vanaf wanneer hij er mee rijdt.
Is het echt zijn dagdagelijkse wagen, akkoord, doe je niet, laatste dagen enorm veel regen geweest en met die banden heb je niets van grip in de regen.
Is dat één of andere fun wagen waarmee hij enkel buiten komt als het goed (droog) weer is, tja, das een ander verhaal natuurlijk....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtensorry brechen, vind zoiets schandalig dat je daar mee durft rond rijden, voor je eigen veiligheid zou'k zeggen, daar lig ik niet van wakker, dat doe je jezelf aan, maar je zal maar es aquaplaning krijgen en een kind doodrijden....
Snap nog altijd niet dat er zo veel mensen zijn met dikke bakken (niet specifiek op brechen bedoeld) die dan 't goeikoopste chinese bandje moeten hebben of rijden tot op den draad
dikwijls onder het motto :
De dikke ketel, dat ziet de buurman wel, dat ik veiligheid dan niet meer kan of wil betalen, dat ziet de buurman toch niet
triestig....
net voor die trackday zaten ze just op het blokje, dus heb eigenlijk alles uit die band kunnen halen, zie niet in waarom ik ze zou moeten wegsmijten met nog profiel op. ik ben op geen enkel moment op de openbare weg gekomen met die banden in die toestand. ik leg ieder zomerseizoen nieuwe banden, en ben meestal rond de 800€ kwijt voor een set, dus uw argument van chinese banden klopt ook al niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenMomenteel ist hier in Mol maar 2°C niemeer. Kzijn content da die van mij er al onder steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIK heb de Goodride SV308 en eigenlijk vind ik ze nog goed meevallen. Zelfs in de sneeuw. En met die M+S vermelding erop zouden ze in principe ook ok moeten zijn in Duitsland voor zover ik gevonden heb op het net.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenHet punt van tot op den draad rijden volg ik, maar dat van die goodkope banden niet helemaal. Ben dat eigenlijk beu gehoord. Mensen vergeten dat die dingen ook getest worden en dat de echte meuk gewoon niet door de testen geraakt. Bovendien denken we allemaal graag dat we Alonso zijn en zonder een setje Michelin PilotSuperSportSemiSlickRaceFast3 de eerste bocht rechtdoor gaan en in het decor hangen. Klopt natuurlijk niet, ook met een setje Goodride's of Nexen heb je geen enkel probleem als je normaal rijdt zoals de wet voorschrijft. Dat er een verschil is wanneer je tegen 220km/u de antwerpse ring afknalt geloof ik best, maar dan komen we terug tot hetgeen ik daarnet zij: Alonso willen zijn.
Heeft dus niks te maken met graag Alonso willen zijn.
Comment
-
eerste prijsofferte binnengekregen.
De goodyear ultragrip 8 performance scoren het beste. brandstofniveau: E Grip op nat: C noise :1
Zelfde score als de conti 830P maar die zijn iets luider en 20€/band duurder.
iemand positieve ervaringen met de ultragrip 8 performance?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
ze zouden blijkbaar wel iets minder zijn op droog wegdek. sneeuw/ijs/water zouden ze een van de besten moeten zijn.
Ik wacht nog even andere prijsofferte af maar wellicht zullen het wel de goodyear ultragrip 8 performance worden.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenHet punt van tot op den draad rijden volg ik, maar dat van die goodkope banden niet helemaal. Ben dat eigenlijk beu gehoord. Mensen vergeten dat die dingen ook getest worden en dat de echte meuk gewoon niet door de testen geraakt. Bovendien denken we allemaal graag dat we Alonso zijn en zonder een setje Michelin PilotSuperSportSemiSlickRaceFast3 de eerste bocht rechtdoor gaan en in het decor hangen. Klopt natuurlijk niet, ook met een setje Goodride's of Nexen heb je geen enkel probleem als je normaal rijdt zoals de wet voorschrijft. Dat er een verschil is wanneer je tegen 220km/u de antwerpse ring afknalt geloof ik best, maar dan komen we terug tot hetgeen ik daarnet zij: Alonso willen zijn.
De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.
verkies je echt zo'n band buiten een deftig exemplaar puur om een paar 10tal euro's te sparen? Ik ben wel akkoord dat de absolute (dure) topbanden ook voor de meeste mensen totaal overbodig is en soms voor overmoed zorgen maar dat iets toegelaten is op de markt en door "de testen" geraakt wilt langs geen kanten zeggen dat ze goed zijn.
Comment
-
In noodgevallen heb ik toch graag goed rubber onder mijn auto. Je zal het maar voorhebben dat er ne kleine voor jouw auto springt en jij komt af met goedkope rommel. Hoe ga je dat oplossen ? De meeste topmerken hebben ook submerken die evengoed zijn, maar minder bekend bij het grote publiek en met veel minder marketing. Hankook is zo een merk. Persoonlijk vind ik dat de beste prijs/kwaliteit.
Comment
Comment