Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Heb bij een ongeval van een maat eens gezien hoe van die goedkope velgen zich houden na een klap of put...
    En heb je OEM velgen gezien na hetzelfde ongeval?

Comment

Heb bij een ongeval van een maat eens gezien hoe van die goedkope velgen zich houden na een klap of put...

Mensen zitten hier te vertellen over de kwaliteit van de banden omdat dit het enige contact is met de weg. Dat die band dan om een velg van lage kwaliteit zit, is blijkbaar geen probleem.

Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen, maar heb zelf eens gekeken voor "tuning" wintervelgen en uiteindelijk toch besloten originele BMW velgen te kopen voor de winterbanden.
      Je hebt replicavelgen en replicavelgen natuurlijk... Ik zou ook niet direct een ongekende naam nemen maar er zijn toch wel een aantal merken van Duitse of Italiaanse makelij ( Ronal bvb ) die toch wel kwaliteitsvelgen leveren. Ik had deze op m'n vorige wagen en heb daar 3 winters probleemloos mee rondgereden, die velgen waren nog kaarsrecht.
      Op m'n huidige heb ik dan wel weer gekozen voor originele, de wagen gewoon met de standaard 17" velgen laten leveren en een setje originele 19" erbij aangeschaft. Bij de dealer was het geen enkel probleem om de af fabriek 17" banden kostenloos te vervangen door winterrubbers.

Comment

• Dit is een zalig OEM BMW wiel na een put...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Dit is een zalig OEM BMW wiel na een put...

*foto*
          Hoeveel " is dit? En welke bandenmaat?
          Bij de Audi Q7 met 21" velgen schuren ze soms ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Je hebt replicavelgen en replicavelgen natuurlijk... Ik zou ook niet direct een ongekende naam nemen maar er zijn toch wel een aantal merken van Duitse of Italiaanse makelij ( Ronal bvb ) die toch wel kwaliteitsvelgen leveren. Ik had deze op m'n vorige wagen en heb daar 3 winters probleemloos mee rondgereden, die velgen waren nog kaarsrecht.
            Op m'n huidige heb ik dan wel weer gekozen voor originele, de wagen gewoon met de standaard 17" velgen laten leveren en een setje originele 19" erbij aangeschaft. Bij de dealer was het geen enkel probleem om de af fabriek 17" banden kostenloos te vervangen door winterrubbers.
            Ronal maakt ook velgen voor automerken hun eerste montage. Bij opel moet je maar eens kijken aan de binnenkant van sommige velgen. En er staat made in Poland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dit is een zalig OEM BMW wiel na een put...

Deze ben ik nog al eens tegen gekomen.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                Ronal maakt ook velgen voor automerken hun eerste montage. Bij opel moet je maar eens kijken aan de binnenkant van sommige velgen. En er staat made in Poland.
                Sommige mensen denken nog steeds dat er 'made in germany' ofzo moet opstaan om van een kwaliteitsvelg te kunnen spreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Deze ben ik nog al eens tegen gekomen.
                  Moet wel.
                  Als ze een kapotte OEM zien, dan wordt dat gegeven met de mantel der liefde bedekt. Post hier een replica die kapot is en dan staan ze allemaal op hun achterste poten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Zeggen dat een vierseizoensband onveilig is ook wél zeer overtrokken, niet overdrijven hé. Misschien ook gewoon even kijken naar je eigen rijstijl en niet constant aan het gas kleven?

Je kan met een gewone zomerband perfect op een natte baan rijden, en zelfs in winterse omstandigheden (ok, niet in de bergen, en niet in extreme winteromstandigheden), leer ook gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
                    ik beweer niet dat ze onveilig zijn. Maar indien je wat vlot rijdt, zijn deze ontoereikend.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      prijs voor de Mini: op 16" inch alu's (van een of ander tuningsmerk), 4 x Michelin Alpin => 650 à 700 euries...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      En heb je OEM velgen gezien na hetzelfde ongeval?
                      Ik reageerde op die velgen + banden voor 650-700 euro. Natuurlijk heb je replica's van een deftige kwaliteit, maar als je een 100 euro rekent per 16inch winterband dan heb je nog een 250 euro over voor 4 alu velgen...

Comment

Ik reageerde op die velgen + banden voor 650-700 euro. Natuurlijk heb je replica's van een deftige kwaliteit, maar als je een 100 euro rekent per 16inch winterband dan heb je nog een 250 euro over voor 4 alu velgen...
                        Moest het al rommel zijn (wat per definitie helemaal niet zo hoeft te zijn), dan koop je gewoon een gans nieuw setje als je een velg stuk rijdt hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          BMW heeft ook OEM velgen van Ronal, net als van BBS

Comment

• Dit weekend de winterbanden laten leggen. Het was zeer druk bij de bandencentrales, 3uur aanschuiven
                            Volgens mij is dit zowat de moment, als je het weerbericht ziet binnen twee weken gaat het toch goed beginnen vriezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Dit weekend de winterbanden laten leggen. Het was zeer druk bij de bandencentrales, 3uur aanschuiven .....
                              Ik doe dat samen met mijn dochter van 14 en wij waren verleden week klaar in 35 minuten ! ( een nieuw record voor ons )

Er wordt trouwens al van sneeuw gesproken in de Ardennen.....morgen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                ik beweer niet dat ze onveilig zijn. Maar indien je wat vlot rijdt, zijn deze ontoereikend.
                                Is de functie van een 4seizoensband, en dus in het verlengde een winterband, om "vlot" te kunnen rijden?

Die banden dienen om ofwel niet vast komen te zitten, ofwel een betere grip te verzekeren, maar niet om opnieuw de limieten op te zoeken. Voor velen is het echter niet om het eerste te doen, maar gewoon om het laatste, dus om te kunnen rijden alsof men met een zomerband op normaal wegdek rijdt, en bijgevolg opnieuw de limieten op te zoeken..

Comment

• Ik deed het bij de vorige auto's ook zelf. Nu bij de BMW nog niet gedaan. Wielen moesten wel eens opnieuw gebalanceerd worden nu met nieuwe banden en zijn RFT's. Dit kan ik niet allemaal zelf. Anders vroeg ik de buur zijn hydraulische krik wel

Comment

• 3graden..

't Wordt de moment om te switchen!

Comment

• nog een weekje wachten

Comment

• Vrijdagnamiddag. Blijkbaar een drukte van jewelste bij alle bandencentrales.
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• waarschijnlijk zaterdag, ik heb het aan mijne rug dus mijne buurman gaat ze switchen.. hij is nogal handig daarin en heeft zelfs een eigen werkplaats/garage met alle benodigdheden

Comment

Working...
                                          X