Ik heb deze "kuhkuh" winter nog geen winterbanden opgestoken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik heb deze "winter" nog geen winter gezienOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten"Het BIVV merkt op dat bij ijzel geen enkele band efficiënt is"
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2013...ligatoires.jsp
En beelden zeggen nog steeds veel meer dan woorden
>>>
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenHelemaal fout natuurlijk, ijzel = ijs en het verschil is enorm zelfs aan lage snelheid al:
+ YouTube Video Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenJaja, ik zal uw woord nemen boven een officieel Instituut, dat spreekt voor zich.
Maar een instituut dat zegt dat bij ijzel geen enkele band helpt is die naam niet waardig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtengeen winterweer = geen winterwielen.
Ik heb deze avond terug geswitched naar de zomerwielen.
Sent from my V370 using Tapatalk2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zou nog niet terug switchen. Volgende week zou het wat kouder worden. Nog geen 'winterbandenweer', maar toch al iets meer neigend naar.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenStel u voor dat winterwielen verplicht zouden zijn. Reed ik al twee maanden rond op van die zwalpende banden.
Daarom is het inderdaad goed dat het niet verplicht maar anderzijds kunnen ze het verplichten bij winterse omstandigheden. Als ik mij niet vergis is het in Duitsland zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenOnder de 6°C worden winterbanden toch aanbevolen.
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDaarom is het inderdaad goed dat het niet verplicht maar anderzijds kunnen ze het verplichten bij winterse omstandigheden. Als ik mij niet vergis is het in Duitsland zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDaarom is het inderdaad goed dat het niet verplicht maar anderzijds kunnen ze het verplichten bij winterse omstandigheden. Als ik mij niet vergis is het in Duitsland zo.
Je kan ook een boete krijgen als je het verkeer ophoudt op je zomerbanden bv met bergop te rijden in de sneeuw en je geraakt niet boven.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTussen 0° en 6° rij ik toch liever met zomerbanden. Maar da's mijn mening en gevoel natuurlijk.
Ik dacht geen winterbanden kan, maar als je betrokken bent bij een ongeval op zomerbanden in een bepaalde periode, komt de verzekering niet tussenbeide. Dacht ik.BMW X5 45e
Comment
-
Comment
-
Nog een vergelijkingsfilmpje op een bevroren meer en een remproef in het natte onder 7 graden.
Fore more videos visit: http://www.autoexpress.co.uk/videos/British motorists tend to run summer tyres on their cars all year round, regardless of the weathe...
Voor wie het niet wil zien: beide topbanden van continental, remweg op het meer was 27m en, houdt u vast, 85m! Die laatste voor de zomerband voor de twijfelaars En ook in de koude regen stond de winterband sneller stil...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenNog een vergelijkingsfilmpje op een bevroren meer en een remproef in het natte onder 7 graden.
Fore more videos visit: http://www.autoexpress.co.uk/videos/British motorists tend to run summer tyres on their cars all year round, regardless of the weathe...
Voor wie het niet wil zien: beide topbanden van continental, remweg op het meer was 27m en, houdt u vast, 85m! Die laatste voor de zomerband voor de twijfelaars En ook in de koude regen stond de winterband sneller stil...
En die extra remweg op het natte wegdek bij 5,9°. Die 7 m extra bij 80 km/h valt nog redelijk mee vind ik. Voorts heb ik altijd m'n twijfels bij de objectiviteit van testen waarin een bepaald bandenmerk vrij frequent in beeld komt. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze test gemanipuleerd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendie zomerbanden heb ik gehad op mijn leon. wat een kutbandST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
Comment