Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben aan 't twijfelen om ze dit weekend te vervangen terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Is er nu iemand hier de (?) straalstroom en dé golfstoom met elkaar aan het verwarren of ligt dat aan mij??
      Zou kunnen, maar eigenlijk hebben beiden met het huidige weer te maken.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dit weekend monteer ik het zomersetje terug

Comment

• Ik steek vrijdag de zomersloefen ook terug. Is maar 20 min werk.
          Als het toch nog nachtvorst zou geven zitten ze er even snel terug op.

Comment

• Even een noobvraagje: is dat gewoon banden terug op dezelfde plek steken en bandenspanning controleren? Of moet je opnieuw laten uitlijnen etc..?

Comment

• gewoon banden steken, hoewel ik toch 1 maal per jaar de uitlijning laat doen. Kost nu niet de kop af...
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                Even een noobvraagje: is dat gewoon banden terug op dezelfde plek steken en bandenspanning controleren? Of moet je opnieuw laten uitlijnen etc..?
                Band van de velg halen, loodjes eraf, mooi opblinken, opblazen, uitlijnen en terug plaatsen.
                Dat doet toch iedereen. 😀

Tapatalk Pro
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Even een noobvraagje: is dat gewoon banden terug op dezelfde plek steken en bandenspanning controleren? Of moet je opnieuw laten uitlijnen etc..?
                  Nikske opnieuw uitlijnen. Er van uitgaande dat alle vier dezelfde maat zijn, dan steek ik wel altijd het bandenpaar met het meeste profiel op de aandrijfwielen ZOLANG het verschil niet te groot is (nie meer of pakweg 1,5mm). Is het verschil groter, altijd beste banden achteraan.

Doe je dit regelmatig slijten ze allevier gelijkmatig en heb je altijd vier gelijke banden.

Ook, als je banden geen vaste looprichting hebben, kan je eventueel ook nog een links rechts wisselen, met al de rotonden kan bv. het rechter buitenwiel soms harder slijten bijvoorbeeld en dan kan je de band met wat meer profiel ginder steken.

Nog een voordeel van regelmatig wisselen...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ik laat de winterbanden erop , zal ze toch de komende 5 jaar niet kunnen verslijten .

Comment

• OK, mijn antwoord ging over banden die al op een aparte velgenset liggen = wielen
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ok, ik heb velgen op banden liggen. Ik neem dus aan van al die uitleg hierboven: gewoon monteren

@ Alanus

Heb al velgen op band

Comment

• Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                          Ok, ik heb velgen op banden liggen. Ik neem dus aan van al die uitleg hierboven: gewoon monteren

@ Alanus

Heb al velgen op band

Weet ik, daarom dat ik het zei......was sarcastisch.
                          Ik duid wel altijd aan op de band waar hij zat zodat ze weer op dezelfde plaats zitten.
                          Het gene dat Onehp zegt klopt allemaal maar tegen dan heb ik alweer een andere auto. 😃

Tapatalk Pro
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als je je velgen laat plastidippen, kunnen ze dan bij het monteren beschadigd geraken? Bv waar ze de bouten steken?

Comment

• Wielen zijn dingen die aan de buitenkant van u auto zitten en heel snel ronddraaien. Geen dingen die je op zondag op tafel zet om een plechtige maaltijd van te genieten. Ja. Beetje krasjes enzo.
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Als je je velgen laat plastidippen, kunnen ze dan bij het monteren beschadigd geraken? Bv waar ze de bouten steken?
                                Bij de mijn was dat alleszins niet.

zijn altijd mooi gebleven.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Weet ik, daarom dat ik het zei......was sarcastisch.
                                  Ik duid wel altijd aan op de band waar hij zat zodat ze weer op dezelfde plaats zitten.
                                  Het gene dat Onehp zegt klopt allemaal maar tegen dan heb ik alweer een andere auto. 

Tapatalk Pro
                                  Ik dacht het al maar twijfelde door Onehp zijn post gewoon monteren dus

Comment

In principe ben je best dat je de voorste 2 wielen laat balanceren, doe je dit niet, heb je een (kleine) kans op trillingen.

Comment

• Als ze gebalanceerd zijn, zijn ze goed he.

En het kan geen kwaad om ze na enkele dagen nog eens aan te trekken, of toch te controleren. Zeker als je zelf de wissel doet.
                                      Uit ervaring weet ik dat er wel is een bout durft loskomen, en ja, ik trek ze aan met een momentsleutel die juist afgesteld staat.

Comment

• idem! kan ook nog altijd wat bijtrekken tijdens de controle.
                                        ook met momentsleutel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Het gene dat Onehp zegt klopt allemaal maar tegen dan heb ik alweer een andere auto. 😃
                                          Allez, dus je rijdt graag met een wielenpaar dat meer versleten is dan de andere? Erg ver moet je daarvoor niet rijden, en als je toch wisselt...
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                          X