Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
    Allez, dus je rijdt graag met een wielenpaar dat meer versleten is dan de andere? Erg ver moet je daarvoor niet rijden, en als je toch wisselt...
    Neen, ik rij max 5000 km per jaar en verander nogal snel van auto.
    Zodoende vertrek ik altijd van nieuwe banden.
    Ik bedoelde, de slijtage is er dan nog niet om ze van as te verleggen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Bij de mijn was dat alleszins niet.

      zijn altijd mooi gebleven.
      Nog een vraagje: hoe zit het met plasti dippen en een bandenwissel?

      Comment


      • Nog steeds geen winterset gestoken en ik hoop dat het niet meer nodig is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Nog een vraagje: hoe zit het met plasti dippen en een bandenwissel?
          als ze aan de rand van de velg komen doen ze iets mis, want dan zou de lak er ook afgeschraapt worden
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
            Als ze gebalanceerd zijn, zijn ze goed he.

            En het kan geen kwaad om ze na enkele dagen nog eens aan te trekken, of toch te controleren. Zeker als je zelf de wissel doet.
            Uit ervaring weet ik dat er wel is een bout durft loskomen, en ja, ik trek ze aan met een momentsleutel die juist afgesteld staat.

            Ik heb zoiets gekocht, hoe kan je dat daarmee controleren? Ik denk niet, maar je weet nooit hé.

            Foto wilt hier niet opkome, 't is zo een kruisvormige sleutel met 4 verschillende grotes van bouten.

            Comment


            • Veel ijs en sneeuw hebben m'n winterbandjes nog niet gezien deze winter, regen des te meer en eerlijk gezegd heb ik geen centje spijt dat ze er toch opliggen, bij hevige regen en onze fantastische spoorvormingswegen in Belgie voel ik me toch een pak veiliger en baanvaster met m'n 225 winterrubber dan mijn 255 zomerbanden. In elk geval blijven de mijne er toch nog minstens een weekje of 5-6 op liggen. Sneeuwen moet het voor mijn part niet meer doen dat wel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                Ik heb zoiets gekocht, hoe kan je dat daarmee controleren?
                <snip>
                't is zo een kruisvormige sleutel met 4 verschillende grotes van bouten.
                Niet. Zo'n kruissleutel is handig (nu ja, euh...) om in de koffer te hebben in geval van panne. Maar daar houdt het dan ook op. Beter investeer je in een goede momentsleutel die geschikt is voor krachten tot minimaal 150Nm. Zoiets bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/556412/

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                  Als ze gebalanceerd zijn, zijn ze goed he.
                  Niet waar. Balanceren moet tot op de gram correct gebeuren, verschil van 10 gram kan al trillingen geven.
                  Rijd je een jaar met je banden, dan is er wat rubber weg, en kan de balans al verandert zijn ivm gewicht. Neem eens een putje mee, en je velg kan al een beetje krommer zijn. Of simpelweg dat er wat lood uitvalt (wat in feite niet mag gebeuren, maar hebben het al genoeg gezien dat een velg niet proper is uit gekuist en daardoor het lood niet echt goed plakt)
                  Zijn allemaal dingen die er misschien niet toe doen en belachelijk lijken, en ik trek het hier misschien wat in het extreme, maar we hebben er al genoeg gehad waarvoor balanceren niet nodig was, maar ze na een half uur wel terug staan dat ze trillingen hebben.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    Niet waar. Balanceren moet tot op de gram correct gebeuren, verschil van 10 gram kan al trillingen geven.
                    Rijd je een jaar met je banden, dan is er wat rubber weg, en kan de balans al verandert zijn ivm gewicht. Neem eens een putje mee, en je velg kan al een beetje krommer zijn. Of simpelweg dat er wat lood uitvalt (wat in feite niet mag gebeuren, maar hebben het al genoeg gezien dat een velg niet proper is uit gekuist en daardoor het lood niet echt goed plakt)
                    Zijn allemaal dingen die er misschien niet toe doen en belachelijk lijken, en ik trek het hier misschien wat in het extreme, maar we hebben er al genoeg gehad waarvoor balanceren niet nodig was, maar ze na een half uur wel terug staan dat ze trillingen hebben.
                    Dat klopt allemaal wel.
                    Maar als ze goed waren in december bij het afhalen, dan gaan ze nu niet opeens uit balance zijn van in de garage te liggen he.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      Veel ijs en sneeuw hebben m'n winterbandjes nog niet gezien deze winter, regen des te meer en eerlijk gezegd heb ik geen centje spijt dat ze er toch opliggen, bij hevige regen en onze fantastische spoorvormingswegen in Belgie voel ik me toch een pak veiliger en baanvaster met m'n 225 winterrubber dan mijn 255 zomerbanden. In elk geval blijven de mijne er toch nog minstens een weekje of 5-6 op liggen. Sneeuwen moet het voor mijn part niet meer doen dat wel.
                      Moesten je winterbanden en zomerbanden allebei 225 hebben, zou je wel spijt hebben denk ik.
                      Hier de eerste keer dat ik winterbanden heb opgezet, heb er wel spijt van nu ik er niet echt gebruik van heb kunnen maken. K heb geen opmerkelijk verschil in grip gemerkt (allebei 15" 195/65).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                        Moesten je winterbanden en zomerbanden allebei 225 hebben, zou je wel spijt hebben denk ik.
                        Hier de eerste keer dat ik winterbanden heb opgezet, heb er wel spijt van nu ik er niet echt gebruik van heb kunnen maken. K heb geen opmerkelijk verschil in grip gemerkt (allebei 15" 195/65).
                        Da's dan ook de reden waarom ik bewust winterbanden steek nu ook al sneeuwt het niet, waterafvoer is bij die winterbanden zoiezo beter en ik kies bewust liever voor een iets smallere maat in deze periode van het jaar. Toch net iets veiliger en aangezien ik toch wat km's doe geen overbodige luxe.
                        Los daarvan ga ik toch weer blij zijn dat de zomerbandjes er onder kunnen, toch iets aangenamer om rijden.

                        Comment


                        • Ik vind net de switch na een paar maand winterbanden naar zomerbanden leuk. Nu, deze winter waren ze absoluut niet nodig. Dat een winterband beter water afvoert dan een zomerband hem ik nog niet echt gemerkt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Ik vind net de switch na een paar maand winterbanden naar zomerbanden leuk. Nu, deze winter waren ze absoluut niet nodig. Dat een winterband beter water afvoert dan een zomerband hem ik nog niet echt gemerkt.
                            Dat bedoelt hij niet, wel dat een smallere band minder last heeft van aquaplaning.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                              Dat bedoelt hij niet, wel dat een smallere band minder last heeft van aquaplaning.
                              Klopt , maar ik vermoed wel dat een winterband profiel zoiezo ook wel een betere waterafvoer heeft dan een zomerband, zelfs al hebben ze dezelfde breedte ?

                              Comment


                              • komende dagen veel km's te doen... dus vandaag de zomerset toch maar gestoken
                                2015 BMW F11 520dA
                                1976 Triumph Spitfire 1500

                                Comment


                                • Niet alleen de waterfvoer is beter, ook het remvermogen

                                  Comment


                                  • Blabla alles is dan beter behalve de baanvastheid, tractie etc.

                                    Mijn eagle F1 zomerbanden geven m'n auto rails, die pirelli winterbanden geven em precies wollen sloffen.

                                    De waterafvoer van een goede zomerband is niet slechter dan die van een winterband.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Blabla alles is dan beter behalve de baanvastheid, tractie etc.

                                      Mijn eagle F1 zomerbanden geven m'n auto rails, die pirelli winterbanden geven em precies wollen sloffen.

                                      De waterafvoer van een goede zomerband is niet slechter dan die van een winterband.
                                      Helemaal waar!

                                      Comment


                                      • Ik heb lang getwijfeld om een set te kopen. Gelukkig niet gedaan, het zal voor november 2014 worden.!

                                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Blabla alles is dan beter behalve de baanvastheid, tractie etc.

                                          Mijn eagle F1 zomerbanden geven m'n auto rails, die pirelli winterbanden geven em precies wollen sloffen.

                                          De waterafvoer van een goede zomerband is niet slechter dan die van een winterband.
                                          Kan heel goed zijn, maar waar ik wel zeker van ben is dat bij zware regenval en slechte baan ( spoorvorming ) ik een stuk veiliger op de baan ben met m'n winterrubber van 225 breedte tegenover m'n zomer banden van 255 breedte , da's dan ook de enige reden waarom die winterbanden er nog voor een tijdje opblijven bij mij. ( en aan de kwaliteit van m'n zomerbanden zal dat toch niet liggen, Michelin SP's zijn nu niet direct rommelbanden volgens mij ).
                                          Nu ik rij wel niet met een BMW , dat is misschien ook wel een verschil hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X