Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• had nog nooit onderstuur ervaren met mijn auto, winter/zomer zelfde afmeting...dit jaar (4de seizoen op winterband, ook op zomerband trouwens...auto is 4) enorm onderstuurd op winterband tijdens regen, benieuwd na de wissel of zomerband het ook heeft

aquaplanning bij beide geen last, beide sets hebben ongeveer 17k gelopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Kan heel goed zijn, maar waar ik wel zeker van ben is dat bij zware regenval en slechte baan ( spoorvorming ) ik een stuk veiliger op de baan ben met m'n winterrubber van 225 breedte tegenover m'n zomer banden van 255 breedte , da's dan ook de enige reden waarom die winterbanden er nog voor een tijdje opblijven bij mij. ( en aan de kwaliteit van m'n zomerbanden zal dat toch niet liggen, Michelin SP's zijn nu niet direct rommelbanden volgens mij ).
      Nu ik rij wel niet met een BMW , dat is misschien ook wel een verschil hé
      Misschien gans 't jaar op uw winterbanden blijven rijden? Het regent hier genoeg in dit landje en slechte banen ook bij overvloed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Kan heel goed zijn, maar waar ik wel zeker van ben is dat bij zware regenval en slechte baan ( spoorvorming ) ik een stuk veiliger op de baan ben met m'n winterrubber van 225 breedte tegenover m'n zomer banden van 255 breedte , da's dan ook de enige reden waarom die winterbanden er nog voor een tijdje opblijven bij mij. ( en aan de kwaliteit van m'n zomerbanden zal dat toch niet liggen, Michelin SP's zijn nu niet direct rommelbanden volgens mij ).
        Nu ik rij wel niet met een BMW , dat is misschien ook wel een verschil hé
        Iemand die ik ken in de BMW garage beweert ook dat de nieuwe F30/31 reeks een mindere wegligging heeft op winterbanden. Ben blijkbaar dus niet de enige met dat gevoel. Het verschil met RWD en FWD of Quattro bij jou zal er ook wel wat aan liggen, zeker op vettige, natte straten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Iemand die ik ken in de BMW garage beweert ook dat de nieuwe F30/31 reeks een mindere wegligging heeft op winterbanden.
          Voor de E9x net hetzelfde en voor alle andere modellen ook.

Comment

De waterafvoer van een goede zomerband is niet slechter dan die van een winterband.
            Bij éénzelfde maat natuurlijk he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              had nog nooit onderstuur ervaren met mijn auto, winter/zomer zelfde afmeting...dit jaar (4de seizoen op winterband, ook op zomerband trouwens...auto is 4) enorm onderstuurd op winterband tijdens regen, benieuwd na de wissel of zomerband het ook heeft

aquaplanning bij beide geen last, beide sets hebben ongeveer 17k gelopen
              je banden hebben maar 17k kms gebold, ze zijn 4 jaar en dus ook al wat harder geworden; zoek niet verder de reden van het verschil in gedrag
              dit is HET nadeel van winterbanden met auto die niet veel rijden : de banden worden oud voor ze versleten zijn

Comment

• nou, de mijn zijn 4 jaar oud en grippen nog zoals de eerste dag... ze liggen wel deftig gestockeerd als ze niet gebruikt worden: op een velgboom, onder een zeil, droog en uit de zon
                www.peugeotforum.be

Comment

• stockage is volgens de regels

Comment

• Denk erover na om ze er nu af te laten halen, auto zweeft een beetje. Heb trouwens met deze wagen nog niet gereden op zijn zomersloefen met 18'' performance velgen.
                    Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Ik heb de Frank deze ochtend nog op de radio horen zeggen dat de winterbanden eraf mogen want een echte winter gaan we ni meer krijgen. En als de frank da zegt!
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Welgeteld 1 gladde ochtend, sinds mijn winterbanden eronder steken.
                        Ze liggen er nu ongeveer een 12000 km op, en ze zijn al ernstig aan het slijten.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• volgende week zaterdag vliegen ze eraf. Kan ik eindelijk ontdekken hoe de wagen rijd met gewone banden.
                          Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                          Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Sneeuw en ijs hebben wij niet gehad, maar gemiddeld was de temperatuur van de drie laatste maanden 9°, dus niet zoveel boven de limiet van 7° voor winterbanden
                            dat verschil is niet van aard een hogere slijtage te veroorzaken, tenzij op hogere snelheden
                            wie zich deze winter tot de legale snelheden beperkt heeft ondervond geen negatieve gevolgen van de "zachte" temperaturen
                            mijn winterbanden blijven erop tot 1/4, zo spaar ik nog wat mijn bijna nieuwe zomerbanden

Comment

• Volgende vrijdag eraf! Mss wel nieuwe zomerbanden steken

Comment

• Zonet terug van een ritje heen en weer naar Düsseldorf. 250km/h op die kut winterbanden was geen pretje. De wagen voelde heel onveilig aan. Wat een snert gedoe. Begin maart komen de zomerbanden er terug op, moet eerst nog de velgen laten zwart maken.

Comment

• misschien dan eens investeren in goede banden want ik merk geen verschil (conti ts830)
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    misschien dan eens investeren in goede banden want ik merk geen verschil (conti ts830)
                                    Winterbandenset van BMW zelf op pirelli sottozero in 18 inch 225 voor en achter.

2300 euro voor een setje.

Comment

• 2300 EUR voor een setje Pirelli's Sottozero's?
                                      Hoop dan toch dat er extra LM-velgen bij zaten.
                                      Anders zwaar afgezet.

Voor een goede 200 EUR per band zijn ze al te vinden (225/40 18 )

Comment

Winterbandenset van BMW zelf op pirelli sottozero in 18 inch 225 voor en achter.

2300 euro voor een setje.
                                        Die sottozero's heb ik de laatste 5-6 winters ook gehad, op mijn nieuwe heb ik nu Michelin Alpins liggen, één ding ben ik zeker, die Pirelli's moet ik toch niet meer hebben... Veel minder zweverig/schuivend gevoel in de bochten. Die Sottozero's slijten ook wel erg snel, ik heb nu ongeveer 10k deze winter met m'n Michelin's en die lijken het ook op dat vlak stukken beter doen.

Comment

• 250 km/h lijkt me sowieso al moeilijk 'veilig' te noemen
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X