Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Zou ik terug zomerbanden steken of kan er toch nog een winterprik komen rond maart?
    Weet niemand hé, ikzelf zou terug m'n zomers steken, maar velgen moeten eerst nog gerepareerd worden.

Comment

• De eerste winter sinds jaren waarbij de winterbanden schoon in de garage zijn blijven liggen.
      Moest er nu toch nog een winterprikje komen doe ik geen moeite meer om ze te wisselen.

Comment

• Ga m'n kruisspaakvelgen terug monteren denk ik... daar heb ik in 2011 ook in de winter mee gereden (sneeuw)..

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Zou ik terug zomerbanden steken of kan er toch nog een winterprik komen rond maart?
          Kan altijd. Er waren in maart 2013 in totaal 11 sneeuwdagen. Maar ik denk dat ik het eind van deze week wissel, heb een dag verlof dan.
          Mijn Skoda

Comment

• Vandaag m'n zomerbanden er ook weer op gezet met mooi laagje zwart, amper 1000km gebold met de winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              naast een andere gum-samenstelling onderscheidt zich een winterbrand niet van een zomerband; dat een winterband meer last zou hebben van borduren en putten is in mijn ogen uit de lucht gegrepen
              Ieder heeft uiteraard zijn eigen mening over iets, op internet kan je verschillende forums vinden waar men zegt dat je met winterbanden gewoon kan door rijden in de zomer. Alle constructeurs van banden zeggen dat het niet goed is. ANWB, amt of alle andere auto-organisaties zeggen dat het niet goed is, kwikfit & andere bandencentrales zeggen dat het niet goed is, dus laat er ons maar van uit gaan dat een winterband dus echt wel zachter materiaal is bij hogere temperaturen en dat een zachte band dus ook rapper breuk zal maken... Je kan informatie vinden op de website van Continental: http://www.conti.nl/nieuws/verschil-...-winterbanden/ of eventueel op de website van een willekeurige bandencentrale in nederland: https://www.kwik-fit.nl/autobanden/soorten ... Wie mij een bericht kan tonen van 1 bandenfabrikant die zegt dat je met winterbanden veilig kan doorrijden in de zomer ga ik volledig akkoord. (uiteraard reken ik een all-season band niet mee)

Comment

• Ze zeggen dat het niet goed is, en daar ben ik het ook mee eens. Het is nl. niet goed voor slijtage, grip enz...
                Maar in beide links vind ik nergens dat je extra kans op breuken hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Ze zeggen dat het niet goed is, en daar ben ik het ook mee eens. Het is nl. niet goed voor slijtage, grip enz...
                  Maar in beide links vind ik nergens dat je extra kans op breuken hebt.
                  Men heeft het overal over een zachtere band & een zachtere band loopt nu éénmaal sneller schade op zeg ik uit ervaring maar ieder zijn idee daarover. ik ga zeker niet zeggen dat wat ik zeg de absolute waarheid is... Ieder moet dat maar voor zijn eigen uitmaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk Berichten
                    Men heeft het overal over een zachtere band & een zachtere band loopt nu éénmaal sneller schade op zeg ik uit ervaring maar ieder zijn idee daarover. ik ga zeker niet zeggen dat wat ik zeg de absolute waarheid is... Ieder moet dat maar voor zijn eigen uitmaken
                    Stevigheid van een band hangt af van het karkas van die bepaalde band.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Stevigheid van een band hangt af van het karkas van die bepaalde band.
                      daar ging het niet om... tgaat over de chemische samenstellen van rubber...

Comment

• Gaat over breuken en die gebeuren net in de karkas. Anders zijn het scheuren of zo...

Het lijkt me evident dat alle bandenproducenten liever hebben dat je je winterbanden enkel houdt voor de winter en deze vervangt op 4mm. Komt hen beter uit dan dat je die resterende 2 mm verder oprijdt in de zomer. Zal wel een stuk commerce inzitten ook. Zou het liever eens horen van niet betrokken partijen of dit nu echt gevaarlijk is...
                        Last edited by ; 27/02/2014, 03:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Gaat over breuken en die gebeuren net in de karkas. Anders zijn het scheuren of zo...
                          Voilà, ik denk dat onze beste Sander zelf niet meer weet waarover het eigenlijk gaat.

Comment

• Ik denk dat verder discussiëren geen nut heeft... gierigheid bedriegt de wijsheid ... Voor wie graag zijn winterbanden tot het absolute einde wil rijden in de zomer: Zorg dat snelheidsindex voldoende is om wettelijk in orde te zijn en verlaag je snelheid ... koop in het vervolg gewoon all-seasonbanden als je op je geld zit.... Zomerbanden = ZOMER, winterbanden= WINTER, & All-Season is voor het ganse jaar. Zo moeilijk is dat toch niet... * EINDE *

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk Berichten
                              Ik denk dat verder discussiëren geen nut heeft... gierigheid bedriegt de wijsheid ... Voor wie graag zijn winterbanden tot het absolute einde wil rijden in de zomer: Zorg dat snelheidsindex voldoende is om wettelijk in orde te zijn en verlaag je snelheid ... koop in het vervolg gewoon all-seasonbanden als je op je geld zit.... Zomerbanden = ZOMER, winterbanden= WINTER, & All-Season is voor het ganse jaar. Zo moeilijk is dat toch niet... * EINDE *
                              Daar ging het niet over beste Sander.

Wel over volgende bewering van u:
                              Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk Berichten
                              Is een zeer vervelende winter geweest voor de winterbanden... hebben velen mogen depanneren omwille van breuk door het te warme weer...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk Berichten
                              ... maar eigenlijk vooral gewoon dat winterbanden veel zachter zijn en rapper breuk maken op borduren, putten, ....)

Comment

• Heeft totaal niks te maken met op je geld zitten... Zou toch het verschil tussen breuk en scheur moeten kennen als je in het vak zit, denk ik... En de voorschriften van de producenten ook iets kritischer lezen, rekening houdende dat dit bedrijven zijn met het oogmerk winst te maken. Maar dat komt wel...met de jaren.

Comment

• Heb al 2 jaar winterbanden onder m'n 2e auto liggen... (zomerset ligt in m'n garage, dus van gierigheid geen sprake) , maar als je af en toe door de modder moet, heel wat beter dan die zomerbanden.

Comment

• Een winterband heeft imo echt pas nut vanaf temperaturen rond het vriespunt en bij sneeuw/ijzel. Al de rest, zelfs nat weer ben je beter af met een zomerband.

Nog een goeie week en ik durf weer lekker vlot door de bochten ipv die wollen winterbanden. Had van pirelli nu wel iets meer verwacht.

Comment

• Ik heb nu ook pirelli Winterbanden, bah.

Een sportief bochtje pakken en de banden piepen al
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Ik heb nu ook pirelli Winterbanden, bah.

Een sportief bochtje pakken en de banden piepen al
                                        Dat doen conti's ook. Volgens mij doen alle winterbanden dat bij dit herfstweer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat doen conti's ook. Volgens mij doen alle winterbanden dat bij dit herfstweer.
                                          Mijn bridgestones deden dan niet, dawas inneens boef weg grip
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X