Oorspronkelijk geplaatst door Ian
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ga m'n kruisspaakvelgen terug monteren denk ik... daar heb ik in 2011 ook in de winter mee gereden (sneeuw)..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenZou ik terug zomerbanden steken of kan er toch nog een winterprik komen rond maart?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtennaast een andere gum-samenstelling onderscheidt zich een winterbrand niet van een zomerband; dat een winterband meer last zou hebben van borduren en putten is in mijn ogen uit de lucht gegrepen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenZe zeggen dat het niet goed is, en daar ben ik het ook mee eens. Het is nl. niet goed voor slijtage, grip enz...
Maar in beide links vind ik nergens dat je extra kans op breuken hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk BerichtenMen heeft het overal over een zachtere band & een zachtere band loopt nu éénmaal sneller schade op zeg ik uit ervaring maar ieder zijn idee daarover. ik ga zeker niet zeggen dat wat ik zeg de absolute waarheid is... Ieder moet dat maar voor zijn eigen uitmaken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenStevigheid van een band hangt af van het karkas van die bepaalde band.
Comment
-
Gaat over breuken en die gebeuren net in de karkas. Anders zijn het scheuren of zo...
Het lijkt me evident dat alle bandenproducenten liever hebben dat je je winterbanden enkel houdt voor de winter en deze vervangt op 4mm. Komt hen beter uit dan dat je die resterende 2 mm verder oprijdt in de zomer. Zal wel een stuk commerce inzitten ook. Zou het liever eens horen van niet betrokken partijen of dit nu echt gevaarlijk is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGaat over breuken en die gebeuren net in de karkas. Anders zijn het scheuren of zo...
Comment
-
Ik denk dat verder discussiëren geen nut heeft... gierigheid bedriegt de wijsheid ... Voor wie graag zijn winterbanden tot het absolute einde wil rijden in de zomer: Zorg dat snelheidsindex voldoende is om wettelijk in orde te zijn en verlaag je snelheid ... koop in het vervolg gewoon all-seasonbanden als je op je geld zit.... Zomerbanden = ZOMER, winterbanden= WINTER, & All-Season is voor het ganse jaar. Zo moeilijk is dat toch niet... * EINDE *
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk BerichtenIk denk dat verder discussiëren geen nut heeft... gierigheid bedriegt de wijsheid ... Voor wie graag zijn winterbanden tot het absolute einde wil rijden in de zomer: Zorg dat snelheidsindex voldoende is om wettelijk in orde te zijn en verlaag je snelheid ... koop in het vervolg gewoon all-seasonbanden als je op je geld zit.... Zomerbanden = ZOMER, winterbanden= WINTER, & All-Season is voor het ganse jaar. Zo moeilijk is dat toch niet... * EINDE *
Wel over volgende bewering van u:Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk BerichtenIs een zeer vervelende winter geweest voor de winterbanden... hebben velen mogen depanneren omwille van breuk door het te warme weer...Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk Berichten... maar eigenlijk vooral gewoon dat winterbanden veel zachter zijn en rapper breuk maken op borduren, putten, ....)
Comment
-
Heeft totaal niks te maken met op je geld zitten... Zou toch het verschil tussen breuk en scheur moeten kennen als je in het vak zit, denk ik... En de voorschriften van de producenten ook iets kritischer lezen, rekening houdende dat dit bedrijven zijn met het oogmerk winst te maken. Maar dat komt wel...met de jaren.
Comment
-
Een winterband heeft imo echt pas nut vanaf temperaturen rond het vriespunt en bij sneeuw/ijzel. Al de rest, zelfs nat weer ben je beter af met een zomerband.
Nog een goeie week en ik durf weer lekker vlot door de bochten ipv die wollen winterbanden. Had van pirelli nu wel iets meer verwacht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk heb nu ook pirelli Winterbanden, bah.
Een sportief bochtje pakken en de banden piepen al
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat doen conti's ook. Volgens mij doen alle winterbanden dat bij dit herfstweer.BMW X5 45e
Comment
Comment