Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een sportief bochtje pakken en de banden piepen al
Die sottozero's rijden "wolliger" als je het zo mag noemen dan een Michelin Alpin die ik nu heb, ze slijten ook véél sneller dan die Michelins heb ik de indruk.
Vorig jaar heb ik na de winter m'n pirelli's "opgereden" , lang heeft dat niet geduurd trouwens, van een dikke 3mm profiel naar zo goed als noppes in één rit Westvlaanderen-Leipzig heen en terug , niet te doen ( was toen wel een zeer warme dag )
Of ze even goed presteren bij echt winterweer kan ik niet zeggen
Die sottozero's rijden "wolliger" als je het zo mag noemen dan een Michelin Alpin die ik nu heb, ze slijten ook véél sneller dan die Michelins heb ik de indruk.
Vorig jaar heb ik na de winter m'n pirelli's "opgereden" , lang heeft dat niet geduurd trouwens, van een dikke 3mm profiel naar zo goed als noppes in één rit Westvlaanderen-Leipzig heen en terug , niet te doen ( was toen wel een zeer warme dag )
Of ze even goed presteren bij echt winterweer kan ik niet zeggen
Heeft totaal niks te maken met op je geld zitten... Zou toch het verschil tussen breuk en scheur moeten kennen als je in het vak zit, denk ik... En de voorschriften van de producenten ook iets kritischer lezen, rekening houdende dat dit bedrijven zijn met het oogmerk winst te maken. Maar dat komt wel...met de jaren.
Scheur (mechanica)
Een scheur is een lijnvormige onderbreking, een spleet of reet in een materiaal, die zonder hulpmiddelen of andere controle tot stand komt. Een breuk begint als een scheur op de plaats waar de trekkrachten het eerst de weerstand tegen vormverandering overtreffen
Wat zou ik er bij winnen om wat uit m'n nek te kletsen beste flappy?
... Of zou het liggen aan het beestige koppel van mijn hypersportieve 318d met em sportpakket???!!!
ik moet het beginnen denken. Ofwel is de maat van uw winterbanden niet dezelfde als uw zomerbanden (bijvoorbeeld nu 16duim en zomerbanden 17 duim). Als ik op mijn 19" rijd dan zijn alle banden in kleinere inch maten bagger... Ik vergelijk mijn 17" zomer met 17" winter. Bij 14°c van deze week waren de winterbanden niet echt in form. Deze morgen bij de koudere temperaturen deden ze meer dan uitstekend hun best. Niets wazig dus...
ik moet het beginnen denken. Ofwel is de maat van uw winterbanden niet dezelfde als uw zomerbanden (bijvoorbeeld nu 16duim en zomerbanden 17 duim). Als ik op mijn 19" rijd dan zijn alle banden in kleinere inch maten bagger... Ik vergelijk mijn 17" zomer met 17" winter. Bij 14°c van deze week waren de winterbanden niet echt in form. Deze morgen bij de koudere temperaturen deden ze meer dan uitstekend hun best. Niets wazig dus...
Winterbanden zijn 225 rondom op 17', het zijn Continental TS810S SSR (RFT), geen brol dus. Mijn zomerbanden zijn 225/255 19' NIET RFT, Dunlop Sportmaxx, ook geen brol dus. Ik heb het niet over flankstijfheid of hardheid bij het rijden, enkel over de wegligging en tractie, en nog eens, die winterbanden zijn crap met dit weer bij een eerder vlotte rijstijl (sportieve rijstijl durf ik niet meer zeggen, want dat kan blijkbaar niet met een 318d, enkel met sportwagens heb ik ergens gehoord...).
flankstijfheid is van meer belang dan ge denkt als het op tractie en wegligging aankomt
nu ja, dan zal ik speciale continentals hebben zeker want het verschil bij de juiste temperatuur is dus nihil met mijn zomerbanden. Bij de 14°C van afgelopen week spreek ik niet, dan was de winterband niet goed.
en neen, het spijt me: met een gewone 318 d kunt ge dat inderdaad niet. En da's ook uit eigen ondervinding...
nu ja, dan zal ik speciale continentals hebben zeker want het verschil bij de juiste temperatuur is dus nihil met mijn zomerbanden. Bij de 14°C van afgelopen week spreek ik niet, dan was de winterband niet goed.
Speciaal voor flappy, de continental flappy edition!
Zo goed als wel met m'n achterste ja... en ik heb het geweten ook, ter hoogte van Hanover plots melding lekke band achteraan, onmiddellijk aan de kant maar was nog niet plat, vrij rustig doorgereden tot een afrit en hij was aan het lossen, een dorpje binnen gereden en bij een pompstation een "bandencentrale" , enfin het was eerder een veredeld tuinhuis maar soit, daar stond een donker gepigmenteerde medemens en ik zag al de euro tekens in zijn ogen flikkeren, hij zou er me opleggen en ik wist het... volgens hem was ie niet meer te stoppen en moest ik een nieuwe, ja maar ik heb thuis wel zo goed als nieuwe zomerwielen staan... na veel discussieren ( hij wilde me niet helpen met één band want dat was niet wettelijk meneer... alsof zijn zaak er zo wettelijk uitzag maar soit... ) heeft ie me uiteindelijk voor 80 euro 2 ver versleten maar nog binnen blokjes zittende banden verpatst... achterafgezien behoorlijk afgezet maar ik stond 600km van huis... nu ik heb wel een lesje geleerd in elk geval.
Net van 205/55/R16 Michelin Alpin A4's naar 225/45/R17 Goodyear Efficientgrip Performance gegaan op de Superb. Winterbanden hebben 8.477km gereden op 106 dagen tijd, en zijn dit jaar in mijn ogen compleet nutteloos geweest. Geen 1 dag echt nut van gehad. Maar, beter voorkomen als in de gracht steken met winterbanden in de garage! Morgen de stalen velgen eens afspuiten, schoonmaken met Iron-X, waxen en dan wegleggen voor de zomer.
Zal ook eens langs de garage passeren één dezer. Is absoluut nutteloos nu om met die winterbanden te blijven rijden... Liever zo dan een strenge winter eigenlijk.
Comment