Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit weekend gewisseld, net op tijd. Nu wordt het toch wel,echt warm eind deze week.

Comment

• zaterdag nog met mijn rommelbanden de auto in een nette vierwieldrift gezet: niets raar gevoel, niets zwabberen, gewoon mooie gelijkmatige slide.
      ze blijven toch mooi erop liggen bij mij: morgenvroeg rijmplekken en aanvriezende mist. Ik moest maar eens een 318 d tegen komen op zomerbanden...
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        zaterdag nog met mijn rommelbanden de auto in een nette vierwieldrift gezet: niets raar gevoel, niets zwabberen, gewoon mooie gelijkmatige slide.
        ze blijven toch mooi erop liggen bij mij: morgenvroeg rijmplekken en aanvriezende mist. Ik moest maar eens een 318 d tegen komen op zomerbanden...

Comment

• Morgenmiddag ritje naar München en vrijdag terug huiswaards, daarna mogen ze er af, zaterdagmorgen eens tot bij de garage gaan denk ik.

Comment

• Ik ga ook eens bellen voor een afspraak. Dan ben ik de kudde lease-rijders een beetje voor.

Uniroyals zijn uiteindelijk goed bevallen, in deze lange herfst: niet te veel rolgeluiden, verbruik is niet gestegen, wegligging is OK (niet te zwabberig, iets 'losser' dan op mijn zomerbanden, dat wel). Hoe ze het doen op sneeuw of ijs ? Geen idee, wegens geen van beide voorgekomen deze winter.
            Qua slijtage (14.000 km gereden, ongeveer) lijkt het ook nog mee te vallen: op de achterste banden zie ik zelfs nog de gekleurde strepen staan. Op de voorste as hebben ze meer te lijden gekregen, maar niks overdreven.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Rij ik deze ochtend toch wel bij -1 rond.... Vrijdag afspraak voor wissel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sander86 Bekijk Berichten
                Ik denk dat verder discussiëren geen nut heeft... gierigheid bedriegt de wijsheid ... Voor wie graag zijn winterbanden tot het absolute einde wil rijden in de zomer: Zorg dat snelheidsindex voldoende is om wettelijk in orde te zijn en verlaag je snelheid ... koop in het vervolg gewoon all-seasonbanden als je op je geld zit.... Zomerbanden = ZOMER, winterbanden= WINTER, & All-Season is voor het ganse jaar. Zo moeilijk is dat toch niet... * EINDE *
                Goed samengevat, en diegenen onder ons die al wat langer rijden en nooit winterbanden hebben gekend weten dat ge zelf moet kunnen rijden en uw rijstijl aanpassen ...
                Ik rijdt met all season bandjes en heb nog nooit problemen gehad om ergens veilig te geraken, mijn zoon heeft met zijn dure firma wagen met winterbanden al enkele schuivers met schade gemaakt , verschil in rijstijl en denken dat de auto met veel toeters en bellen het wel kan zeker ;-)
                Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Ik heb die van mij er verleden weekend gewisseld. Velgen met winterbanden netjes gepoetst en te slapen gelegd :-)

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk.

Comment

• Nog niet wisselen jongens, niet doen! 's Morgens en in de vroege voormiddag is het nog steeds kouder dan 7°C, en dan zijn winterbanden ECHT wel beter dan de zomerbanden hoor!!

Comment

• De conti TS850 die ik deze winter had waren stiller dan de conti sportcontact 2 die als zomer dienen. Slijtage is te verwaarlozen. Maar een serieus minpunt is dat ze heel zweverig zijn. Meer zelfs dan de uniroyal ultragrip7 die ervoor had.
                      Ben daar wel van verschoten omdat de TS850 in veel testen de winnaar was.

Comment

• uniroyal ultragrip ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Nog niet wisselen jongens, niet doen! 's Morgens en in de vroege voormiddag is het nog steeds kouder dan 7°C, en dan zijn winterbanden ECHT wel beter dan de zomerbanden hoor!!
                          Zondag BBQ-weer, 16 graden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Nog niet wisselen jongens, niet doen! 's Morgens en in de vroege voormiddag is het nog steeds kouder dan 7°C, en dan zijn winterbanden ECHT wel beter dan de zomerbanden hoor!!
                            Jammer , heb zopas mijn handen zwart gemaakt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                              uniroyal ultragrip ?
                              ja waarom?

Comment

• Uniroyal MSplus
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Comment

• Perfect weer voor zomerbanden!
                                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                      Perfect weer voor zomerbanden!
                                      Eigenlijk wel hé... Komt precies niet meer onder de 7°.

Comment

• Morgen ook eens bellen voor de bandenwissel, tegen volgend jaar setje velgen zoeken om dan de winterbanden op te leggen.
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                          Uniroyal MSplus
                                          amai was echt niet goed wakker
                                          ultragrip7 was wel juist. Uiteraard van Goodyear.

Merci voor de verbetering

Comment

Working...
                                          X