Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Eigenlijk wel hé... Komt precies niet meer onder de 7°.
    Huh???

Dan moet je 's morgens toch eens naar de thermometer kijken hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Huh???

Dan moet je 's morgens toch eens naar de thermometer kijken hoor!
      Ramen stonden deze morgen licht aan gevroren.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Ramen stonden deze morgen licht aan gevroren.
        Levensgevaarlijk voor uzelf en de andere weggebruikers om al met zomerbanden de weg op te gaan!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Levensgevaarlijk voor uzelf en de andere weggebruikers om al met zomerbanden de weg op te gaan!!
          Lol.
          Heb op de verkeerde quote geantwoord.

Tapatalk Pro
          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Niet waar. Balanceren moet tot op de gram correct gebeuren, verschil van 10 gram kan al trillingen geven.
            Rijd je een jaar met je banden, dan is er wat rubber weg, en kan de balans al verandert zijn ivm gewicht. Neem eens een putje mee, en je velg kan al een beetje krommer zijn. Of simpelweg dat er wat lood uitvalt (wat in feite niet mag gebeuren, maar hebben het al genoeg gezien dat een velg niet proper is uit gekuist en daardoor het lood niet echt goed plakt)
            Zijn allemaal dingen die er misschien niet toe doen en belachelijk lijken, en ik trek het hier misschien wat in het extreme, maar we hebben er al genoeg gehad waarvoor balanceren niet nodig was, maar ze na een half uur wel terug staan dat ze trillingen hebben.
            Balanceren doen ze tot op 5 gram maximum statische onbalans.. bij SUV's en grotere modellen durven sommige merken tot 10 gaan. (ik weet alleen dat het bij Volvo zo is).
            Het is inderdaad van groot belang dat de velg proper is als lood op gekleefd wordt.. bij clipgewichten maakt dit minder uit, maar kdenk dat die sowieso sneller loskomen, dit is ook goedkoper dan kleefgewichten.

Kdenk dat je overigens beter af bent met OEM wielen omdat daar normaal gezien op beter gekalibreerde machines wordt gewerkt. Als je ooit de kans hebt moet je eens de onbalans op een paar verschillende machines meten, tzal waarschaarlijk 3 keer een ander getal zijn.. zelfs op de zelfde machine uw wiel herpositioneren kan al een dratisch verschil geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fender Bekijk Berichten
              Balanceren doen ze tot op 5 gram maximum statische onbalans.. bij SUV's en grotere modellen durven sommige merken tot 10 gaan. (ik weet alleen dat het bij Volvo zo is).
              Het is inderdaad van groot belang dat de velg proper is als lood op gekleefd wordt.. bij clipgewichten maakt dit minder uit, maar kdenk dat die sowieso sneller loskomen, dit is ook goedkoper dan kleefgewichten.

Kdenk dat je overigens beter af bent met OEM wielen omdat daar normaal gezien op beter gekalibreerde machines wordt gewerkt. Als je ooit de kans hebt moet je eens de onbalans op een paar verschillende machines meten, tzal waarschaarlijk 3 keer een ander getal zijn.. zelfs op de zelfde machine uw wiel herpositioneren kan al een dratisch verschil geven.
              Klopt inderdaad. Hebben 3 balanceerapparaten, 2 ervan geven zo goed als altijd een ander resultaat. Het andere werkt perfect, maar da's nog zo 'old school'. Daarbij is het resultaat altijd hetzelfde, zelfs na herpositioneren vh wiel. Maar duurt ook langer, dus wordt enkel gebrulkt voor de 'dure' wagens

Comment

• De zomerbanden liggen er weer op. Wat een zalig gevoel. Het is alsof ik met een andere auto rij. Lekker baanvast, goede communicatie.

Comment

• das echt een enorm verschil, kijk er ook al naar uit tot mijn banden geleverd zijn. heb al met beide eens platte band gehad, met de zomerbanden (toyo r1-r) had ik het niet door dat ik plat stond tot ik een rondpunt nam en hij wel erg tailhappy was was volledig plat die band, en was praktisch nie ingezakt, kon het bijna nie zien dat em plat stond. zijn nochtans geen runflats ofzo? en dan met de winterband, die band zakte direct in tot em met de velg op de grond stond met een laagje rubber van den band dertussen.

Comment

• Binnenkort, eerst nog effe gaan proeven van de skivakantie (met zulke temperaturen) , en dan;.. eerste kennismaking met mijn 245 zomerbandjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      De conti TS850 die ik deze winter had waren stiller dan de conti sportcontact 2 die als zomer dienen. Slijtage is te verwaarlozen. Maar een serieus minpunt is dat ze heel zweverig zijn. Meer zelfs dan de uniroyal ultragrip7 die ervoor had.
                      Ben daar wel van verschoten omdat de TS850 in veel testen de winnaar was.
                      Hier idem gevoel wat betreft het zweverig zijn met de TS850!

Comment

• Vandaag de zomersloefkes terug onder de A8 gezet.
                        Sorry voor slechte gsm foto

IMG00389-20140313-1627.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          Vandaag de zomersloefkes terug onder de A8 gezet.
                          Sorry voor slechte gsm foto

[ATTACH=CONFIG]102425[/ATTACH]
                          Dit keur ik goed!

Comment

• Denk dat we maar eens wat spam gaan melden

Comment

• mooie Audi!
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Thnx.
                                is niet van mij maar mag/moet er wel alle dagen mee rijden

Comment

• Ik leg geen winterbanden! Ik vind dat pure commerciele zever in belgie! Een paar jaar geleden is die hype eens begonnen en nu denk iedereen dat ze dat nodig hebben. Ik rijd al 6 jaar met BMW 1 series met zomerbanden en heb nog nooit problemen gehad! Ik heb wel kettingen in de koffer liggen want soms zit ik wel eens vast
                                  Gewoon uw rijstijl wat aanpassen als het echt glad is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
                                    zomerbanden
                                    ik ben opgegroeid toen dit woord nog niet bestond, het waren toen nog gewoon 'banden'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik ben opgegroeid toen dit woord nog niet bestond, het waren toen nog gewoon 'banden'
                                      Inderdaad! Dat zegt eigenlijk alles, nietwaar?

Comment

Ik leg geen winterbanden! Ik vind dat pure commerciele zever in belgie! Een paar jaar geleden is die hype eens begonnen en nu denk iedereen dat ze dat nodig hebben. Ik rijd al 6 jaar met BMW 1 series met zomerbanden en heb nog nooit problemen gehad! Ik heb wel kettingen in de koffer liggen want soms zit ik wel eens vast
                                        Gewoon uw rijstijl wat aanpassen als het echt glad is.
                                        Discussie is hier al 100 x gepasseerd.....gelieve ze niet opnieuw op te starten. 😉

Tapatalk Pro
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Ik rijd al 6 jaar met BMW 1 series met zomerbanden en heb nog nooit problemen gehad!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
                                          Ik heb wel kettingen in de koffer liggen want soms zit ik wel eens vast
                                          Sorry, maar als ik zoiets lees, kan ik niet anders dan er mee lachen...

Comment

Working...
                                          X