Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Doet me eraan denken dat ik nog winterbandjes voor m'n Fiat 500'derteke moet gaan bestellen, vooraleer ze uitverkocht zijn.

Als de t° overdag rond de 7°C gemiddeld en lager ligt, leg ik winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Der zijn er nog nie da zeggen idd, maar bij mij was het geen succes .

Doet dat geen belletje rinkelen?

Comment

• Mannen het gaat hier over winterbanden, gelieve op de vragen hieromtrent te antwoorden . Er is trouwens een zomerbanden-topic ook .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
          Bimmer, kzit nu net op 205/50/17! zijn dus van die 7J-velgen die ik in juli gekocht heb, er zaten daar nog banden op,

moet zeggen is enorm verschil (hiervoor had ik dus 4 x 8J met 225/45/17), voelt min. 100 kg lichter aan, en vooral veel speelser, ook aan hoge snelheden voelt hij zich goed, heb de indruk dat 205s beter is voor de auto, is precies alsof hij iets minder "crasht" op putten

rijdt wel harder (kga nog s testen met 2.0 bar) en nu misschien iets te gemakkelijk scheef te zetten (zie rotonde paar uur geleden!), maar zal ook liggen aan de oude harde banden die derop liggen (van vorige eig.), en ook feit dat die 93 als laadindex hebben he... is nu voor mij testje, om dan nieuwe banden te bestellen in 205, 215 of 225

voor mij ligt de ideale maat tussen 205 en 225... als ik lap times zou nastreven op de Ring kan ik me voorstellen dat een 225 iets meer stabiliteit geeft aan zeer hoge snelheden zoals na Schwedenkreuz naar beneden, maar heb geen Ring-plannen

215/45/17 gaat volgens goca-tool ook, maar dan heb je net iets minder profiel

Bimmer, gij hebt eerst ook op 4 x 225/50/17 gereden he? is dat echt niet meer onderstuur met die grippy Michelins nu bij ingaan bochten met breedset?

vind E46 op 4 id. banden eigenlijk neutraal afgesteld, en zeker niet naar overstuur neigend

PS
          i3 rijdt op 155/70/19 banden
          i8 op 195 voor en 215 achter
          Speelser zal hij met die maat wel zijn. Nee ik heb altijd met 225/40/18 en 245/35/18 gereden.
          Meer onderstuur heb ik zeker niet, komt waarschijnlijk door de KW V2 nu en die grippy banden. Ik heb al een paar keer geprobeerd in een bocht om echt alles eruit te halen en zien of er over / onderstuur komt, maar blijft grip hebben. En voor nog verder te gaan moet ik me een pamper aandoen.
          Denk juist door die combo van maten dat die een goeie balans heeft.
          Van druk zit ik op 2,4 en 2,9 dacht ik. De OEM aanbevolen druk dus. Misschien door de harder opgepompte achterkant blijft die zijn overstuur karakter wat behouden?
          Ik ben eigenlijk wel tevreden met die maat, aangezien ik van grip hou. Op de openbare weg kunt ge toch niet echt driften
          Maar om echt te zien hoe deze opstelling zich verhoudt, moet ik naar de Ring.
          Als wintervelg heb ik Style 68, waarvan de maat 7,5x17 en 8,5x17 is. Gaat dan 225/45 en 245/40 opkomen (OEM maat).

Ja, i8 verschoot ik echt van. Maar uit videoreviews blijkt dat hij daarom juist zeer speels is. Ik heb echter nog niemand de i8 in het nat weten testen, en dan vrees ik er wat voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
            Mannen het gaat hier over winterbanden, gelieve op de vragen hieromtrent te antwoorden . Er is trouwens een zomerbanden-topic ook .
            Awel, Nokian. Geen dank

Comment

• Bredere banden zijn maar tot een bepaalde breedte ideaal volgens mij. Eens je over de limiet gaat gaan ze net het tegenovergestelde effect hebben. Nu we eventueel aan het uitkijken zijn voor een BMW X5, zit er daar een versie tussen met 315 vanachter. Mijn inziens veel te breed om daar 's winters mee rond te bollen.

Sent from somewhere, using Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Bredere banden zijn maar tot een bepaalde breedte ideaal volgens mij. Eens je over de limiet gaat gaan ze net het tegenovergestelde effect hebben. Nu we eventueel aan het uitkijken zijn voor een BMW X5, zit er daar een versie tussen met 315 vanachter. Mijn inziens veel te breed om daar 's winters mee rond te bollen.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                X5 heeft echt belachelijk brede sloefen... Denk dat 265 a 275 daar ideaal voor is.

@Steven; Net een stoplichtsprint gedaan tegen een CLS 350 CDI, in 1 en 2 (bij schakelen) schoot de tractiecontrole aan. Vanaf 3e OK. Ik vraag me af hoe dat met 215 gaat zijn

Comment

• @Bimmer, je sprint was in de regen?

kheb 205 nu, geen 215! zal u laten weten hoe het gaat in de regen! maar die ouwe banden zijn niet verantwoord in de regen denk k, met 4 x 225 eigenlijk niet gevoel gehad dat ik te dun zat, integendeel

als je nog nooit met 4 id. banden gereden hebt, zou je toch s moeten testen, kost geen geld als je van iemand de banden kan lenen...

ja indien breedset inderdaad goed idee om achteraan harder op te pompen, maar dan nog...

ja echt driften op de openbare weg is er beetje over, maar met de E46 lijkt me dat ook verdomd moeilijk zo'n gecontroleerde mini-drift, met E34 was a piece of cake (daar ben ik weer over de E34! )

voor mij gaat het niet zozeer om het driften, maar gewoon het feit dat hij veel meer gevoel geeft met niet te brede banden... heeft natuurlijk ook nadelen

ga nog wat rondkijken en mogelijks volgende week 205s bestellen, zullen wel zien wat het geeft! het enige lullige aan de auto is dat ik er door die remmen geen 16" op kan zetten, en 205/50/17 enkel in 93 extra load maat te vinden is (minder comfort)...

Comment

• In de regen heb ik bij een kickdown aan 100km/h nog altijd wheelspin.

Is soms wel even schrikken.

Comment

• @Steven; was in het droge

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      In de regen heb ik bij een kickdown aan 100km/h nog altijd wheelspin.

Is soms wel even schrikken.
                      Staat uw tractiecontrole dan af?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        In de regen heb ik bij een kickdown aan 100km/h nog altijd wheelspin.

Op ingezeepte banen, zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          @Steven; was in het droge

Staat uw tractiecontrole dan af?
                          Staat altijd aan. Hij schuift ietwat en dan grijpt de TC in.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Op ingezeepte banen, zeker ?
                          Tjah wat kan ik zeggen... Neen.

Comment

• Gisteren de bandjes voor de A8 besteld in maat 235/50/19.
                            Was kiezen tussen dunlop 3d of pirelli sottozero S2.

De dunlops stonden er factory op. Waren zeker niet slecht.
                            Maar in tests gelezen dat de pirelli iets beter is tegen aquaplanning.
                            En aangezien we hier toch meer regen en natte sneeuw hebben dan blijvende sneeuw toch maar eens de pirelli proberen.
                            Hij zal ongetwijfeld sneller slijten maar dat is niet zo een probleem.
                            Pirelli zou ook stiller zijn?

Comment

• Als het zo'n winter wordt zoals de laatste: niet ! ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                Gisteren de bandjes voor de A8 besteld in maat 235/50/19.
                                Was kiezen tussen dunlop 3d of pirelli sottozero S2.

De dunlops stonden er factory op. Waren zeker niet slecht.
                                Maar in tests gelezen dat de pirelli iets beter is tegen aquaplanning.
                                En aangezien we hier toch meer regen en natte sneeuw hebben dan blijvende sneeuw toch maar eens de pirelli proberen.
                                Hij zal ongetwijfeld sneller slijten maar dat is niet zo een probleem.
                                Pirelli zou ook stiller zijn?
                                in het verleden al eens dunlop 3D's gehad en nog nooit zo tevreden geweest als van die band.
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Mijn Pirellis ice & Snow zijn luider dan mijn Michelins
                                  of ze rapper zullen slijten zal voornamelijk afhangen van je rijstijl, winterbanden zijn per definitie malser, dus beter niet wild ermee rijden...

Comment

• aan het twijfelen om Michelin Alpin A5 te kopen

Comment

• Ik denk dat je met de "grote" merken weinig fout kan doen. Vooral voor winterbanden kan je daar volgens mij bv ook Nokian bij rekenen.

Als je even zoekt kan je voor uw voorkeurmerk wel een test vinden waar hij als beste uitkomt.
                                      Ik heb een normale rijstijl, dus voor mij zijn de meeste merkbanden wel OK.

Het verschil tussen bv een Yokohama en Goodyear winterband kon ik wel voelen.

Comment

• Twijfel tussen Michelin, Continental en Nokian. Prijs vershil is te verwaarlozen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Twijfel tussen Michelin, Continental en Nokian. Prijs vershil is te verwaarlozen.
                                          Conti, heb het u al gezegd!

Comment

Working...
                                          X